probleem met een paard van 1.85m

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Met sporen/zweep of iets anders

Poll eindigt op

1. met sporen (knop)
3 (60%)
2. met sporen (kleine wieltjes)
1 (20%)
3. met een zweep
Geen stemmen
4. opgeven en ee ander paard zoeken
1 (20%)

Totaal aantal stemmen: 5

iklinsey

probleem met een paard van 1.85m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 09:06

hallo iedereen,

Ik heb dus een probleem emt mijn bijrijdpaard van 1.85
hij is heel erg sterk maar als ik aanspoor dan
voelt die het neit ik ben absdoluut niet klein ik ben 1.78m
en weeg 50kg en met sporen lukt het ook
niet wat zo het probleem kunnen zijn...!
Laatst bijgewerkt door Karin op 13-04-05 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bevel met uitroeptekens uit titel verwijderd

Caesar

Re: probleem met een paard van 1.85m kijken..!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:15

Consequent zijn. 2x been is een schop. Oefen vooral op overgangen. Niet 2 rondjes galop en de rest maar draven en figuren rijden. Ga eens een halfuur/uur intensief bezighouden met overgangen, niet meteen denken aan wieltjes of zwepen. De fout ligt het erin dat hij je been negeert. Je zegt er verder niets bij, dus daar ga ik van uit. Reageert die na 2x been niet dan doe je je handen naar voren en dan schop je hem maar een keer iets harder. Neem de eerste paar keer gewoon een zweepje erbij, reageert die na die schop niet, tik erbij, en zo blijf je bezig. Op gegeven moment heeft je paard wel door dat hij na 2x een schop krijg en daarna een tik... maar je MOET consequent zijn... niet de ene keer wel en de andere keer niet...!

Anoniem

Ik zou hem eerst zonder sporen aandrijven wel je zweep erbij..Eerste keer dat je vraagt normale hulp, reageert die niet nog een keer. Reageert die weer niet een tik geven met die zweep. En dan vooral veel overgangen rijden..

hmmm

ik denk dat sporen niet zoveel zullen helpen. sporen zijn namelijk een verfijning van je hulp. maar als hij al niet naar de hulp luistert dan unje ook niets verfijnen. ik zou hem juist gaan leren dat hij moet reageren op je been. dus een keer gewoon ragen en als hij niet luistert, dan een hardere schop of tik geven. elk paard met nl. gewoon reageren op je been.
succes

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:16

ik denk dat hij jou de baas is
probeer is 2 x aansporen en reageert hij niet dat een tik met de zweep
en heel consequent zijn want hij moet doen wat jij wil
en heel veel overgangen rijden en lekker bezig zijn

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:20

Met het bovenstaande sluit ik me helemaal aan. Je paard is "doof" voor je hulpen geworden. Dus dat moet je aanpakken met overgangen, niet met meer hulpmiddelen als (scherpere) sporen. Dit kan in het begin misschien helpen, maar uiteindelijk wordt hij ook hier doof voor. Laat ook eens goed naar je manier van hulpen geven kijken door een instructeur, misschien kan hij je verder helpen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:21

Ikzelf (1.65) rijd een paard van 1.80. Als die niet reageert op mijn been krijgt hij een prikje van mijn (knop)spoor.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:21

Naast al deze tips zou ik ook uitkijken naar een GOEDE instructeur, die je met dit probleem kan begeleiden. Dit soort problemen los je over het algemeen niet zelf op, omdat er vaak meer aan de hand is dan alleen rijden. een goede instructeur ziet dit en kan je goede handvaten geven om het op te lossen.

iklinsey

Re: probleem met een paard van 1.85m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 10:05

heej alemaal bedankt voor jullie reacties maar ik heb dus net geporbeert met sporen en hij loopveel beter en met zweep is geen goed idee hij bokt me er bijna af dus....

iklinsey

Re: probleem met een paard van 1.85m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 10:07

en consuquent ben ik zeker maar ik ben 6 maand geleden eraf gevallen en had iets met me nek ik durf neit heel er gfdtreng meer te zijn.. maaar wel streng genoeg om hem mooi te laten lopen en te laten lusiteren alleen dat gedoe maet aansporenlukt net ik kan wel 10.000x aansporen hij luister niet