Mijn bak is nl. niet de standaard bak die je overal ziet. Hij is 15 x 30 meter groot. De bodem is niet gedraineerd, en er liggen houtsnippers in. Als het regent staan er vaak plassen. De houtsnippers liggen er alweer een tijdje, dus op de hoefslag zijn ze al wat fijn gemalen en modderiger. In het midden ligt er echter nog een dikkere laag, en is het ook altijd droog.
Veel mensen vinden deze bak absoluut niet geschikt om in te rijden, ze vinden hem te klein en de bodem absoluut niet geschikt. Hier ben ik het niet mee eens. Okay, de bak is klein, en een lekkere lange middendraf zal er niet inzitten op de lange zijde, maar dat vind ik geen probleem. Ik ben altijd de enige die erin rijd, en ook de enige die hem überhaupt gebruikt.
Nu ga ik binnenkort les nemen, en ben benieuwd wat de instructrice van de bak vind. Wat zouden jullie vinden, zou je erin kunnen rijden, of absoluut niet, en waarom dan niet?
, maar het valt allemaal wel te doen. Maar wij hebben eigenlijk alleen ponys, met een wat groter paard is het wel lastig denk ik.
Amo doet het prima
Is wel goed voor de lenigheid hoor