ervaringen met ainsley?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

ervaringen met ainsley?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 16:12

ik kan voor niet al te veel geld een ainsley aanschaffen. ik rijd nu een paard en die hebben wel een zadel, maar ik kan daar absoluut niet op zitten en mijn hele houding gaat naar de klote... zoek dus een zadel waar ik fijn in kan zitten.

hoe is de pasvorm, de zitting en en kniewrong van de ainsley vanguard populair. dit zadel heeft het wellep systeem, daar zou ik ook graag meer info over willen.

en als jullie foto's hebben (met name waar de wrong duidelijk op te zien is) zijn die natuurlijk ook welkom

Mikkie

Re: ervaringen met ainsley?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:03

Ik heb ook een Ainsley Vanguard en voor mij is dit hét zadel. Ik heb het nu op twee verschillende paarden liggen en het past bij beide heel goed. Ik heb net even door mijn foto-assorti gebladerd, maar heb nergens een duidelijke foto van het zadel. Als je echt interesse hebt, dan maak ik er straks wel eentje. Heb het zadel nu toch thuis liggen.

Doordat de Vanguard een vrij diepe zit heeft, kun je mooi recht zitten. Je moet er van houden van zo'n zadel (met zo'n zit bedoel ik) maar voor mij is het echt super.

Ik kan je niet echt een antwoord geven op de kniewrong. Heb daar eigenlijk nooit op gelet. Wat ik wel weet is dat dit het eerste zadel is waarbij ik en mijn knieen en mijn benen netjes aan het paard kan houden, dus dat zegt wel iets natuurlijk.

Van het Wellep systeem heb ik nog nooit gehoord, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:54

Ik vind het geen lekker zadel. Meningen verschillen. Maar ik vind dat je er teveel in opgesloten zit, dat vind ik niet prettig.

Boundless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:53

Ik vindt het een heerlijk zadel je zit als een huis

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:59

pffff, 1 woord: verschrikkelijk Bloos Bloos

We hebben sinds pas een nieuwe pony (1.54) en daar moest een nieuw zadel voor komen en inderdaad konden we aan een ainsly komen. Dus wij passen (lag overigens zeer goed) en toen wij erop. K zal mn ervaring opschrijven Haha! :

- je benen worden als het ware naar voren geschoten.....
- kniewrongen.. zaten die er Haha! Knipoog (niet gevoeld dus)

Toen we gingen draven had je totaal geen steun aan het zadel, je benen wapperde alle kanten op en daarbij komt dat ik elke keer bezig was om mn benen in de juiste positie te houden (wat overigens toch niet lukte)

Dus voor mij nooit meer een ainsly (we hebben hem dezelfde dag ook nog terug gebracht Bloos en weer een lekker euroriding meegenomen)

Nu moet ik er natuurlijk wel bij zeggen dat ik hou van veel kniewrong en een zadel waar je echt 'in' zit.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:20

Ik snap het niet helemaal wat roosje bedoeld, want ik zit als een huis in m'n zadel... Verward
Maar ja, we zijn niet allemaal het zelfde! Knipoog
hier een foto van mijn zadel:

Afbeelding

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:22

fresco schreef:
Ik snap het niet helemaal wat roosje bedoeld, want ik zit als een huis in m'n zadel... Verward
Maar ja, we zijn niet allemaal het zelfde! Knipoog

inderdaad, mensen verschillen. Zoals ik al zei kon ik absoluut niet mijn zit vinden, vast zat ik zeker niet. Ik had helemaal geen steun aan het zadel, en het heeft ook geen diepe zit... en dat was ik allemaal wel gewend (nu ben ik ook wel verwend met mn euroriding luxor.. en die heeft natuurlijk extra kniewrong en diepe zit)

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:29

Ik heb zowel een dressuur als veelzijdigheidszadel van ainsley, en ik vind het geweldige zadels.
Ze liggen super op mijn paarden en ik vind de diepe zit echt heerlijk, voor mij geen andere zadels Haha!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:43

Ik heb hem ook en ik vind hem super zitten. Ik houd wel van een diepe zit. Kan me dan ook niet voorstellen wat Roosje zegt, Ainsley staat echt bekend om de diepe zit. Veel mensen noemen het zelfs een gedwongen zit. Maar iedereen is anders, dus ervaart ook iedereen iets anders.

Ik zou in ieder geval niet meer anders willen. Lekker zacht en stevig zitten.

