Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:
Mocht je wel de staart in een vlecht willen houden:
veel antiklit erin spuiten en regelmatig overnieuw vlechten. Je kunt de staart ook tegen viezigheid beschermen door hem in een staartzak te doen.
ikke schreef:waar die idiote amerikanen ook erg goed mee zijn.
Het is de kunst om het goed bij te houden en toch voorzichtig door te kammen! Met veel klitten (wat ontstaat bij het langdurig inhouden van een vlecht) trek je er extra veel haren uit. ikke schreef:Mijn paarden tillen hun staart op als ze moeten plassenUiteindelijk komt er ook vuil in de vlecht en wat denk je dat er gebeurt als een merrie dwars door die vlecht heenplast? Urine is niet bevorderlijk voor haar.
, met een ruin heb je hier sowieso al geen probleem.Alles wat uit Amerika komt is toch goedCitaat:Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het voor een deel een mode-verschijnsel is om staarten ingevlochten te hebben. In diezelfde lijn ligt het verder inpakken van paarden, waar die idiote amerikanen ook erg goed mee zijn.

DJQuarter schreef:Bij mij op stal zijn er ook alleen maar dressuurmutsen en toen ik met een staartzak aankwam voor mijn Amerikaantje keken ze alsof ze water zagen branden...
Hij begint nu al een mooie volle staart te krijgen, alleen het bovenste gedeelte moet nog bijgroeien. 
Huisvrouw schreef:Met veel klitten (wat ontstaat bij het langdurig inhouden van een vlecht) trek je er extra veel haren uit.
)