Moeder overtuigen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bad_Girl

Moeder overtuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 15:43

Hallo allemaal!
Ik weet niet of ik dit hier mag posten, maar dat zie ik vanzelf wel Knipoog

Ik droom al vreselijk lang van mijn eigen pony. Maar er zitten eigelijk 2 dingen in de weg:
Mijn moeder, die is heel bang voor paarden en is er daarom tegen.
Het geld, ik ben 13 en kan geen geld verdienen voor een pony (of het zal heel lang duren) en ik kan daarna het voer niet betalen. Ook is de stalling erg duur per maand.

Wie kan mij helpen?

nicole1985

Re: Moeder overtuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:06

hoi,
ik heb ook altijd een eigen pony/paard gewild. maar mijn ouders konden het ook niet betalen.ze wouden met alle liefde een pony voor mij kopen, maar het kon gewoon niet.mijn ouders zeiden dat ik maar hard moest gaan sparen(niet alleen voor de aanschaf maar ook onderhoudt).nou ben ik 19 zit op school en ik werk. en heb nu een eigen paard.

mijn advies voor jou is dus, hard sparen en als het kan werken. niet nu een pony gaan kopen terwijl je het niet kunt betalen.echt niet doen.want als je wel een pony koopt en over een paar maand kun je het misschien helemaal niet meer betalen, dan moet ie misschien weg.en dan ben je er net aan gehecht.

dus zoek een leuke verzorgpony, lessen op de manege, helpen op de manege. jouw tijd voor een eigen pony komt vanzelf wel.

het is niet alleen de aanschaf wat heel duur is, maar ook onderhoudt, stal, voer, stro, hooi, wormkuren, hoefsmid, tandarts, veearts, zadel dekens enz enz enz enz

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:09

Ik kan hier heel simpel in zijn; je kan gèèn pony zelf onderhouden. Dat gaat gewoon niet met jouw leeftijd. En aangezien je moeder het echt niet wil..tja, die zijn niet snel over te halen. Ik raad je daarom aan om op een manege te gaan rijden of gewoon een leuke verzorgpony te zoeken die je als eigen kan beschouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:12

elemaal met Nocole eens

heel erg jammer, maar helaas kan het niet overal.
Bij ons thuis ging dat ook niet en ik heb tot mijn 23e op paarden van andere gereden en toen een eigen paard gekocht.
Ik wist toen zeker dat ik hem kon betalen.
Ook al zijn onderhoud en als hij ineens hoge DA kosten zou krijgen.

Bad_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 16:16

Larish schreef:
Ik raad je daarom aan om op een manege te gaan rijden of gewoon een leuke verzorgpony te zoeken die je als eigen kan beschouwen.

Helaas mag ik niet op een manege, alle maneges zijn gewoon té duur. Ik ga nu misschien les krijgen van mijn vriendin voor erg weinig.

Ik ben ook al een tijd opzoek gegaan naar een verzorg pony, maar die waren allemaal niet geschikt.

Ik besef heel goed dat ik zelf niet kan betalen, maar ik wil vast tips voor als het zover komt Knipoog

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:17

ik heb maar 1 tip voor nu!: hard sparen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

je moet nog helemaal niet aan de toekomst denken. als het zover is komt het vanzelf op je pad. is bij mij ook gebeurd.

hard sparen en gewoon leuk les krijgen en bezig zijn met pony's/paarden.
Laatst bijgewerkt door nicole1985 op 13-04-05 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:18

Zoek dan een krantenwijkje, dat kan toch als je 13 bent? Tenminste.. ik kon het wel. En verdiende zo'n 45 euro per maand. En ik weet niet wat je zakgeld is? Maar dan zou je eventueel misschien een klein ponytje kunnen kopen en op een niet al te duur weitje zetten. Maar dan nog, vergis je niet! Wormenkuren, inentingen, voer, bekappen, dierenarts. Maak eens een lijstje. En inderdaad, nu kun je het beste sparen. Daar ben ik zelf ook mee bezig!

Bad_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 16:21

Larish schreef:
Zoek dan een krantenwijkje, dat kan toch als je 13 bent? Tenminste.. ik kon het wel. En verdiende zo'n 45 euro per maand. En ik weet niet wat je zakgeld is? Maar dan zou je eventueel misschien een klein ponytje kunnen kopen en op een niet al te duur weitje zetten. Maar dan nog, vergis je niet! Wormenkuren, inentingen, voer, bekappen, dierenarts. Maak eens een lijstje. En inderdaad, nu kun je het beste sparen. Daar ben ik zelf ook mee bezig!

Ik krijg 5 euro per week. Voor een krantenwijk heb ik me al opgegeven.

En van de dierenarts kosten en alles weet ik alles vanaf. Ik heb 2 ratten en 1 hond. Die vriendin die me les gaat geven heeft zelf 2 pony's, die misschien weg moeten, omdat ze geen stallen kan vinden. Dat is dus ook al een probleem.

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:23

kleine ponietjes kunnen ook heel duur worden. en met weidegang zit je sowieso op minimaal 50 euro. krantenwijk mag wel hoor, vanaf 13 mag je wel werken maar niet fultime.
gewoon hard sparen en later een leuke pony kopen die je ook kunt onderhouden.

geduld is een schone zaak

ratten en honden zijn wel wat anders dan paarden. consult voor rat/hond is 15/20 euro. voorrijkosten zijn sowieso al 25 euro en komt er werkloon overheen en de behandelingskosten enz enz enz. voor alleen tanden vijlen ben je al meer dan 100 euro kwijt

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:26

Dat zeg ik ook, dat die erg duur kunnen zijn. Je weet maar nooit, elk paar kan ineens ernstig ziek of kreupel worden! Dit zie je niet aankomen. Maar meid; ga gewoon opzoek naar een verzorgpony, na hèèl erg lang zoeken heb ik er nu ook eindelijk eentje. (twee zelfs) Zoek eens verder dan je neus lang is. Want er zullen vast zat pony's rondlopen die meer aandacht kunnen gebruiken Knipoog

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 17:09

Ik heb samen met mijn zusje ook heel lang gezeurd bij mijn ouders om een pony. Omdat het nou eenmaal een grote verantwoordelijkheid is/ hoge kosten aan verbonden zijn/ etc. wilden mijn ouders geen pony voor ons kopen. Gelukkig heb ik nu een leuk bijrijdpaard waar ik eigenlijk alles mee mag doen, ben ik superblij mee! Lachen Idd een verzorgpony zoeken!