Hier een foto.
Afbeelding

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:59

check het verschil

Afbeelding

en daarbij komt dat we misschien wel een 'verkeerd model' hadden, ofwel een ander model Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:58

ik houd van een zadel met diepe zit en veel wrong. dus behoorlijk gesloten. ik heb veel moeite met het lang houden van mijn bovenbeen en moet dus een wrong hebben waar ik niet met mijn knie overheen kan.

met welke kamermaat komt fit 2 overeen en hoeveel kan je dat verstellen met dat wellep systeem? (dat is het verstelbare boom systeen geloof ik)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:29

Ik heb nu een JC, waar die ook een diepe zit heeft en best veel kniewrongen. Maar op de een of andere manier werden m'n benen bij die ainsly in een rare houding gedwongen en dat vond ik niet prettig. Teveel naar voren ofzo, ik weet niet wat het was, maar het zat raar.

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:32

Anouar15 schreef:
Ik heb nu een JC, waar die ook een diepe zit heeft en best veel kniewrongen. Maar op de een of andere manier werden m'n benen bij die ainsly in een rare houding gedwongen en dat vond ik niet prettig. Teveel naar voren ofzo, ik weet niet wat het was, maar het zat raar.

yeps!! Had ik inderdaad ook... k dacht al dat ik de enige was.. en misschien rare ingevingen had ofzo Haha!

Maar als je een diepe zit wil met veel kniewrong dan is misschien de euroriding luxor ook wel iets voor je. Wel nadeel: behoorlijk prijzig

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:40

Ja die heb ik !!!

en ik doe het zadel nooooit meer weg wat vreselijk fijn zit dat zeg. Zit heel diep maar de kniewrong is juist niet zo achterlijk dik maar geeft je ruim volfdoende grip. Ik heb verschillende zadela gehad maar dit zadel ligt als een huis op verschillende paarden en ik zit er voortreffelijk op.

Natuurlijk blijft de keuze van een zadel persoonlijk maar mensen die op mijn zadel rijde zeggen allemaal dat het zo'n fijn zadeltje is. Ik zweer echt bij dit zadel het is 7 jaar oud maar ik wil nooit meer een ander.

foto;s ervan (met mij erop)

Afbeelding

Het moet je liggen maar als je het fijn vind wil je nooit meer anders

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:03

Ik vind het geen fijn zadel. Ik kom er wel uit met lichtrijden maar kom er niet meer in. Doorzitten gaat wel erg goed. Maar als een paard even een rodeo wegeeft dan kost het mij moeite om mijn kont terug in het zadel te krijgen.
Ik heb met mijn kieffer hier geen last van en ook met het westernzadel niet. Ik houd gewoon van wat meer ruimte en het ligt er ook aan wat je gewend bent, denk ik.

Maar ik zou zeggen probeer het eens mssn bevalt het jou wel. Je kan nooit een besluit nemen als je hem niet grondig hebt getest.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 12:09

Ik vind t echt verschrikkelijke zadels! Je houding word veelste veel gedwongen, en niet eens op een mooie manier Scheve mond
Je zit er veelste vast in.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:24

Volgens mij l;it dat ook aan de maat als ik op een 17 "Ansly rijd dan kom ik er inderdad niet uit of in maar op een 18 " zit ik wel erg comfortabel. Wel heel stevig maar niet te vast naar mijn idee het zit gewoon heel diep. Ik vind bij deze zadels de kniewrong juist wel meevallen niet zo overdreven dik.

Maar ja sommige mensen willen weer hele dikke kniewrongen en ik heb liever een diepere zit.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 14:50

Ik heb hem ook en vind hem echt super zitten... Haha! Echt ik heb meer dan 40 zadels geprobeerd en niks paste of zat lekker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:30

Of er veel of weinig wrong op zit ligt eraan of je het nieuwe of het oude model hebt, het nieuwe heeft meer wrong.

foto van afgelopen zomer, kun je de wrong redelijk goed zien

Afbeelding

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:38

Ik heb bij Casanova een keer op een Ainsley gereden, echt een súper zadel. Áls ik ooit nog eens een goed zadel wil kopen, koop ik er zeker zo een!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:03

Ja ik heb het oude model die heeft iets minder wrong inderdaad dat nieuwe model zit wel zachter en strover vind ik, dan kan ik me voorstellen dat mensen vinden dat ze te vast zitten.
Het oude model is wat harder en met glad leer dat vind ik zelf fijner.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:56

Geweldige zadels... Voor mij Ainsley of ANKY... niet meer en niet minder... Haha! !!!