Aanleg buitenbak - Wie heeft nuttige tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VDB_oud

Aanleg buitenbak - Wie heeft nuttige tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 12:46

Wij zouden zelf een buitenpiste willen aanleggen (van ongeveer 18 op 28). Is misschien wel aan de kleine kant? Heeft iemand tips voor de aanleg ervan? Welk zand gebruik je best, hoe diep laten afgraven, welke toplaag geeft het beste resultaat? Ik zou er ook graag een sparrenhaag rondom zetten (zodat we ons beter kunnen concentreren en niet teveel afgeleid worden), vinden jullie dit een goed idee of juist niet? Graag jullie mening en alvast bedankt

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:32

Ik heb geen ervaring met het aanleggen van een buitenbak, maar ik zou zand mengen met iets anders. Vaak is alleen zand heel zwaar en wordt het heel droog. Agterberg heeft hele goede bodems. Ook zou ik de bak 20x40 maken als daar ruimte voor is, 18x28 is wel erg klein.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:47

onze bak is zelfs nog kleiner (13 x 28) en ik kan er prima in rijden met mijn E pony, ik merk zelfs dat ze veel soepeler wordt, vooral wanneer ik dan in een grote bak rijdt.
Onze toplaag bestaat uit zand (manegezand..yeah right) met kokos

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:27

Ik zou de afmetingen 1:2 laten, ook al maak je hem kleiner dan 20 bij 40 m.
Over afgraven zand etc. zou ik een agrarisch loonwerker inschakelen (of een bodemmeneer), die mensen hebben er kijk op.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:36

Ik zou voor de omheining uitkijken dat de struiken niet te dichtbij staan zodat ze het kunnen eten. Veel van die groendhoudende struiken zijn giftig.