goedkoop castreren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

goedkoop castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 20:33

waar in zuid holland kan er nou echt goedkoop gecastreerd worden?

zijn er handelaren die daar een goedkoop Knipoog abbonnement op hebben bij een veearts..

Torfi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:19

Goedkoop castreren? Het is best een risico! Je paard heeft een open wond en moet anti-biotica hebben. Verzorging ect. Laat het door een veearts doen die hier ervaring mee heeft. Voor de kosten kan je ze bellen. Maar doe het verstandig! anders kost het je alsnog een hoop geld..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 23:02

ik heb 140 euro betaald bij de da op de kliniek, onder gehele narcose en liggend op de tafel. Heb ook vaak verhalen gehoort over goedkoop castreren bij een castrateur (weet niet of je het zo schrijft?) maar als ik die verhalen hoor geef ik toch liever iets meer uit voor mijn paardje!

paarden die staan de kreunen en soms zelfs gillen van de pijn. Dat wil ik mijn paardje niet aan doen, dan maar iets meer betalen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 07:57

Er zitten inderdaad aardig wat risico's aan castereren en zou het daarom door een goede dieenarts laten doen ook al kost dat dan wat meer.

Als je paard straks met een onstoken open plek zit ben je nog veel meer geld kwijt voor de behandeling dan dat je hem goed laat castereren.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:28

Bij dat soort dingen moet je niet af gaan op de prijs! Het is en blijft een operatie en dat moet veilig gaan en schoon. Daar mag je echt niet op gaan besparen.

cloris

Re: goedkoop castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:01

Nou fijn is dat... goedkoop castreren... tja ik denk dat je altijd wel een gek kan vinden die het voor een leuk prijsje doet, maar dan heb ik bij voorbaad al heel veel medelijden met het dier wat gecastreerd moet worden, sorry hoor maar dat zijn toch geen dingen waar je op wil bezuinigen?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 11:12

tja,ik wist dat ik hier zulke reakties op kan verwachten..ik ben geen pennymeisje.
ik heb in mijn paardenleven al ruim 6 hengsten laten castreren,groot of klein,liggend in de weide,staande operatie en klophengstoperaties op de tafel bij klinieken.

en toch zijn grote verschillen in de kosten tussen de ene veearts en andere veeartsen.

ik heb deze topic geopend naar aanleiding van een handelaar die twee weken geleden nog een shethengst aanbood voor 150 euro en een week later staat de pony als ruin voor 195 euro te koop.
daarom was ik benieuwd ...

mijn veeartsen/klinieken deden bijv. nooit een castratie alleen...als de pony niet geent was werd dat er automatisch bijgedaan.

ik kan mij gewoon goed voorstellen dat paardenhandelaren bijv. een regeling hebben met dierenklinieken/veeartsen hebben dat zij daar korting op krijgen of zwart laten castreren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:48

Als je dat er meteen had bijgezet, had je niet van dergelijke reacties gekregen.
Als jij bekend bent in het paardenwereldje, dan weet jij ook wel hoe dat bij derelijke figuren te werk gaat. Er zullen altijd sukkels blijven die voor de laagste prijs gaan.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:16

Ik heb het laten doen door iemand uit nijkerk.
Gewoon in stal hups was zo gedaan.
En hij zei dat het beste medicijn beweging is.
Komt dat even mooi uit dat mijn haflinger dag en ancht buiten staat.
En het is heel mooi dicht gegroeid , nergens geen last van gehad ..
Heb er zelfs niet aangezeten..

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:40

ikke schreef:
Als je dat er meteen had bijgezet, had je niet van dergelijke reacties gekregen.
Als jij bekend bent in het paardenwereldje, dan weet jij ook wel hoe dat bij derelijke figuren te werk gaat. Er zullen altijd sukkels blijven die voor de laagste prijs gaan.

Dat wilde ik ook even melden...dan had ik ook anders gereageerd, ik kan hiervandaan ook niet zien wie de vraag stelt en wat de reden daarachter is

Vosje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:45

Misschien dat je daar eens een handelaar bij jou in de buurt over bellen die kan je er vast meer over vertellen.. En je misschien wel iemand aanbevelen die goed is en niet te veel kost..

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:32

Ik heb 6 jaar geleden 150 gulden betaald voor een castratie. Het werdt bij ons op de wei gedaan, heb geen problemen gehad, is netjes geheeld, zonder dat ik er aan heb hoeven ztten. Knipoog

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:50

Ik zou gewoon wat verschillende klinieken in je omgeving bellen en dan de prijzen vergelijken. Het klopt wel dat er soms behoorlijke verschillen in zitten.