Volbloed/Warmbloed??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

adnil

Volbloed/Warmbloed??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 21:59

Ik had een mailtje naar Havens gestuurd over wat een goed voedingsschema voor een Draver is. Zij stuurde mij een mailtje terug met de vraag het een warmbloed of een volbloed is... Ik begrijp er niets van, heb altijd gedacht dat Draver een ras op zich was... En hij heeft geen papieren, hoe moet ik dat dan weten?.. Verward

Ook wilde ik op www.paardenshop.nl peesbeschermers kopen. Zelfde probleem, maten: pony, warmbloed en volbloed.

Nu ben ik in de war haha Frusty

Kan iemand me helpen?

adnil

Re: Volbloed/Warmbloed??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 22:09

Het zal waarschijnlijk wel een domme vraag zijn... haha.. sorry dan alvast Knipoog

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:22

Maten (hoodfstellen, peeskappen ed): Warmbloed = full (dus 'paard'), volbloed = cob ('net-iets-kleiner-dan-paard') Haha!

Beetje dom van de mevrouw van de Havens, dravers zijn ALTIJD warmbloeden (door de inmenging van het Franse bloed zijn ze niet meer als volbloed te kwalificeren).
Een renpaard of een pure Arabier zijn 'volbloed'.
Verder zijn eigenlijk alle rijpaarden 'warmbloed', uitgezonderd de Friezen, Haflingers, Fjorden, Tinkers, alle soorten trekpaarden en noem maar op (koudbloeden).

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:04

Raar dat ze dat bij Havens niet kunnen bedenken. Ik zou aan havnes doorgeven dat het een volbloed is ( ook al klopt dat door de inmenging van vreemd bloed niet helemaal) er stroomt namelijk behoorlijk wat volbloed-bloed door haar aderen. Ik voor overigens 1.5 kg draversbrok en 1/2 kg kentucky lite van havens aan mijn draver.
Peesbeschermes heb ik in een cob maat maar mijn draver is slechts 1.56 m hoog en heeft dunne beentjes.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:32

Dravers zijn afstammelingen van ENGELSE Volbloeden. Het schuitje Franse bloed dat in velen zit is engelse volbloed dat door Frankrijk ge-importeerd is voor het ren- en draf-sport fokkerij te versterken.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 20:54

hartstikke bedankt!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:18

Rond 1950 werd er nog vrolijk gekruisd tussen Nederlandse harddravers en Engels Volbloed, dus echt verdwenen is dat nog lang niet. Niet erg slim van Havens trouwens, als je bedenkt dat ze zelf ook Havens Draversbrok verkopen Clown

Die van ons schommelen tussen pony en paard. Mijn eigen heeft maat paard (halster maat volbloed), de andere drie hebben maatje pony/cob.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 21:35

Ja dat vond ik dus ook, aangezien ik op de site al gezien had dat ze draversbrokken verkopen... Clown

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:28

mijns inziens zijn dravers heel nauw betrokken bij de volbloeds. Ik geloof zelfs dat je een draver houder beledigd door te zeggen dat een draver geen volbloed is. Haha!

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 09:30

santos schreef:
mijns inziens zijn dravers heel nauw betrokken bij de volbloeds. Ik geloof zelfs dat je een draver houder beledigd door te zeggen dat een draver geen volbloed is. Haha!

Oke, dank jullie wel!! Haha!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 10:33

santos schreef:

Nou nee, je beledigd hem eerder doort te zeggen dat de draver wel een vlobloed is Knipoog maar ach... zo snel zijn we niet beledigd hoor Clown

Maar als je dan toch aan die vrouw door moet egven of het een warmbloed of een vlobloed is, zou ik zeggen dat het een warmbloed is, die gevoerd moet worden als een volbloed. Daarmee wil ik zeggen dat je een draver vaak goed moet voeren om ze gevuld te houden, maar dat er niet al teveel energie in moet zitten, omdat ze anders wel eens te fris worden, ze zijn namelijk gewend om meer werk te doen dan dat ze nu als rijpaard meestal te doen hebben. Mijn draver staat op de basisbrok van havens en die doet het daar heel best op. Hij ziet er goed uit en is niet te fris (maar dat komt misschien ook doordat ie elke dag 8 km moet draven (zonder iemand erop) en daarnaast nog eens bereden wordt Bloos )