luizen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

luizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:42

onze pony's hebben luizen. tenminste..volgens mij zijn het luizen. ze zitten op het hele lichaam, en veroorzaken bij 2 van de pony's al; kale plekken. kan iemand mij vertlelen of dit echt luizen zijn en wat ik hier tegen kan doen? alvast bedankt!

Antheman

Re: luizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:50

Als je ze kunt vangen , kun je er even mee naar de DA. Die stelt het zo vast en geeft je een behandeling mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:52

haha, vangen lukt wel. ik heb al 2 pony's ingespoten met spray voor kruipende insekten, alle luizen zijn dood. maar nu kost zo'n fles 8 euro en je doet er krap aan 2 pony's mee. nu nog 15 te gaan. maar bedankt voor de tip, denk dat ik sowieso ff mee heen ga ja.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:27

De meeste die wassen ze met speciale champo er tegen maar vaak scheren ze, de pony's er na toch wel, hoe sneller je er vanaf bent.

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:11

je hebt ook treatree shampoo die ook tegen vlooien help, misschien ook tegen luizen?
luizen zijn als het goed is geel Verward is me ooit verteld en toen heb ik mijn pony ook ooit gewassen met iets (bleken het later gele huidschilfers door de jodium te zijn Haha!)

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 23:01

Bij ons hebben een paar ponys dat ook! Mijn oude verzorgponys hadden dat ook, we hebben ze vaak gewassen, maar dat hielpt niet en toen hadden we een soort spray voor vee Tong uitsteken en dat hielp en bij onze hadden ze ook hele kale plekken door het schuren, Als mijn pony het krijg die ik er gelijk iets aan! Bij ons had een het en de andere gelijk ook! Maar met een dunnere vacht krijgen ze het volgens mij minder snel.

Een van de kaal geschuurde ponys Tong uitsteken

Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 23:25

Beige zijn die krengen en alle pony's op de Shettenwei bij ons zijn helaas ook besmet. We hebben collectief een enorme fles luizenmiddel gekocht en alles op één dag behandeld. Ik weet niet of het al het gewenste effect heeft, ik zag ze dit weekend in elk geval niet meer op mijn pony's lopen.
Eind van de maand wil ik ze in elk geval toch scheren als het weer dat toelaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 07:31

deze zijn ook donker met gestreepte kont, weet niet of dat klopt? maar in ieder geval had ik het bij 2 van onze pony's gezien, dus die heb ik ook direct behandeld, bij de anderen zag ik het gister pas voor het eerst. anders had ik ze ook al behandeld, want ik ga vandaag sowieso eerst even langs een paardenzaak. bedankt voor de reacties!

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 08:46

ja dat zijn luizen mijn paard had ze ook!!! behandeld met shampoo van de DA en na 2X geen luizen meer, maar als je paard veel haar heeft kun je hem beter even scheeren oor dat heb je sowieso goe resultaat.