Ze is zo dominant, Manga, ons veulentje van nu 9 maanden. Ze staat nu bij 2 ijslanders gespeent te worden. Verder doe ik er ook niets mee maar als ik alleen al door de wei loop springt ze op mijn nek. We moeten haar soms verweiden en dat is niet te doen, ze is gewoon gevaarlijk
Ze schopt en ze bijt en ze is een kreng. Maarja. Ik probeer haar natuurlijk wel op haar donder te geven maar dan is ze weg, of dan gaat ze een gevecht aan. Ik ben maar klein... Ik kan haar de mogelijkheid niet bieden om met haar echte leeftijdgenoten te laten staan. Wel komt ze binnenkort bij nog 4 andere paarden te staan. Verkopen. Ik zou het wel erg vinden natuurlijk, maar het gaat niet meer. Ze is niet alleen van mij en mijn zus wil haar ook houden maar die kijkt er verder niet naar om (
) wat moet ik doen? De eigenaresse van de 2 ijslanders heeft het idee geprobeerd (ben de naam kwijt) met een touw, en je hand, wat aan een kant dubbel geklapt zit en de uiteinden heb je opgerold in je hand. Als het paard te dichtbijkomt gooi je de uiteinden naar het paard toe. Bij haar ijslanders werkte het super! Want die ene was ook heel dominant. Manga heeft er gewoon scheit aan! kijkt er niet naar om. Als je een halster in haar richting gooit omdat ze weg moet, kijkt ze eventjes naar het halster maar verroert geen vin. What to do?
)
)