Landelijk springen, zonder startkaart?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Littleghoul

Landelijk springen, zonder startkaart?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 13:33

Ik hoorde dit weekend iets over dat je landelijk kunt starten, zonder dat je een startkaart hebt. Maar dat je dan deelneemt, buiten mededinging (ofzoiets)?!

Klopt dat inderdaad?

Of hoe en wat zijn de regels rondom dat.

En wat is het verschil met buiten mededinging (ofzo) en Hors Concours (HC)..
Ben een echt leek.. dus zou het heel graag willen weten.

Waarom? Nou.. het zit namelijk zo dat ik niet echt durf te springen, maar me beste vriendin wel.
Haar paard mag de eerste komende maanden niet springen ivm met een ontsteking, maar de mijne mag dat wel.
Nu zou zij graag gaan springen met hem, zodat hij het leert, en zij toch ook gewoon lekker kan springen.
Aangezien er bij ons de hele zomer bijna alleen maar landelijke springwedstrijden zijn, vroeg ik me dat af.

Lenneke_

Re: Landelijk springen, zonder startkaart?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 14:30

Er worden wel eens oefenparcoursen georganiseerd, daar kan je aan mee doen zonder startkaart.

UrbanL

Re: Landelijk springen, zonder startkaart?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 14:37

Op sommige wedstrijden kan je idd wel meedoen zonder kaart.

je zou eens moeten kijken voor 5 mij bij de paardenvrienden (www.paardenvrienden.org geloof ik) die doen aan oefenparcoursen en of je daar mee mag doen zonder kaart.

Als je HC start moet je namelijk wel een coupons overleggen dus moet je ook een startkaart hebben. GJV (www.gjv.nl) wil het ook nog wel eens doen.

Maar er is onderling toch genoeg te doen bij ons??.