Zadelmakerij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

A0000

Zadelmakerij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 19:58

Ik ben op zoek naar een nieuw zadel voor mijn pony. Nu wil ik op aanraden van de DA graag een op maat gemaakt zadel en zoek dus naar zadelmakerijen.
Zelf ben ik nog niet verder gekomen dan Daaleman en Hulsebos dus alles is welkom Haha!
Het moet wel persé een zadelmakerij zijn die zadels echt zelf maakt, dus niet eentje die bestaande zadels 'verbouwd'.
Evt. mogen ze ook wel in Dld zitten want ik woon vlakbij de grens (niet helemaal in oost-Dld als het kan Haha!).

Graag ervaringen en tips!

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:14

Dat zijn inderdaad de eerste 2 die mij ook tebinnen schieten.. zitten allebei hier in de buurt van Apeldoorn. Daaleman in Empe (bij Voorst) en Hulsebos in the middle off nowhere bij Emst. Bij allebei wel eens geweest maar verder geen ervaring met hun zadels. Vond ze bij Daaleman iets vriendelijker maar dat kan aan mij liggen of aan degene die ons hielp. Zegt verder ook niks over hun zadels natuurlijk...

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 20:49

Als ik tussen die twee zou moeten kiezen zou het idd een Daaleman worden denk ik. Vooral omdat ik het idee heb dat ze iets minder 'commercieel' zijn en dus beter hun best moeten doen om de goede naam hoog te houden.
Maargoed, eerst dus nog even rondkijken wat er nog meer is...
Heeft iemand trouwens idee hoe duur een Daaleman ongeveer is? Ben ik vergeten te vragen toen ik ze belde Haha!

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:52

Hulsebos is echt geweldig Haha! Ik heb voor allebei mijn paarden een Hulsebos zadel en ben er heel tevreden mee Lachen

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:53

Volgens mijn vrouw zo tussen de 1200 en 1300 euro ongeveer.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:05

In Groningen zit er toch ook 1. kan zo niet op de naam komen....als ik het weet, zal ik het je laten weten.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:06

Ik weet het Haha! Kootstra, in Groningen en geloof dat er in Bellingwolde ook nog 1 zit.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 23:25

Hulsebos maakt ze ook niet helemaal zelf. Bovendien ken ik maar weinig mensen die ze geweldig vinden. Ik heb die van mij niet lang gehad en hoef er ook geen een meer. Hij zat lekker maar lag niet goed op mijn paard. Ondanks dat ie op maat was gemaakt zoals zij zeiden. En moest vaak opgevuld worden en daar lag het zadel nog niet fijner van. Voor mij geen Hulsebos meer.

CtalJarig

Re: Zadelmakerij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:32

Ik heb zelf een hulsebos zadel, echt geweldig ding. Ik gebruik m op allebei mn pony's en hij ligt op allebei goed. Ik heb m nu 2 jaar en ziet er nog als nieuw uit en ik heb hem nog nooit hoeven opvullen. De singelstoten waren wel lelik geworden en die hebben ze er toen gratis nieuwe aan vast gezet Ja
De mensen zijn allemaal vriendelijk, professioneel en er niet op uit om je een nieuw zadel aan te smeren als het ware.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:47

Volgens mij maakt alleen Daaleman de zadels echt zelf. Zowel Hulksebos als Kootstra passen bestaande zadels aan. Ik kan je Daaleman aanraden. Mijn vriend heeft indertijd op zijn 3 jarige een zadel aan laten meten en die is het hele paarden leven (tot z'n 20e) meegegaan en ligt nu op paard nr. 2. Daaleman kan precies vertellen wat er wel en niet aan verbouwd kan worden en heeft een prima service.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:59

Van van Triest in Meppel hoor ik hele goede berichten, daar zou je dus ook kunnen informeren. Haha!

Dan heb ik zelf een zadel van de Bestfit, 035-6424100, wel een standaard zadel, maar helemaal aangepast aan mijn paard, echt super Haha!

Dit adres heb ik ook van iemand van internet, die heeft zelfs meerdere zadels van deze firma gekocht en is ook zeer tevreden, zijn echt vakmensen Knipoog

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:05

Verplaatst van AM naar VMR Knipoog

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 15:50

Bedankt voor jullie berichtjes allemaal!

Ik geloof dat ik toch steeds meer een Daaleman wil maar post nog rustig even door over ervaringen ed Haha! hoe meer ik weet hoe beter. Vandaag of morgen ga ik wel even met de Daaleman mensen bellen wat ze precies voor me kunnen doen en wat dat dan allemaal moet kosten...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:15

Maar waarom wil je niet een bestaand aangepast zadel?

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 12:32

MISTRAL94 schreef:
Maar waarom wil je niet een bestaand aangepast zadel?

Omdat ik aparte kussens moet hebben en (waarschijnlijk) een hele brede boom. Aangezien niet veel zadels dit vanzelf hebben zal er waarschijnlijk heel veel aan gesleuteld moeten worden en dat komt de stevigheid van het zadel meestal niet ten goede...
Daarbij vind ik het gewoon een fijn idee dat iemand écht goed naar mijn paard heeft gekeken en daarvoor speciaal iets heeft gemaakt, beter dan dat er wat dingetjes aangepast zijn waardoor het zou moeten kunnen.
Ik denk dat ik bij een aangemeten zadel beter precies kan aangeven wat de bedoeling is.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:44

nou ik ben zeer tevreden met mijn hulsebos zadel! En ik ken weer veel mensen die dat ook zijn. Past super en geweldige mensen. Service tot nu toe is ook gewoon goed geweest.
Naast daleman en hulsebos heb je ook nog tweespan.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:32

In Wedde zit zadelmakerij Hartlief. Volgens mij maken zij ook op maat gemaakte zadels, ik heb er goede ervaringen mee bij het opvullen.