op je paard komen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

op je paard komen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-02 22:31

Ok ik wil dus graag op mn pony proberen te komen zonder zadel en zonder hulpmiddelen.
Het probleem is hoe??
Als ik bv op een houten rand spring op de zelfde hoogte dan mn pony of nog iets hoger lukt t wel maar op mn pony dus niet.
Ik spring nog wat aarzelend, niet bang dat mn pony dr vandoor stormt, want dat zou ze nooit doen, maar bang om haar pijn te doen, je gaat immers ook niet met een plof in t zadel zitten zodat je je pony pijn zou doen?
Hoe moet ik dit doen?
O ja en met een longeersingel als de pony stapt of gallopeerd, hoe kom je dr dan op????


lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 22:33

je kan ook op een rand gaan staan en je pony er naast zetten.dan kan je makkelijker erop klimmen.of met een krukje
succes Schijnheilig

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 01:25

Het gemakkelijkst is opspringen op een galopperend paard - althans dat vind ik. Je neemt met beide handen de grepen van de voltigesingel vast (je moet dus wel dat 'hulpmiddel' gebruiken), je 'loopt mee' met de voorbenen van je pony (dus er niet zomaar naast lopen, dat maakt het veel moeilijker), & dan zwaai je je rechterbeen over de achterhand (& land je zachtjes!!). Wel opletten dat je er niet overspringt, dat is bij mij de eerste keer gebeurt :-)
Laatst bijgewerkt door Eilandje op 26-01-02 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 02:58

Oefening baart kunst. Privéles nodig? PB even.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 16:20

ik ken 2 manieren om te springen.
1=ga met je buik naar zn zij staan, leg je handen op zn rug, dan springen zodat je met je buik of zn rug ligt, dan je rechterbeen er overheen zwaaien zodat je zit.

2=lukt mij beter van de rechterkant, maar moet je zelf kijken wat bij jou het makkelijkst is.
dit is een voorbeeld, als je van de linkerkant gaat, anders moet je alles andersom doen.
je staat zo zodat je rechterschouder naar het paard zn hoofd is.
dan neem je een aanloop een zwaai je je linkerbeen over zn rug, en je houd je aan de pony zn nek vast, hiervoor moet je wel veel oefenen en HOOG afzetten, anders schop je de pony tegen zn kont, deze manier vind ik erg handig en kan je o0k gebruiken als je pony in een voorwaartse gang zit.

eum snappen jullie het wel? Haha!
groetjes laura

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 17:35

Vorig jaar was ik met Pam (van Bokt) op ponykamp, daar kregen we dus ook voltigeles (ik kon het niet hoor Haha! ).
Toen gingen we ook een soort spelletje doen (ik deed niet mee Schijnheilig ): Iemand hield de pony beet, en jij neemt een aanloop (van achter de pony) en dan bokje springen zeg maar, dan zit je er ook op Haha! Moet je pony daar tuurlijk wel aan gewend zijn en niet trappen.
Die pony waar ze het op ponykamp bij deden was het wel gewend, was ook de voltigepony en heel erg braaf. Alleen als wat kleinere kinderen bokje wilde springen op zijn kont, het dus eigenlijk niet konden halen, deed hij terwijl ze sprongen zijn staart omhoog! Haha, was wel een komisch gezicht.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 121 bezoekers