Wie wil mijn paard scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Guuus

Wie wil mijn paard scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 08:48

HAllo,
Ik zoek iemand die mijn paard kan scheren k kan dat namelijk zelf niet en zoek iemand die dat wel kan. K heb geen scheermachine maar kan deze wel huren k wil er ook wel een vergoeding voor betalen.

Anne mail me maar.
anne_blitzzz@hotmail.com

__Nathalie__

Re: Wie wil mijn paard scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 09:12

het is al te laat om te scheren. (tenzij je alleen opscheren bedoelt) als je hem nu helemaal gaat scheren blijft je paard de hele zomer een lelijke vacht hebben

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:29

Ligt er aan waarom je gaat scheren ik denk dat mijn jaarling toch ook wel bijna aan de beurt is. Hij komt zo moeilijk door zijn vacht heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:32

het is nog lang geen zomer
Mijn 2 paarden zijn ook nog lang niet uit hun vacht.
En ook niet raar, s'nachts vriest het nog, overdag is het waterkou met 10 graden.

Geef de natuur nog eens ff de tijd. Lachen

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:10

Lekker van die vacht afblijven .. zeker van die jaarling.. Je bereikt er niets mee.. De natuur is even van slag wat betreft het weer en we hebben vrij laat nog een hele koude periode gehad.. Dus ook het verharen zal later loskomen..
Wat RK zegt.. geef de natuur nog even de tijd.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:34

Het gaat hier niet over een jaarling Lachen .
Gewoon haar paard die nog in dr wintervacht zit, en hier moeilijk uit komt. Gewoon de benen, en de lange haren verder wat opscheren.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:06

geef hem dan lijnzaad olie om het verharen te helpen maar scheren lijkt me niet echt een optie

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:10

m00nlight schreef:
Het gaat hier niet over een jaarling Lachen .
Gewoon haar paard die nog in dr wintervacht zit, en hier moeilijk uit komt. Gewoon de benen, en de lange haren verder wat opscheren.

Niet?

karoliena schreef:
Ligt er aan waarom je gaat scheren ik denk dat
mijn jaarling
toch ook wel bijna aan de beurt is. Hij komt zo moeilijk door zijn vacht heen.

*LOL*

Geef het de tijd, het is pas half april hoor, het weer is nog erg wisselvallig en het kan nog puur koud zijn.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:34

Ja maar als jullie hem zien zullen jullie schrikken hij staat overdag vaak gewoon te zweten van de dikke vacht en dat lijkt me toch niet echt gezond.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:21

Ik heb een paar weken geleden ook mijn ijslander gedeeltelijk geschoren. (onderkant hals en buik) niet omdat ik de natuur niet zijn gang wil laten gaan maar omdat hij na een 20 minuten rustig rijden (stap, klein stukje draf of tölt) al druipend van het zweet stond. Het is een hele verademing voor hem om die hele dikke vacht alvast een stukje kwijt te zijn maar heeft dan ook haren van een kleine 10 cm ofzo. Hij maakt gewoon een te dikke vacht aan voor ons gematigde temperatuurtje.
Vind het dus niet zo'n heel gek idee om te scheren maar mij kan hoe die eruit ziet ook niet zo erg veel schelen als hij zich maar goed voelt. En geloof me, na het scheren was ie een stuk vrolijker en actiever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:53

karoliena schreef:
Ja maar als jullie hem zien zullen jullie schrikken hij staat overdag vaak gewoon te zweten van de dikke vacht en dat lijkt me toch niet echt gezond.

Zanda zweet ook, nu al weer wat minder als een paar weekjes geleden met dat mooie weer.

maar smorgens en savonds heeft hij die haartjes nog hard nodig.
vanmorgen toen ze naar buiten gingen zat er nog ijs op het gras Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:57

karoliena schreef:

De natuur doet weinig dingen die ongezond zijn hoor!

Dit wordt nou eenmaal zo geregeld en het is absoluut niet noodzakelijk om een jaarling om deze reden te scheren. Als het moet is zo een dier in drie dagen tijd door zn vacht heen, en dat regelt moeder natuur allemaal zelf.

als je nu gaat scheren dan krijg je de hele zomer door alleen maar ellende

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:16

Hij is een tijdje zo mager geweest dat hij pas sinds een week nu aan het verharen is. Zn kont begint net een beetje kaal te worden en zn hals ook de rest zit er nog gewoon aan. (lees: kaal is zeg maar de wintervacht van een rijpaard)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:50

Als hij mager was, zal hij wel alle energie in het dikker worden hebben gestopt.
En kan er weinig energie naar het warm houden, dan is het fijn dat hij zoveel haartjes heeft Lachen

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:39

Het is volgens mij een beetje een fabeltje, dat je problemen krijgt als je een paard nog scheert na januari. Ik scheer mijn wedstrijdpaarden bij die waar het nodig is wel ooit tot mei en heb nog nooit problemen gehad bij de zomervacht. Ze komen eerder veel makkelijker en sneller in hun zomerhaar.

Ik zie alleen het nut er niet van een jaarling te scheren, die hoeft toch nog niet te werken. Mooi laten zitte die haren, die komen er vanzelf vanaf...

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:07

sorry hoor maar de TS heeft een vraag vervolgens krijgt ze geen antwoord alleen maar een discussie over wanneer je hem moet scheren en over wat wel en niet verstandig is de TS zal er heus wel over na gedacht hebben.....

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 09:13

Mijn andere pony ging tot bloedens toe krabben van de jeuk van zijn vacht. Die heb ik dit jaar voor het eerste geschoren en hij heeft nergens last meer van. Ik zie het nut er dus wel van in.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 09:32

t gaat hier wel weer lekker offtopic he, ze vraagt gewoon wie haar paard wil scheren en der is nog niemand die daar op gereageerd heeft, allemaal maar van je gaat je paard nu toch niet scheren, als zij dat nou wil..

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 15:22

steffie4ever schreef:
sorry hoor maar de TS heeft een vraag vervolgens krijgt ze geen antwoord alleen maar een discussie over wanneer je hem moet scheren en over wat wel en niet verstandig is de TS zal er heus wel over na gedacht hebben.....

Hier ben ik het wel mee eens eigenlijk. Laat haar lekker zelf weten.

Ontopic: remsy hier op bokt scheert, zij woont in Annen. Stuur haar eens een pb, ze heeft veel ervaring en weet echt wel wat ze doet. Als je haar telefoonnummer wilt, kun je mij ook pb-en.