eigenaar paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoo

eigenaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 13:43

een paard staat niet op iemands naam toch? hoe werkt dat dan als jij een paard koopt en mensen zouden ineens beweren dat je het gestolen hebt?

MarchaL

Re: eigenaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:52

Als je een paard van iemand koopt stel je een contract op. Dit contract is het eigendomsbewijs, met dit document kun je namelijk altijd aantonen dat je het paard heb gekocht voor een x bedrag van de verkopende partij. Als je paard is aangesloten bij een stamboek kun je het paard ook op je naam laten schrijven, dit geld echter niet als eigendomsbewijs.

Prulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:30

Je kunt ook een paspoort aanvragen bij het "KNHS". Hier sta jij dan in als eigenaar. Het paspoort hoort wel bij het paard en als je het ooit verkoopt gaat het paspoort mee en wordt aangepast aan de gegevens van de nieuwe eigenaar.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:57

Mijn paard staat op mijn naam, In haar paspoort en op haar papieren. Dus als ze ineens zouden zeggen dat ze niet van mij is kan ik dmv het paspoort oid met een chipnummer erop bewijzen dat dat wel zo is.
Maar of dat ook echt een eigendomsbewijs is weet ik niet zeker.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:03

Zazoo schreef:
een paard staat niet op iemands naam toch? hoe werkt dat dan als jij een paard koopt en mensen zouden ineens beweren dat je het gestolen hebt?

even op schrift zetten dat je het paard hebt gekocht en betaald en beide partijen laten tekenen. Paarden moeten gechipt zijn en geregistreerd dus ook op jouw naam laten zetten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:20

Paspoort en chip is geen geldig eigendomsbewijs. Het beste is inderdaad een koopcontract.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:33

een kwitantie/bewijs van betaling doet het ook wel goed. Haha!

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:16

En wat als je enkel de papieren hebt?ik heb nl een paard "gekregen" dus ik heb wel de papieren,maar niets anders... kan de vorige eigenaar dan zomaar mijn paard terughalen?

Vosje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:52

Volgens mij als jij de papieren hebt en hun naam staat daar niet op niet.. Als hun naam er wel op staat zou het misschien een ander verhaal worden.
Maar zijn deze mensen van plan dan het paard terug te halen.
Zlef heb ik de papieren opgestuurd naar KWPN en kreeg ik ze met mijn naam als eigenaar terug..

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:59

MeiaLuna schreef:
En wat als je enkel de papieren hebt?ik heb nl een paard "gekregen" dus ik heb wel de papieren,maar niets anders... kan de vorige eigenaar dan zomaar mijn paard terughalen?

nee natuurlijk niet. je moet het paard wel op je eigen naam zetten. je kunt dan aantonen dat ie van eigenaar is verandert. als jij het pAARD GESTOLEN ZOU HEBBEN DAN ZOU DE EIGENAAR M DE VOLGENDE DAG AL TERUG EISEN. DUS HEB JIJ EEN PAARD GEKREGEN ( foutje even chapslock uit) en de eigenaar komt over ee nhalf jaar dat ie m terug wil dan gaat dat voord eoude eigenaar heel erg meoilijk worden.