vervelende hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shetlover

vervelende hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 07:41

hallo,
ik weet niet helemaal op dit topic goed staat maar ik heb een vervelende shetlander hengst die als ik even geen aandacht aan hem besteed mijn gaat bijten op tegen mij aan gaat stijgeren natuurlijk bestraf ik hem maar hij gaat gewoon door heeft iemand dit ook en wat doe je er aan of heb je misschien een oplossing voor mij van ik vind het steeds minder leuk om heen te gaan

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 07:54

Hij probeert gewoon of hij de baas kan zijn. Jij moet zorgen dat hij dit niet meer doet. Dus doet hij het weer nog strenger straffen als je altijd al deed.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: vervelende hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 07:59

Inderdaad, veel harder straffen dan je nu doet. Hij staat nu gewoon boven je, je moet zorgen dat jij de leider wordt. In de natuur worden daar harde klappen bij uitgedeeld, dus je zult hem ook hard moeten bestraffen om hem zijn plaats te laten kennen.

En anders, als het niet lukt, castreren of verkopen aan iemand die wel met hengsten om kan gaan. Niet iedereen is namelijk daarvoor geboren. Haha!

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:47

Enne... even een toevoeging... Paarden voelen minder dan wij denken dus een goeie vuist in z'n zij is wel eens op z'n plaats zeker bij steigeren en dan soort dingen. Daar moet jij meteen een einde aan maken en doet hij het nog een keer moet je het nog harder doen. Is echt niet zielig en je hebt er uiteindelijk alleen maar plezier van...

ellepel

Re: vervelende hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:01

klopt helemaal, kijk eens naar paarden onderling in een groepje.
als die gaan lopen klieren dan trappen ze behoorlijk hard naar elkaar.

als hij tegen je op steigerd verkoop je hem een trap onder z'n kont.
dan doet hij het echt niet zomaar weer.
hij moet leren dat jij mens bent, en geen ander paard waar hij zomaar de baas over kan spelen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:11

Dit is echt hengstengedrag. Blijf vooral consequent. Nee is nee. En wat vandaag niet mag mag morgen ook niet.

shetlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 13:55

dank je wel ik zal hem nog harder straffen dan ik nu al doe maar het probleem is dat ik hem deel met iemand en ben dus niet elke dag bij hem en bij mij nichtje (van wie die ook is) doet hij het ook maar ik kan niet in haar domme kop Koe krijgen dat je gewoon hardt moet zijn eerst deed ik dat ook niet maar toen was het ook niet nodig maar nu vind ik het niet meer zo zielig en verkoop ik hem soms wel eens een trap maar het vreemde is dat hij nog nooit zo heeft gedaan heb hem nu al 5 jaar samen met mijn nichtje

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:58

castreren of verkopen..............

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:59

Hoe oud is hij?

shetlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 14:00

Anouar15 schreef:
Hoe oud is hij?

hij is 9 jaar

shetlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 14:03

gijsenkim schreef:
castreren of verkopen..............
verkopen wil ik liever niet hou toch wel veel van hem Bloos maar als ik hem laat castreren is dan alles over of kan het zijn dat hij er dan nog mee door gaat maar ik denk dat dit gewoon een periode van hem is ik heb hem namelijk nog nooit zo gezien

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:08

Ik denk dat als je hem laat castreren dit gedrag wel (voor het grootste deel) weg is. Dit is echt typisch hengstengedrag.