Goede tinker stoeterijen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brenda21

Goede tinker stoeterijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 19:37

Kan iemand mij internet sites geven van goede tinker stoeterijen/fokkerijen waar ze tinkers verkopen?

GeneralFlynn

Re: Goede tinker stoeterijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:43

www.tinkerhoeve.nl heeft tinkers te koop,en hengsten voor de dekdienst. wil je een tinker van het ics of het nst? (ics=irish cob society en nst=nederlands stamboek voor tinkers)

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 19:52

Tinkerloos schreef:
www.tinkerhoeve.nl heeft tinkers te koop,en hengsten voor de dekdienst. wil je een tinker van het ics of het nst? (ics=irish cob society en nst=nederlands stamboek voor tinkers)

Uhhhh misschien een stomme vraag, maar wat is precies het verschil? Ik dach het verschil in type toch? Het is voor mijn zus, die zoekt weer een nieuwe tinker, haar vorige tinker is een jaar geleden overleden.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:57

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 20:02

Ze heeft er ook heel veel verdriet van gehad, en dat heeft ze nog steeds. Maar is ze nu na iets meer als een jaar toe aan een andere tinker, ze mist het rijden en knuffelen heel erg Knipoog

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 20:07

Het liefste heb ik sites waarvan de eigenaars zelf fokken met de tinkers.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:12

dan moet je die eerste hebben, www.tinkerhoeve.nl die hebben 3 of 4 hengsten en een paar merries waar ze zelf ook mee fokken. ik laat mijn merrie volgende maand daar dekken door pablo,hele mooie man!! nou maar hopen dat ze hem ook leuk vind,en andersom.. Pling

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 20:14

Tinkerloos schreef:
dan moet je die eerste hebben, www.tinkerhoeve.nl die hebben 3 of 4 hengsten en een paar merries waar ze zelf ook mee fokken. ik laat mijn merrie volgende maand daar dekken door pablo,hele mooie man!! nou maar hopen dat ze hem ook leuk vind,en andersom.. Pling

Zo is inderdaad een gave hengst zeg!! Kwijl

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:18

tnx eigenlijk vond ik glenn mooier op de foto's,maar die is ruim over de 1.65 cm en mijn merrie is 1.55,en dat verschil vond ik te groot. ik ben daar ook wezen kijken,en het zijn hele aardige mensen. ze hebben een hele mooie binnenbak, en stallen om van te kwijlen!! ga anders een keertje met je zus daar heen,gewoon om te kijken.. het ligt in zenderen,nabij hengelo dacht ik..

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 20:24

Tinkerloos schreef:
tnx eigenlijk vond ik glenn mooier op de foto's,maar die is ruim over de 1.65 cm en mijn merrie is 1.55,en dat verschil vond ik te groot. ik ben daar ook wezen kijken,en het zijn hele aardige mensen. ze hebben een hele mooie binnenbak, en stallen om van te kwijlen!! ga anders een keertje met je zus daar heen,gewoon om te kijken.. het ligt in zenderen,nabij hengelo dacht ik..

Oke bedankt voor de tip. Hengelo is ook goed te doen voor ons.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 07:43

Er zijn een aantal stallen waar je zeker niet heen moet gaan! Wil je meer info pb dan eventjes.

brenda21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 11:47

irish_lady schreef:
Er zijn een aantal stallen waar je zeker niet heen moet gaan! Wil je meer info pb dan eventjes.

Ik heb je gepb't Knipoog

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 14:31

We hebben misschien een tinker op het oog van Stal van de Gorterstraat. Heeft iemand ervaringen met deze stalling?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:42

brenda21 schreef:
We hebben misschien een tinker op het oog van Stal van de Gorterstraat. Heeft iemand ervaringen met deze stalling?

ja,mijn vriendin heeft daar een tinker ruin vandaan,... en ze was niet blij.. ik kraak niet gauw iets af,maar het beest was net gecastreerd,en had een ontsteking aan de wond. toen ze(mijn vriendin dus) de dieren arts voor de zoveelste keer had laten komen,bleek dat ie ook erge rot straal had!! en ze had hem pas een weekje toen ze daar achter kwam,dus die rotstraal kwam echt niet van een vieze stal bij haar,dat was al toen ze hem kocht. ook bleek ie wormen te hebben,en een nare hoest na inspanning... dat bleek een chronische bronchitis te zijn, en toen ze de verkoopster er mee confronteerde wilde ze het beest wel terug kopen,maar natuurlijk voor minder,en als je hem een tijdje hebt dan wil je hem ook niet zo makkelijk weer weg doen. misschien is dit maar een incident op zich,maar wie weet is dit vaker gebeurd,dus let goed op als je daar iets koopt!!!

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 14:46

Bedankt voor je reactie, voor ons alweer een reden om niet daar te gaan kijken. Ik hoop dat we nog meer reacties krijgen op deze stalling.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:53

brenda21 schreef:
Bedankt voor je reactie, voor ons alweer een reden om niet daar te gaan kijken. Ik hoop dat we nog meer reacties krijgen op deze stalling.

zoals ik al eerder zei,misschien was dit een ongelukkige miskoop,en zijn de rest van de paarden daar wel in orde,...maar mijn vriendin wil daar noooooit meer wat kopen.ik ben ook benieuwd naar andere reacties op deze stal. succes verder met zoeken.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 14:56

Tinkerloos schreef:
brenda21 schreef:

zoals ik al eerder zei,misschien was dit een ongelukkige miskoop,en zijn de rest van de paarden daar wel in orde,...maar mijn vriendin wil daar noooooit meer wat kopen.ik ben ook benieuwd naar andere reacties op deze stal. succes verder met zoeken.

Kan me voorstellen dat ze daar nooit meer iets wilt kopen pffff, heb je net een nieuw paardje, krijgt hij 5 dingen tegelijk onderhand Huilen