wat zijn kalkoenen met widia?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wat zijn kalkoenen met widia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:55

Wat zijn kalkoenen met Widia???

op het plaatje kan ik alleen zien dat er een puntje zit onder de schroef.

wie kan me het nut hiervan vertellen??

Kalkoen Set

Meer grip voor het paard en pony door deze complete kalkoen set in een zeer handige verpakking. Makkelijk mee te nemen op concours.

De set bestaat uit;

8 hoge kalkoenen met widia

8 lage kalkoenen met widia

metalen en rubber stobjes

kalkoengat reiniger

kalkoentap en sleutel

1 imbussleutel

[img]//www.tackshop.nl/images/kalkoensetdefinitief.jpg[/img]

Sjoert

Re: wat zijn kalkoenen met widia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:03

Je image, voor de duidelijkheid.
Afbeelding

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:16

Meer grip bij het springen op nat gras e.t.c . Ze worden in de hoefijzers gedraait, waardoor ze meer grip krijgen. Je moet dan wel ijzers hebben waar ze ingedraaid kunnen worden.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:34

Van de (vorige) prijsvraag van Imperial Riding Haha!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:37

Schatjes schreef:
Meer grip bij het springen op nat gras e.t.c . Ze worden in de hoefijzers gedraait, waardoor ze meer grip krijgen. Je moet dan wel ijzers hebben waar ze ingedraaid kunnen worden.

Yvonne weet wel wat kalkoenen zijn, maar niet wat Widia is Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:48

Widia is een extra harde metalen puntje, hierdoor prikken ze beter in de bodem en slijten ze minder. Althans, dat denk ik als ik er logisch over na denk.

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:20

Jep, dat klopt!
Ik heb die set trouwens ook besteld, errug handig... Haha!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:31

Je hebt ook wel ijzers met een widia puntje erin. Dut puntje is van exta hard metaal zodat je stiften / kalkoenen minder hard slijten en extra grip hebben.
een widia puntje wordt ook wel in de tak van een ijzer gedaan zodat het minder snel slijt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 23:15

Dank je Iris, wat schroeven zijn weet ik idd wel, maar het puntje ontging me totaal.

En schroeven die afsluiten? ze zijn meestal al dol voordat ze kans zien om af te sluiten.

Vind het idee van een punt eraan al niet zo denderend Tim had vandaag der hoefbal al kapot omdat ze met haar schroeven in der dolligheid erop sprong, denk je met die punten nog grotere schade hebt of niet?

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:02

Hee die set heb ik ook. Kan er alleen nog geen gebruik van maken nu ik in het gips zit, maar die tijd komt nog wel zo van de zomer Lachen

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:20

Hey die set verkoop ik ook Lachen www.pourcheval.nl

Ik schaf er voor me zelf ook 1 aan, lijkt me hartstikke makkelijk!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:41

die widiapuntjes had ik altijd op de ijzers van destiny, die iv spat iets scheef op haar achterbenen stond, en daardoor de buitenkant van het ijzer zo snel afsleet, met de widiapuntjes gebeurde dat niet Lachen

widia is dus puur om slijtage te voorkomen, dat spul is nml keihard

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:00

Dames, graag even de dingen correct houden Haha!
Widia zorgt voor minder snel slijten, het geeft geen extra grip.
Widia wordt gebruikt in kalkoenen, maar ook in de nagels van hoefijzers, om ze minder snel te laten slijten.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 12:43

Destinietje schreef:
Schatjes schreef:

Yvonne weet wel wat kalkoenen zijn, maar niet wat Widia is Knipoog

haha, sorry. Dan had ik het verkeerd begrepen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:06

Citaat:
Het kan echter nog harder. De Duitse firma Krup ontwikkelde het bekende Widia (Hard als diamant zegt de naam) Widia is buitengewoon slijtvast en kan zeer hoge temperaturen verdragen. Het is echter ook heel erg bros en dus gevoelig voor stoten. In de houtdraaiwereld komen we Widia nog vrijwel niet tegen. Een enkeling gebruikt het al wel op een zelfgemaakte beitel waarop een tip van Widia werd gesoldeerd. Dit gaat prima met zilversoldeer, het zogenaamde hardsolderen. Met beleid gebruikt werkt zo'n beitel buitengewoon goed. Slijpen doen we dit materiaal het beste op een diamant slijpsteen. Widia bestaat voornamelijk uit wolfraamcarbiden die in poedervorm door middel van hogedrukpersen en bij een temperatuur van 1400 tot 1700° C worden gebakken. Als bindmiddel fungeert Kobalt (Co). Dit proces van persen en bakken wordt sinteren genoemd.

http://home.wanadoo.nl/harryvanwees/tips-staal.htm

Haha!

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:34

Widia is idd hardstaal. Mijn vader had een slijperij en die sleep ook z.g.n. hardmetaalzagen. Kon ook alleen maar met een diamantslijpsteen geslepen worden. Zo hard is dat spul. Slijt dus idd niet of nauwelijks.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:06

vonneke schreef:
Dank je Iris, wat schroeven zijn weet ik idd wel, maar het puntje ontging me totaal.

En schroeven die afsluiten? ze zijn meestal al dol voordat ze kans zien om af te sluiten.

Vind het idee van een punt eraan al niet zo denderend Tim had vandaag der hoefbal al kapot omdat ze met haar schroeven in der dolligheid erop sprong, denk je met die punten nog grotere schade hebt of niet?

Je moet inderdaad uitkijken met schroeven die in een punt lopen. Ik doe die er alleen maar aan de buitenkant in draaien, aan de binnenkant kun je het beste vierkanten of ronde indraaien.
Die rubbere dopjes zijn ook niet ideaal. Er is een kans dat je die niet meer uit de gaten krijgt en dan ben je op concours langer bezig met die dopjes, dan dat je gewoon het vuil er uit had gehaald.
Ik denk dat je die dingen allemaal het beste los kunt kopen, dan kun je precies de modellen schroeven kopen die je wilt en ben je net zo duur uit...