Leren handschoenen voor lange vingers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Leren handschoenen voor lange vingers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 19:43

Ik heb na het rijden op de manege wel eens last van mijn vingers, omdat de paarden nogal trekken.
Daarom wil ik graag rijhandschoenen hebben, maar dit is het probleem:
Ik heb lange vingers en smalle handen. Daardoor pas ik, in ieder geval bij het drunens ruiterhuis, geen 1 paar leren handschoenen.
Nu heb ik weleens leren handschoenen gekregen, maar die waren dus te kort voor mijn vingers.
Ook heb ik stoffen rijhandschoentjes met van die nopjes, en die pas ik wel, maar de handschoentjes werken bij mij voor geen meter, de teugels glijden de hele tijd weg.

En nu is mijn vraag dus: weet iemand of er leren rijhandschoentjes te koop zijn voor mensen met lange vingers en smalle handen, en zo ja, waar kun je die kopen?
En als die niet te koop zijn, is het dan een goed idee om van mijn leren handschoentjes, die dus te klein zijn, de topjes af te knippen, of gaat het dan heel erg rafelen?

x_shirley_x

Re: Leren handschoenen voor lange vingers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:45

Ik ga ook altijd bij het drunens ruiterhuis(woon in vlijmen), dus daarmee kan ik je niet helpen Knipoog, misschien wel een goed idee om de topjes eraf te knippen, al weet ik ook niet weet of het te erg gaat rafelen, al denk ik van niet Knipoog.
Maar ik denk dat je het er maar gewoon op moet wagen Haha! (als niemand anders je hier kan vertellen dat het wel gaat rafelen Tong uitsteken )

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:08

Imperial riding heeft kunstleren handschoenen die ze in nogal wat maten hebben.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:55

Ik heb ook behoorlijk slanke handen en ik pas goed in de handschoenen van het merk RSL.
http://www.reithandschuhe.com/

Leer rafelt niet, maar dikke kans dat de stiksels wel los gaan als je de vingers eraf knipt.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:30

Margreet schreef:
Leer rafelt niet, maar dikke kans dat de stiksels wel los gaan als je de vingers eraf knipt.

Er zijn toch ook van die handschoentjes zonder vingertoppen op de markt? Hoef je niet te knippen! Is dat misschien iets? Lachen

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:39

Ik heb hetzelfde probleem, ik had ooit hele goede handschoene, zat een stukje elastische stof zo langs en over je vingertop heen, maar die worden dus niet meer gemaakt Boos! .
Nu heb ik een soort sueds achtige van harryhorse, ze passen wel, maar ze zijn na een paar keer rijden al kapot aan het gaan Scheve mond .

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:45

IcePrincess schreef:
Ik heb hetzelfde probleem, ik had ooit hele goede handschoene, zat een stukje elastische stof zo langs en over je vingertop heen, maar die worden dus niet meer gemaakt Boos! .
Nu heb ik een soort sueds achtige van harryhorse, ze passen wel, maar ze zijn na een paar keer rijden al kapot aan het gaan Scheve mond .

Die heb ik ook gehad van Equipage, zijn die er niet meer? Model is iid fijn voor de langere handen!

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:28

Je kunt ook gewoon van zulke handschoenen kopen

Afbeelding

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:35

Ik heb de Roeckl, model Meredith Michaels-Beerbaum. Is wel geen leer, maar een soort van elastische stof bovenop, en nepleer onder. Ik heb ook lange vingers en dit zijn eindelijk handschoenen die normaal om m'n vingers passen en lekker zitten. Jammer genoeg hebben zijn er niet in het wit Koe

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:41

Tuurlijk heeft Roeckl de MB handschoenen wèl in het wit....en in het zwart, mocca, grijs en blauw.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 15:43

Bedankt voor alle reacties mensen! Haha!
@ sjappie: Die handschoenen lijken me idd wel handig, maar bij mij gaat de binnenkant van mijn ringvinger er altijd aan, ik denk dat deze handschoenen hiervoor te kort zijn?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 16:09

Ow, en sjappie: waar heb je die handschoenen gevonden en wat kosten ze?