Welk zadel heeft de beste pasvorm?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Welk zadel heeft de beste pasvorm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 20:11

Hoi, ik heb nu een KN symphonie met een medium boom. Dit is een fijn zadel, maar wil het misschien toch ruilen met iemand voor iets vergelijkbaars.
Wil misschien over naar een ander zadel, maar misschien houd ik deze wel. Heb enkele vragen (Je antwoord mag ook Kn zijn!):

1. Welk zadel heeft volgens jullie de beste pasvorm op een paard?

2. Welk zadel heeft ongeveer dezelfde boom-en kamerwijdte als de KN met een medium boom (kamer mag breder zijn!)

3. Welk zadel houdt goed zijn vorm van de kussens aan ed.?

KozieZ

Re: Welk zadel heeft de beste pasvorm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:31

welk zadel de beste pasvorm heeft hangt echt van jouw paard af. Ieder paard heeft een andere vorm van rug en dus ook een andere maat. Ik zou dit eens aan een zadelmaker voorleggen. Die zal een nuttiger antwoord kunnen geven dan wij...

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:54

ik heb trevreden over de jc Saphir....heerlijk zadel..sjors heeft ook een moeilijke rug, samen met de zadelpasser was dit een een perfect zadel..van de zadelmaker zwlf kreeg ik te horen dat de Spahir een over het algemeen een goed zadel is voor moeilijk egevoleige paarden ruggen..Maar goed..misschien moet eens een pas service laten langskomen?

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:04

Kentaur! Ja

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:45

Een kieffer wien is wel een beetje te vergelijken met die van KN. Dit zadel bevalt mij prima en past op bijna elk paard! En idd het hangt er natuurlijk altijd vanaf hoe de rug van jou paard is.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 22:03

Ik heb ook een KN symphonie, van alweer bijna 10 jaar oud en ik ben hier zeer over te spreken. Fijne pasvorm, fijne zit en blijft erg mooi, nog nauwelijks gebruikssporen.
Maar pasvorm is toch ook iets dat van het individuele paard afhangt hoor, een universeel zadel dat altijd past bestaat niet.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:07

ik heb voorheen bij mijn eerste paard en mijn epony een kn symphonie gehad. paard was een vors paard van 1.70 en de pony was 1.55 slank gebouwt. Op beide paarden lag het perfect. verder reden mijn broer en ik ook nog paarden van andere met dit zadel en paste altijd super!

ik heb nu bij mijn nieuwe paard met een moeilijke rug weer een kn aangeschaft!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:29

Toen ik maar geen paarden kon vinden, waren er 2 merken zadels die door ervaren gebruikers werden genoemd als zadels die op veel paarden goed passen. Dat waren de KN en de Passier. Ik ben zelf op een Passier uitgekomen.