Problemen op stal =(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ik_Nadine

Problemen op stal =(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 17:38

Hallo,

*aller eerst hoop ik dat jullie dit willen lezen*

Ik sta dus op een pensionstal.

Ik heb het er totaal niet naar mijn zin gewoon...

Even de problemen op een rij..

De sfeer is er erg gespannen en ik heb zoiezo al echt het idee dat iedereen mij daar zo ongeveer uitkotst Misselijk
Als ik er alleen ben praten ze wel tegen me en doen ze heel leuk,
Maar zodra er een andere pensionklant komt ben ik ineens niet meer in beeld en gaan ze verder met die andere...
Ik voel me dus zoiezo echt niet fijn op die stal omdat ze me ook zo in de gaten houden Scheve mond

Ook vinden ze mijn paarden niet leuk..
Ze doen net als of ze gevaarlijk zijn en vervelend terwijl het toch echt schatten van paarden zijn (dat zegt iedereen over zijn paard oke, maar ze zullen echt nooit iemand kwaad doen).

Ze kijken me echt aan van 'hallo wat doe jij hier Koe '
Dat vind ik dus echt vreselijk..

Ik ga eigelijk met niemand om daar omdat ze me dus 'blijkbaar' gewoon niet moeten.
Ik ga wel met 2 mensen om maar die komen niet heel vaak of op andere tijden..

Ik zou echt dolgraag van stal verhuizen maar alles is tegenwoordig zo duur..
En de plek waar ik sta is wel de perfecte locatie.. Verdrietig

Ik vind het gewoon echt niet leuk meer om er heen te gaan omdat het echt niet gezellig is gewoon.
Dan denk ik wel vaak 'Ach ik kom voor m'n paarden en met die mensen heb ik niks te maken'

Maar toch blijf ik het echt niet leuk vinden.. Scheve mond

Weet iemand wat ik misschien zou kunnen doen zodat ik het wat meer naar mn zin krijg.
En hebben mensen dit ook mee gemaakt of zitten in de zelfde situatie.

Alvast bedankt voor het lezen,,

sas00

Re: Problemen op stal =(

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:03

Ik ken het gevoel... Ach gut
Ik heb altijd op een stal gestaan waar ik het super naar me zin had maar helaas moest deze stal sluiten.
Ik dacht een andere leuke stal gevonden te hebben, helaas bleek dit niet het geval te zijn.
De mensen die er stonden waren fanatieke wedstrijd ruiters (waar op zich niks tegen is) en zagen elkaar dan ook ALLEEN als concurenten.
Ik viel zo-wie-zo al uit de toon omdat ik geen wedstrijden ervaringen had.
Er werd bijna nooit wat tegen elkaar gezegt> soms wel eens "hallo" maar verder niks.

Ik heb me nog nooit zo rot gevoeld en ben na 6 maanden dan ook weer weg gegaan.
Nu heb ik het weer super naar me zin Knipoog
En ik ga ook nooit meer weg.
Iedereen helpt elkaar gewoon zoals het moet.

Dus ik zou zeggen: zoek een andere stal.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:58

Ach, ik heb ook weinig contact, maar daar kom ik ook niet voor. Zolang mensen zich niet met mij of mijn paard bemoeien vind ik het wel prima. Beter weinig contact dan gezannik van bet-weters.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:01

is de verzorging verder wel goed?
ik ben op stal alleen bezig met mijn paard,dus de rest boeit me niet Lachen maar goed,ik heb gelukkig wel erg leuke mensen op stal.

is de verzorging enzo ook niet goed,zou ik toch eens kijken voor een andere stalling.

Prulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:13

Als je het beste plekkie voor je paarden wilt, zou ik als ik jou was, blijven staan en m'n eigen instelling gaan veranderen, en de gezelligheid niet meer willen opzoeken. Gewoon accepteren dat je daar geen gezelligheid vind.

