Vorige bijrijder en wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Vorige bijrijder en wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 19:31

Ik zit een beetje met een probleem.
Toen Anouar nog op de vorige stal stond (manege) had ik een bijrijdster, ze reed 1 keer per week en deed ook mee aan onderlinge wedstrijden.

Nu is mijn paard naar een andere stal gegaan en is zij niet meegegaan omdat het te ver is. Heb ik helemaal geen problemen mee en heb toch al voor mezelf besloten dat ik geen bijrijdster meer wil (om veschillende redenen)

Ik blijf nog wel mee doen aan de onderlinge wedstrijden op de manege en ga daar heen met de trailer. Maar nu hebben m'n ouders tegen dat meisje gezegt dat ze gewoon wedstrijden mag blijven rijden met mijn paard. Dat ze zich maar gewoon moet opgeven en dat als ze wil ze af en toe op Anouar mag rijden om te oefenen. Nu vind ik dat eigelijk niet zo leuk. Misschien ben ik gewoon een zeurpiet, maar ik wil er ten eerste een beetje van af dat Jan en alleman op Anouar rijdt en ten tweede moet zij altijd om bijv. 11 uur 's ochtends en ik om 3 uur 's middags. Dat zou betekenen dat Anouar 4 uur in de trailer moet staan.
En ten derde is ze gewoon mijn bijrijder niet meer en rijd ze nu wel op paarden van andere, maar wil ze nog wel met Anouar wedstrijden blijven rijden.

Wat zouden jullie doen? Vinden jullie het erg asociaal van mij dat ik er zo over denk (vinden m'n ouders namelijk wel)?

capopjekop

Re: Vorige bijrijder en wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:34

Op zich vind ik het niet asociaal hoor. Als zij verder helemaal geen paardje zou hebben om op te rijden dan is het anders. Ik had dat ook met een bijrijder. Zij reed ook nog eens heel anders dan mij en dan moest zij eerst. Kreeg ik een pony terug die totaal niet meer fit was en die dan ook nog eens met zijn hoofd omhoog liep.

Mijn ouders vonden het ook leuk om mensen uit te nodigen om op mijn pony te rijden. Heb ze toen toch ff vertelt dat ik daar niet zo blij mee was. Als ze het met mij overleggen geen probleem, maar ik wil er dan wel bij zijn als ze dat gaan afspreken enz. Lachen

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:37

Ik kan me goed voorstellen dat jij dit liever niet wilt. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik vrees dat wanneer je ouders Anouar betalen jij weinig te zeggen hebt hierover..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 20:02

Dat is ook een beetje een probleem, als ik iets zeg krijg ik vaak een antwoord als: het is ook ons paard hoor.

En ze vinden het heel zielig enzo dat dat meisje nu niet meer op Anouar kan rijden.
Laatst zei m'n vader toen hij net van de manege kwam: Wat zou je ervan vinden als ze ook gaat springen? Ik: Nou, eigelijk wil ik dat niet. Zegt hij: En als ze dat nou zelf bedenkt Schijnheilig

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:12

Dat is lastig als je nog jong bent en je ouders betalen je paard.. Maar als je nou gewoon op een rustige manier probeert uit te leggen aan je ouders, waarom je geen bijrijder enz wilt..Misschien helpt het iets.. Veel succes

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:18

Ik vind het onzin , ze heeft niks meer met je paardje te maken eigenlijk , doet er niks meer voor , heeft dus al andere paarden om te rijden....en dan wel af en toe een wedstrijdje meepikken Verward

Vind ik echt onzinnig Haha!

Zeker tegenover dat paard , die wordt er niks wijzer van , andere ruiter op de rug geeft wellicht ook alleen maar verwarring , en diertje kan mooi slaafje spelen omdat er zonodig NOG iemand op moet rijden die dag dat hij al moet lopen met z'n eigen baasje.

Lekker onhandig , niet leuk voor jou , en oneerlijk voor het dier vind ik het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 23:10

Ik vind dat je niet asociaal bent.

Al had ze nu niks meer te rijden, dan vond ik het nog niet asociaal. Het is jouw paard.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 23:22

Ik zou het gewoon afkappen.
Ze heeft andere paarden om te rijden. En in de eerste instantie vond ze het te ver, maar dan vind ze het geen probleem om te komen oefenen voor wedstrijden....profiteur?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 09:30

Nah..
Wat stom van je ouders, een paard is geen fiets die je zo even kunt uitlenen?!?

