hoe het rijden opbouwen met een draver

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

hoe het rijden opbouwen met een draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 19:12

Ik heb mijn draver nu een maandje,vorige eigenaar zei eerst dat ze regelmatig al had gereden en later zei ze maar 4 keer Verdrietig Nu is het een onbespierde draver in zijn rug enzo,maar hoe bouw je het rijden een beetje op. En hoe lang kan ik best rijden,en hoevaak longeren in de week? heeft iemand tips? Ik deed nu 2 dagen rijden en dan 1 longeren. groetjes eline

fransje23

Re: hoe het rijden opbouwen met een draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:37

Toen ik Cookie vorig jaar kocht had ze ook al jaren weining gedaan. Ik ben toen bgonnen met om de dag iets doen (longeren of rijden), Toem ik zag dat zer het werk goed aan kon ben ik vier dagen wat gaan etc. Momenteel is ze ongeveer 6 dagen per week aan het werk. Kijk gewoon of je paard het aan kan en pas daar je schema op aan.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:43

Zou met longeren beginnen zo'n 2 á 3 x per week hooguit 20 minuten stappen-draven-galoperen. Veel overgangen maken. Daarna nog ff 10 minuutjes over het harde wandelen-uitstappen. Banden en pezen moeten wennen aan op een volte lopen. Ook zo'n 2 á 3 x per week hooguit 20 á 30 minuten rijden. Veel overgangen , schakelen, goed rechtstellen en inbuiging oefeningen doen. Als je paard op een gegeven moment dit op haar dooie gemakkie doet kun je het opbouwen naar iets langer longeren en of extra en langer rijden. Merk dat het al te veel is longeer dan nog korter en rij dan iets korter en bouw het op.

De overige dagen lekker losgooien zodat ze zelf kan ravotten. Gewoon lekker opbouwen en het leuk houden voor je paard. Ter verandering kun je haar eens kavallettie's laten lopen of een vrij sprongetje laten maken. Bouwen ze ook spieren mee op.

Suc6

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 06:45

Dank jullie voor antwoorden. Ik had het rijden nu opgebouwd tot soms een uur,wel met veel stap ertussen,maar merk dat het teveel is voor hem.Hij gaat erg met hoofd schudden na een half uur,de laatste paar dagen. Longeren deed ik dus wel zon 3 keer in de week,en hooguit 15 a 20 min. groetjes eline