Paard heeft hoofd gestoten, en nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Paard heeft hoofd gestoten, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 12:25

Toen mijn man samen met mij en mijn schoonvader gisteren de paarden buiten gingen zetten schrok mijn merrie van mijn ruin en heeft toe erg hard haar hoofd gestoten tegen een houten balk die bij mij door de stal lopen.
Ze heeft een paar keer met haar hoofd geschud en ze heeft een mooie winkelhaak van weggeschuurd haar (geen bloed!).
Moet ik nou nog extra ergens op letten bij voorbeeld met rijden.
Ze eet gewoon goed, rent door de wei, alleen schudt ze nog wel af en toe met haar hoofd.
Als ik het aanraak merk ik dat het wel gevoelig is.
Wat nu?

elmiran

Re: Paard heeft hoofd gestoten, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:34

ik zou er gewoon wat uierzalf op doen dan groeien er weer snel haren op. Mijn paard had een tijdje terug ook een paar keer haar hoofd gestoten en had een hele grote wond (d'r kolletje was helemaal kaal) er is toen gewoon op haar gereden, het hoofdstel kwam er niet tegen aan dus kon het geen kwaad.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:47

Dat had mijn merrie pasgeleden ook, die had er nog een flinke bult bij ook, spontaan een ramshoofd gekregen Clown . Even ingesmeerd met een of ander goed je om de kneuzing tegen te gaan, verder leek ze er geen last van te hebben en ik ben de dag erna gewoon weer gaan rijden.

Vosje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:50

Misschien dat hij iets pijn in zijn koppie heeft maar dat zal je wel merken als je er op zit. Zolang diertje nergens last van heeft kan je er uierzalf opsmeren voor de haargroei en voor de rest lekker door gaan waar je mee bezig was..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:52

Ik zou er niks opsmeren, verder wat rustiger aandoen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:02

Dat is mijn paard dus vandaag gebeurd. Vanmorgen liep ze in de wei en heeft ofwel haar hoofd gestoten tegen de omheining ofwel is ze gestoken door een insect. De bult zit net boven haar oog en is echt enorm! Voor de zekerheid heb ik de DA er bij gehaald. Wat ik moet doen is: koelen, 3 x per dag 20 minuten lang en dan wel met ijsklontjes in een plastic zakje met een theedoek er om heen. Coolpack werd absoluut afgeraden door de DA. Voor de zekerheid (omdat in mijn paard's geval dus niet duidelijk is of ze is gestoken of dat ze haar hoofd gestoten heeft) 3 dagen quadrisol geven 2 x per dag. Morgen mag ze niet de wei op, overmorgen weer wel. Ik mag ook 2 dagen niet rijden, wel onder de man stappen. Als de bult weer geslonken is donderdag mag ik weer beginnen met wat licht werk.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:12

Ik zou even rustig aan doen.Als ze met haar hoofd schud af en toe heeft ze denk ik wel last van haar hoofd.