veulenvoer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loveyou

veulenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 18:02

haihai
ik had een vraagje...
wat krijgt een veulen zoal te eten....en hoeveel kost dat per maand ongeveer
xxxx

Mi_Amore

Re: veulenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:14

In een goede dierenvoederzaak kunnen ze je vast helpen met het juiste voer voor je veulen samen te stellen of een bepaald soort voer aan te duiden. Hier kun je ook in een keer de prijzen eens vragen.

Voor de rest ga ik dit topic ff volgen Knipoog Ben op zoek naar zoveel mogelijk tips over veulens Haha!

loveyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 18:56

haha ja dat is wel een goed idee...als ik iets meer weet over veulens zal ik het hier wel neerzetten...en anders kun je me altijd op msn aanmelden mijn emailadres is sunnyflower16@hotmail.com
groetjes

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:29

Bij ons hebben ze vanaf 7 maanden veulen brok van pavo, hooi en kuilgras naar behoeven.
Half emmertje wortelen en 1 keer in de 2 weken een beetje slobber als traktatie.
Voor ze overgingen op de vervolg brok voor veulens kregen ze brok die bedoelt is voor veulens tot 7 maanden.

loveyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 05:55

okj dankje!
gr sanne

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 06:04

mijn veulen krijgt een combo van het volgende...
veulenkorrels ( van subli ).
perfomix ( van cavalor, is een soort muesli)
en basisbiks ( ook van subli).

ik doe een mix van deze drie dingen samen en dan krijgt hij ander halve kilo in de ochtend en anderhalve kilo in de avond.
Voor de rest heeft hij zo een beetje de hele dag en nacht hooi tot zijn beschikking zodat hij een bezigheid heeft en geen moment zich hoeft te vervelen.
Ik voer bijna nooit Pavo, mijn paarden vinden die brokken tegroot ( laten bijna altijd behoorlijk wat in hun voerbak liggen).

je moet natuurlijk ook de hoeveelheid afmeten aan hoe actief hij is en hoe verschikkelijk hard dat hij groeit. De ene heeft nou eenmaal meer eten nodig dan de ander...

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 07:57

Mijn veulen kreeg 2x per dag veulenbrok met een handje muslie.
Ongeveer 1x per week kreeg hij een beetje slobber.

Hij kreeg net zoveel als dat hij op kon. Als hij vol zat ging hij vanzelf weer wat anders doen.