Ik heb Darmoor nou bijna 4 jaar, en ik ken Darmoor niet anders dan een heel onderdanig (tot het irritante toe) paard naar andere paarden toe, nu zijn we vorigjaar Oktober van stal verhuisd en heeft ze niet meer in de wei gestaan, hier op stal hebben we een losgooi bakje, nu heeft ze hier van de winter regelmatig in gestaan met een oude fries merrie, de eerste keer dat we ze samen in het bakje deden liet Darmoor duidelijk merken dat ze de baas was (en wij met open mond toe kijken) maar goed de eigenaar van de fries vertelde ook dat dit een erg onderdanige merrie is, dus wij dachten dat het hier aan lag, gisteren was het vergadering over de wei indeling en Darmoor zou bij drie nieuwe paardjes komen, ik vond dit best spannend omdat deze drie paardjes al heel lang samen staan, dus vandaag vroeg ik of we het niet eens konden proberen Darmoor met deze drie paardjes in de losgooi bak zodat ze alvast kennis konden maken, zo gezegt zo gedaan, maar wat er toen gebeurde.... ik viel bijna achter over, Darmoor heeft even haar fijn aan alle drie de paardjes uitgelegd dat ZIJ de baas is en dat daar niet over te praten viel, werkelijk zo heb ik haar nog nooit gezien en hadden we het nou over een jong paard dat aan het ontwikkelen is maar nee mevrouw moet 15 worden, en nadat iedeeen het overeens was dat mw. de baas was liep mw. triomfantelijk door de bak, is het normaal dat een paard zo'n karakter verandering ondergaat (overginds wel goed voor d'r ego
)