Als je naast de verzorging van je paarden toch die gezelligheid heel belangrijk vind en toch wil hebben, kun je beter een ander plekkie zoeken. Maar mijn ervaring is wel dat er op iedere stal van die "rotte appels" tussenzitten die het boeltje af en toe flink verzieken. En hier moet je wel tegen kunnen en erboven blijven staan.
Succes met je beslissing

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:22

Ik ken het. Iedereen zei ook altijd tegen mij: "Je gaat toch voor jezelf en voor je paard." Maar zo werkt het niet (bij mij iig niet) ik ging daar niet met een prettig gevoel heen en voelde me altijd rot als ik er was geweest. Ik had ook geen zin meer om te rijden enzo.
Sinds anderhalve week sta ik nu op een andere stal en ik heb het er echt zo naar m' zin. De sfeer is heel anders, iedereen is super aardig, ik voelde me al meteen thuis daar. Ik heb nu weer zin om naar m'n paard te gaan, weer zin om te rijden, noem maar op...
Er is dan wel geen binnenbak (wat ik eerst wel had) maar ach, ik heb het naar m'n zin en m'n paard ook.
Waar ik eerst geen zin meer had om te rijden, ga ik nu twee keer per dag.

Het heeft me wat moeite gekost om naar een andere stal te gaan (je weet nooit hoe het wordt) maar het is echt de moeite waard geweest. Dus doe wat je goed lijkt!!
Succes.

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:24

Helemaal mee eens, Anouar15!!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:29

Ik ken het probleem ook. Maar iedere stal heeft zijn eigen problemen. Ik was bij een stal weg gegaan omdat ze met elkaar op de vuist gingen, kwm ik vervolgens op een droom stal, met 18 hectare grond. Lekker voor je paard! Nou mooi niet, als je iedereen (nou ja, van de roddelclub dan) over je hoort praten. O dat is niet goed..... Zit scheef.... rijd te veel dressuur...... blablabla. Nou daarvan gaat je rijstijl nou niet echt van vooruit. En als jij iedere dag ongelukkig of gespannen loopt, gaat je paard zich ook niet gemakkelijk voelen. Ben later weer weg gegaan. Heb nog een keer van iemand gehoord dat ik een overloper was (ik was weer terug naar de vorige stal gegaan, was alles weer rustig Haha!) en later niets meer. Nou mijn ponytje en ik zijn met sprongen vooruit gegaan, puur door de ontspanning.

Op het moment zelf heb je het niet door dat je paard het voelt, maar na afloop zeker weten van wel!

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:01

Anouar15 schreef:
Het heeft me wat moeite gekost om naar een andere stal te gaan (je weet nooit hoe het wordt) maar het is echt de moeite waard geweest. Dus doe wat je goed lijkt!!
Succes.

dat heb ik ook gehad,vooral toen ze belde dat we einde die week konden komen,dan heb je echt zoiets van wil ik dit wel enzo?

maar ben zo blij dat ik van mijn oude stal af ben,spijt dat ik nooit eerder vertrokken ben daar!

zo zie je maar weer,dat het soms echt goed kan zijn om toch echt weg te gaan Lachen

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:39

Je gaat toch niet voor de mensen?maar voor je paard(en natuurlijk voor jouzelf Knipoog )

Ik zou gewoon blijven, Heb ongeveer hetzelfde meegemaakt...Maar dat was gewoon een grote manege, en ik huurde daar van iemand een erg leuke pony..
Een meisje reed m een keer ineens, en iemand had mij verteld dat ze m in zijn mond zat te zagen, dus vertelde dat aan de eigenaar...
Die heeft dat aan dat meisje verteld, en zij is nogal een Populair( Tong uitsteken ) meisje.
Iedereen was natuurlijk boos op mij...Maar dat boeide me eigenlijk niks..Het liep soms wel eens uit op echt ruzie, maar ik bij wel terug dus daar maakte ik me ook niet zo druk over Haha!.
Totdat ik niet meer met de eigenaresse op kon schieten(zij vergat dat IK degene was die haar pony was gaan voeren omdat zij het niet deed, en begon me af te zijken enzo..) maar als het aan mij lag had ik die pony nu nog..
Kom daar nu ook niet meer, maar als ik nog gewoon met de eigenaresse op kon schieten was er niks aan de hand geweest en was ik gewoon gebleven Knipoog.

Ik zal zeggen; ga lekker voor je paardje, en laat de rest het lekker uitzoeken...laat hun denken en zeggen wat ze willen, jij weet toch wel beter! Lachen

Maar het is ook weer zo; ik zat r niet mee, en jij wel...dan is het misschien beter om daar wel weg te gaan, om het ff van 2 kanten te bekijken.. Ach gut