Zouden jullie dit doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dikkiedik75

Zouden jullie dit doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 11:47

Ik wil graag jullie mening over het volgende:

Zouden jullie met een 4 jarige haflinger 3 wedstrijden achter elkaar starten waarbij de 1e op een zondag valt (10 juli), de 2e op de donderdag daarna (14 juli) en de 3e op de volgende zondag (24 juli)?

Waarom wel of niet?

carlijn83

Re: Zouden jullie dit doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:51

Hmm, ik zou die van de 14e dan laten vallen.
Ik doe het zelf iig nooit zo dicht achter elkaar starten.
Helemaal niet met een jong beest.

Vaak is een wedstrijd toch heftiger dan een gewone training, om het dan zo kort achter elkaar te rijden geef je ze amper tijd om te herstellen.
Maar goed, da's mijn mening.

Vriendin van mij doet nog wel eens 2 dagen in t weekend starten.
En zaterdag En zondag. Zou ik persoonlijk niet doen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:53

uhm ligt eraan wat voor nivo, en de conditie van de haflinger, en wat je rijd(dressuur of springen) en wat je er tussendoor doet met de pony, als ie rustig gereden word kan het denk ik wel, bijv zondag concours, maandag lekker stappen/ rustig draven/ bosritje ofzo, dinsdag even goed rijden en dan woensdag ook licht trainen, en dat dan zo door blijven gaan moet het kunnen...
je moet ook kijken naar hoe je anders rijdt, als je normaal maar 2 x in de week rijdt is het wel veel...

ikke

Re: Zouden jullie dit doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:58

Waarom zou je????
Wat bezield mensen om met dergelijk jonge paarden zoveel wedstrijden af te rossen?
Er zijn grofweg twee kanten hieraan.
1) Je gaat naar die wedstrijden, rijdt je proefje en waar je uitkomt zal je een zorg zijn; ervaring voor het paard en verder niks. Dan zie ik niet zo'n probleem. Ervaring opdoen is voor een paard nooit slecht, voorop gesteld dat het geen stresskip is.
2) Je gaat voor de winstpunten, Hoe sneller naar de Z, hoe beter; belang van het paard speelt geen rol. Dit soort types zou ik met liefde eens met een flink stuk hout willen bewerken. Het is je reinste dierenmishandeling!

Bepaal maar voor jezelf waar je jezelf plaatst en of het dus veilig is om mij irl tegen het lijf te lopen Extreme duivel

dikkiedik75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 12:01

De haflinger heeft een goede conditie, hij wordt elke dag een uur gereden en gaat een paar uur per dag naar buiten. Na elke wedstrijd krijgt hij een dag rust. Het gaat om dressuurwedstrijden (B). Na deze wedstrijden zijn er een poosje geen wedstrijden in de buurt.

Het is zeker geen stresskip en het gaat mij puur om de ervaring, er hoeft niets gepresteerd te worden.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:07

dan zou ik heerlijk gaan starten.... start je 1 of 2 proefjes? als je hem tussen de wedstrijden door dan bijv n half uurtje of 3 kwartier rijd ipv n uur zou t zeker kunnen!

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:10

dikkiedik75 schreef:
De haflinger heeft een goede conditie, hij wordt elke dag een uur gereden en gaat een paar uur per dag naar buiten. Na elke wedstrijd krijgt hij een dag rust. Het gaat om dressuurwedstrijden (B). Na deze wedstrijden zijn er een poosje geen wedstrijden in de buurt.

Het is zeker geen stresskip en het gaat mij puur om de ervaring, er hoeft niets gepresteerd te worden.

gewoon lekker rijden en samen genieten!!!! Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:20

elke dag een uur rijden is wel veel voor een 4-jarige..je moet het paard de kans geven om het mentaal te verwerken..ik zou de middelste ook laten vallen..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:37

Ik dacht in eerste instantie dat het om 3 wedstrijden in 1 week ging, maar nu ik het nog eens doorgelezen heb blijkt het om 3 wedstrijden in 2 weken te gaan.
Ik ben er niet zo'n voorstander van om zulke jonge paarden vaak te starten, maar het ligt natuurlijk ook heel erg aan je instelling, hoe je paard is en wat er van hem verwacht wordt.
Als het je te doen is om 'kilometers te maken' (ervaring opdoen) en er verder geen grote prestaties verwacht worden, dan zou je het eens kunnen proberen.
Zeker als je een cool paard hebt, dan zal het waarschijnlijk wel meevallen met de stress die hij ondergaat Knipoog