Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Monday schreef:Ik heb er niet bepaald verstand van, maar zorg voor goeie drainage en worteldoek...
? Margreth schreef:Bij de voormalig trainer van mijn dochter Okkie1 hadden ze eb en vloed systeem. Dat is helemaal super!!!!
Margreth schreef:Onze bak bestaat uit 7cm vulzand. Dat pakt goed samen en blijft mooi berijdbaar ook als het nat is.

ikjuh schreef:en wat voor zand is dat manegezand dan precies? ik neem iig aan dat dat niet zo als 'manegezand' wordt verkocht.
wij wilden zelf eigenlijk de bak ongeveer 20 cm uitgraven en er dan woudzand in doen, heeft iemand daar ervaring mee?
ikjuh schreef:Margreth schreef:Onze bak bestaat uit 7cm vulzand. Dat pakt goed samen en blijft mooi berijdbaar ook als het nat is.
is dat dan ook uitgegraven of heb je dat zo op de grond 'gegooid'?
Margreth schreef:ikjuh schreef:en wat voor zand is dat manegezand dan precies? ik neem iig aan dat dat niet zo als 'manegezand' wordt verkocht.
wij wilden zelf eigenlijk de bak ongeveer 20 cm uitgraven en er dan woudzand in doen, heeft iemand daar ervaring mee?
Hoe dieper je de bak maakt des te zwaarder wordt hij te rijden.
rhijnauwen schreef:hou er rekening mee dat er in verschillende gemeentes een strenger beleid gevoerd (gaat) worden m.b.t. buiten (en binnen-) bakken, de bakken die er al liggen moeten aan allerlei eisen voldoen en gelegaliseerd worden (levert weer geld op voor de gemeentes!) of soms zelfs afgebroken. Voor nieuwe bakken moet in veel gevallen een vergunning (jawel! belachelijk maar waar!) worden aangevraagd!
angela88 schreef:Onze buitenbak bestaat heel simpel uit : metselzand 10 cm dik, gewoon op de klei gestort, omheining erom heen en klaar.
De bak is eigenlijk altijd goed berijdbaar, het hebben afgelopen herfst/winter ongeveer 3 dagen niet kunnen rijden door de regen(te nat) en ongeveer 14 dagen niet door de vorst (maar ja, dat is bij iedere buitenbak)
ikjuh schreef:Monday schreef:Ik heb er niet bepaald verstand van, maar zorg voor goeie drainage en worteldoek...
uh wat is worteldoek?
ikjuh schreef:angela88 schreef:Onze buitenbak bestaat heel simpel uit : metselzand 10 cm dik, gewoon op de klei gestort, omheining erom heen en klaar.
De bak is eigenlijk altijd goed berijdbaar, het hebben afgelopen herfst/winter ongeveer 3 dagen niet kunnen rijden door de regen(te nat) en ongeveer 14 dagen niet door de vorst (maar ja, dat is bij iedere buitenbak)
maar dat is dus niet uitgegraven? en hoe lang zit die bak er dan al? en is de grond eronder ook gedraineerd?