probleem met inrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iklinsey

probleem met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 18:01

heej iedereen,

Ik ga binnekort 17april met me vriendin een halfinger inrijden
(nouja eentje echt inrijden en de andere verder beleren)

maar het paardje heeft ene probleem als je aanspoort gaat die steigeren en me vriendin probeert het al 2maanden maar het lukt neit wie kan mij helpen alleen reageren per e-mail aub

linny_linsey@hotmail.com

LADPR

Re: probleem met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:29

Iemand zoeken die weet wat hij of zij doet.

iklinsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 19:35

dat heb ik dus gedaan maar iedereen doet het verkeerd iedereen begint te meppen met de zweep en met sporen enzo

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:45

Dan vind je schijnbaar toch de verkeerde mensen, want mensen die weten waar ze mee bezig zijn zullen dit niet snel doen...

iklinsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 07:49

Ja das war ikben al naar een halfingerfokkerij geweest samen met de halinger maar die weten het took niet heeft niemand dan een idee hoe het moet.. Verdrietig

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 08:43

ik weet niet waar je woont en wat je er voor kwijt wil maar anders zou ik hem naar kimmie261 brengen hier op bokt. www.noordeneind.nl is haar website. mijn paard is daar ook ingereden, zie foto bij zadelmak maken Haha!

iklinsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 08:57

heej,
Bedankt voor je hulp maar ik wil graa dat die hier word ingerden emvrineidn hoeft hem neit meer (hijs nu van mij...Haha!) en ikw il dat jhij in mijn omgeving word ingereden swwY maar toch supah bedankt..!!! ilkpb je wel een keer als die is inereden en hoe het gegaan is als je dat wil..Haha!:P

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:32

iklinsey schreef:
heej,
en ikw il dat jhij in mijn omgeving word ingereden swwY maar toch supah bedankt..!!! P

maar wat behoort tot jou "omgeving"
waar woon je dan?
dan werten we mischien een goede stal/berijder

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:38

zorg eerst dat ie aan de longe goed naar je luisterd. als ie alle 3 de gangen aan de longe correct uitvoerd op jouw stem laat je een vriendin er op zitten(die zit dus mee en doet verder niets). geef je paard het vertrouwen terug dat het niet eng is. langzaam aan kan je vriendin steeds meer haar benen aan gaan sluiten . veel tijd en geduld en zeker weten dat wat je doet je goed doet en anders proffesionele hulp inschakelen voordat het te laat is. succes!!

iklinsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 12:56

het paard staat in deventer,,,,,
deventer ligt in oveerijsse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:21

En ik maar denken dat het in Overijssel lag...

Mocht je serieus hulp zoeken, dan kun je me PB'en. Ik woon vlak bij Deventer.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:38

sorry maar dit klinkt echt penny
en leer eens normaal schrijven zeg

die haflinger is nu voor jou? die heb je zo gekregen??
ye right!!

en als het echt waar is dit verhaal dan zou ik het niet zelf doen want zo te horen heb je er geen verstand van en heb je geen ervaring dus haal er een ervaren persoon bij!!!

en bij een haflingerfokkerij weten ze niet wat ze moeten ye right!!

wat een fantaverhalen allemaal zeg...........

iklinsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 13:40

heej srrY hoor maar ik heb dii halfinger altijd verozrgt en weet nu echt gene raad meer...!! en op die halfingerfokkerij hebben ze vaker hafligners ingerden dus wat zeur je ga op iemand anders ze topic zitten zeuren dit is serieus maar ik heb hemgekregen omdat ik altijd voor hemheb gezorgt altijd alles voor hem heb betaald dus...Boos! Boos! Boos!

iklinsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 13:48

mango schreef:
sorry maar dit klinkt echt penny
en leer eens normaal schrijven zeg

die haflinger is nu voor jou? die heb je zo gekregen??
ye right!!

en als het echt waar is dit verhaal dan zou ik het niet zelf doen want zo te horen heb je er geen verstand van en heb je geen ervaring dus haal er een ervaren persoon bij!!!

en bij een haflingerfokkerij weten ze niet wat ze moeten ye right!!

wat een fantaverhalen allemaal zeg...........

en jij hebt eker wel ervaring dom kind pfff

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:57

ten eerste ben ik geen kind ten tweede kan je nog steeds niet schrijven en ten derde heb ik nooit gezegd dat IK ervaring heb
dat staat nergens in mijn bericht of wel soms??

