Ik wil volgende maand beginnen met wedstrijden dus ging ik vandaag eens oefenen om met naald en draad te vlechten. 1,5 maand terug ongeveer heeft iemand kort uitgelegd hoe het moest. Mijn paard heeft best wel dikke manen dus het vlechten ging al mis. Ik had eerst staartjes gemaakt ter breedte van een klein manenkammetje (met kleine tanden dus en niet van die grote). Toen ging ik dat vlechten maar kwam ik er al achter dat dat te dik was. De manen van mn paard zijn eigenlijk ook nog iets te kort (nu denk ik een handbreedte) dus dat maakt het ook al lastiger. Ik probeer het begin heel losjes te vlechten maar als ik daarna strakker vlecht trek ik automatisch het begin ook weer strakker
De staartjes had ik later smaller gemaakt maar dan is het eigenlijk weer te smal om op een mooie manier het begin van de vlecht bol te laten staan, alles jullie snappen wat ik bedoel. De vlechtjes kunnen ook maar een keer dubbel. Als ik die dikke plukken neem en het begin echt losjes probeer te vlechten dan word mn vlecht natuurlijk ook heel kort en dik en word het naar mijn idee weer moeilijker om er een 'roosje' van te maken.
Moet ik gewoon heel veel oefenen? Is het ook echt lastiger om met naald en draad te vlechten als een paard dikke manen heeft? Heeft iemand verder nog tips?