En hoe wil dat meisje dan gaan oefenen? Het was toch te ver weg? Of moet jij dan speciaal met de trailer daar weer heen vliegen zodat zij kan oefenen?
Ik vind het maar raar van je ouders. Ik zou je ouders duidelijk gaan uitleggen waarom je het niet wil, en ook waarom je nu geen bijrijder hebt. Hij kan toch ook niet 4 uren op de trailer blijven staan? Ze bedoelen het natuurlijk hardstikke goed naar je vorige bijrijder toe, maar valt volledig verkeerd bij jou. Ach gut

Laat ons nog even weten hoe het afloopt..

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 09:41

Phoe.. Wat komt me dat bekend voor.. Ouders die dingen regelen met "jouw" dingen/spullen.. Gaaaap

Pas geleden ging mijn moeder bijna mijn bed verkopen zonder eerst met mij te overleggen, omdat ze ergens ooit in het verleden had gehoord dat ik wel een nieuw bed wilde.. Kreeg ineens de vraag voor mijn neus geschoteld hoeveel dat bed wel niet kostte nieuw..

Dit heeft natuurlijk weinig met jouw verhaal te maken, behalve dan dat jou ouders nu ook iets hebben geregeld zonder overleg met jou.. (dat is wat ik begrijp)

Ik zou echt uit mijn vel schieten als ze dat zouden doen.. (Deed ik dus ook met dat bed en begrijpen deden ze me niet.. Ze vonden mijn reactie niet normaal!)

Heb je ook tegen je ouders gezegd dat je het niet fijn vind dat jan en alleman je paardje rijdt??

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 10:17

Bedankt voor jullie reacties, ik voel me iig al wat gesteund. Maar het is een beetje moeilijk uit te leggen aan m'n ouders, want dan gaan ze zeggen: "Je moet ook eens rekening houden met andere" "en het is voor dat meisje ook zielig" "en Anouar kan best twee keer lopen" "en het blijft ook ons paard" Van zulke dingen. Tja, dan weet ik ook niet wat ik moet zeggen.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:25

Ik vind absoluut niet dat je associaal bent! Misschien kun je proberen een eigen bijdrage te leveren, dat je iets sterker staat met je argumenten naar je ouders toe. Misschien dat ze dan wel naar je willen luisteren?

Ik vind het heel moeilijk om hier iets van te zeggen, kan me best voorstellen dat je je heel machtelos voelt en misschien moet je je ouders dát maar eens zeggen!

Succes.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:26

Wat doen jou ouders dan met jullie paard..??

Partout is van mijn ouders.. Hun betalen alles, maar ik zou gek worden als ze dit zo voor me zouden regelen en dan ook nog die dingen gaan zeggen die jij zegt dat ze zeggen..

Voor dat meisje is het miss wel zielig, maar je zegt zelf dat ze nieuwe paarden heeft om te rijden.. Laat ze daar dan mee op wedstrijd gaan ipv dat jullie haar op sleeptouw nemen..

Ik word alweer helemaal kriebelig van binnen door dit verhaal.. Nagelbijten / Gniffelen

Pegasus19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:34

Ik zou het ook niet accepteren als mijn ouders dat ineens zouden beslist hebben (toen ik nog een pony had).

Misschien dat ge hier iets mee kunt:
Als uw ouders zeggen van: "het is zielig",
is u tegenargument: ze wou zelf stoppen omdat het te ver is (als ge heel zeker weet dat ze het te ver vindt voor bij te rijden, kunt ge misschien zeggen dat als ze iedere week komt, ge er geen problemen mee hebt ?)
En daarbij zeggen dat ze genoeg nieuwe paarden heeft om te rijden.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:36

Hmm lastig omdat je ouders blijkbaar alles betalen en dus beslissen. Rijdt ze ook heel anders dan jij of is haar rijstijl hetzelfde? Als ze anders rijdt dan zou je dat als argument kunnen gebruiken.... Leg uit dan uit wat het verschil is en hoe je er last van hebt.
Ik weet niet wat voor verhaal zij tegen jouw ouders heeft verteld, maar misschien valt het te weerleggen. Probeer het op argumenten te winnen en niet met boosheid. Blijf jij redelijk dan heb je meer kans dat ook je ouders redelijk blijven.

Succes!

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:48

mijn ouders hebben alleen de weide gekocht en denken al dat ze van hun is.
vb. plots een shep biks geven
vroeger in de weide steken of in de weide steken wanneer ik dat niet vraag en zelf van plan ben om te doen (terwijl ze eigenlijk wat meer hooi zou moeten eten)
beslissen wanneer ik moet rijden
eten gaan geven wanneer ik dat niet eens gevaagd heb.

en ik zorg er goed voor, geef ze genoeg eten,ik rij genoeg en ik betaal anders alles, dus ik begrijp het geheel.

de beste van al: ik ben aan het rijden, paard doet moeilijk aja maar het is omdat je ze naar beneden wil rijden, je moet dat niet doen
ja hoor, ik ga mijn paard iedere keer haar zin laten geven NOT