hoeven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicole1985

hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 00:04

mijn paard is 5 week geleden bekapt door een hoefsmid(logisch) maar nu brokkelen zijn hoeven helemaal af. bij zijn linkerachterhoef is er al een grote hoek uit. het is een en al ellende.wat kan ik hier aan doen?hiervoor ws hij een half jaar niet bekapt, omdat zijn hoeven perfect waren en amper groeide. nu is het dikke ellende.iemand tips?

hij is de laatste x door een andere(waardeloze hoefsmid) bekapt dan anders. i.v.m tegelijk bekappen

ilonabax

Re: hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 01:09

Zorg ervoor dat de hoeven goed vet blijven (niet heel de dag) vooral als ze nat zijn door afspoelen of buiten staan hiermee kun je nog een beetje voorkomen dat de hoeven verder gaan brokkelen maar als de hoef echt ingescheurd is zul je contact op moeten nemen met je hoefsmid dan vult hij het op met een soort rubber dat hard wordt!

Succes!!!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:03

De tip van de hoefsmid is gezegd, maar ja verkomen is natuurlijk beter. De mijne had heel erge brokkelhoeven, ik ben niet echt fan van supplementen maar wel als een paard het nodig heeft. De mijne heeft biotine bijgevoerd gekregen en de hoeven zijn nu (half jaar later) in perfecte staat

Hoop dat je er iets mee kunt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:37

Vetten (eerst goed natmaken) en Biotine geven.. Vork

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:35

biotine voeren....werkt super.