ik denk dat je even moet lezen wat ik schrijf ZOEK HULP!!!!!!!!

als dit echt allemaal waar is dan............want als je een paard goed verzorgd heb krijg je hem gewoon..........jongens wat zouden veel meiden willen weten welk adresje jij hier voor hebt Haha! Haha!

hoe kan je dit serious nemen allemaal ik vind het eigenlijk heel erg lachwekkend hiihiihih

iklinsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 13:59

ehmzZ het is echt zo het paard heet Donder en is 1.48 en is super lief en die mensen ken ikal kei en kei lang maar je praat wle zo.. en als je het allemaal wel weet 9klnkt boos maar is eht neit) komnt maar helpen hij is echt heel erg moeilijk als zelfs een volwassen (die arabiers WILDE) inrijd het niet lukt

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:01

hahaha wilde arabieren................jongens jongens wilde arabieren bestaan hier niet in NL, kom op zeg!!

helaas woon ik zuid holland en ik heb geen ervaring met het inrijden van paarden maar er zijn genoeg profesionele mensen die dit wel kunnen!!

hahhah wilde arabieren, als ik dit tegen mijn arabier zegt dan rent ie lachend weg!!!!

zoek gewoon een profesioneel iemand die paarden in rijd je moet er wel voor betalen en dan komt het heus goed ga alleen niet zelf zitten prutsen dat maakt het alleen maar erger!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:03

Leer hem eerst een paar commando's. Bijv. aan de longeerlijn of gewoon als je met hem loopt. Als je er dan op zit zeg je dat commando wat je hem geleerd heb om vooruit te gaan en tegelijkertijd drijf je. Als hij dan vooruit gaat stop je meteen met drijven. Na een paar keet zou hij door hebben dat drijven lopen is.
Dat moeten ze leren, het is niet iets natuurlijks. Dus jou paard snapt het gewoon niet en als je dan boos wordt is dat volledig onterecht en zou hij alleen maar bang worden. Hij doet niks verkeerds.
Als ik jou iets in het chinees vraag en je snapt het niet wordt ik ook niet boos.

En typ als je blieft normaal nederlands!!!

iklinsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 14:06

zo bedoel ikd at neit hoor wilde arabier maar eenjte die zich dus niet liet vangen stel je voor een eulen dat net aan het haslter loopt.... zo boedl ik dat hoor

iklinsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 14:06

haahaha is goed maar dat hebben we ook geprobeert en ik ebn nooit boos geworden op donder nooit ja alleennals die vervelnd deed in de stla ofsow Tong uitsteken

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:12

Maar onthou goed dat je paard niks verkeerd doet. Wat hij doet wat je niet wil doet hij omdat hij het niet snapt, niet kan, niet durft of omdat het hem (onbewust) aangeleerd is.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:50

Iklinsey, ik wil je graag even wijzen op de Boktregels.
Het is de bedoeling dat je hier correct Nederlands schrijft; je berichten zijn nauwelijks leesbaar.
Bovendien is het hier niet gewenst om andere bokkers te beledigen en voor "dom kind" uit te maken.
Je vraagt advies, dat krijg je ook.
Een beetje meer waardering zou wel op z'n plaats zijn.
Graag je schrijfstijl / taalgebruik aanpassen, anders komt hier een slotje op.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:28

Sonja reageerd toch op je toppic dat ze vlakbij deventer woont. Waarom reageer je daar dan niet op.

Ik vind het allemaal wel wat penny de penny klinken, maar als je echt hulp wil moet je, je reacties wel een beetje normaal houden. Is wel zo aardig.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:40

Ja hoor Haha!, t is weer zo ver Tong uitsteken !!
Ze gaat haar haf in rijden en begint over 'wilde arabieren', sorry maar ik geloof niet in je verhaal Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:47

Ik heb een paar PB's gehad en mams schijnt te willen weten hoe oud ik ben en hoeveel ik kost per uur. Daarna alleen niets meer gehoord.
Het verhaal van de wilde Arabieren kwam trouwens nadit ik verteld had zelf met een driejarige arab bezig te zijn op dit moment.

Oftewel voor Iklinsey veel succes, mijn portie mag naar Fikkie.
Doei!