Vraagje: eisen van een paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy_

Vraagje: eisen van een paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 15:18

Hallo, ik heb een vraagje voor een werkstuk over paarden.
Weet er iemand misschien goed en duidelijk uit te leggen welke eisen er worden gesteld aan een dressuurpaard , een westernpaard en een springpaard ?
Dan heb ik het over bijvoorbeeld de schofthoogte, de bouw en eventueel het karakter. Ik hoop dat er iemand een goed antwoord op heeft!!
Groetjes Nancy

p.s , ik weet het zelf ook wel een beetje, maar kan het niet echt goed opschrijven Bloos

Marl1tje

Re: Vraagje: eisen van een paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:23

In principe zou je met een 'dressuurpaard' western kunnen rijden en met een 'westerpaard' dressuur... dat is afhankelijk van de training die het paard krijgt, ik vraag me af wat je nu eigenlijk wilt omschrijven? Verward

Voor alle takken heb je een zogenaamd 'ideaalpaard' maar dat sluit niet uit dat je met een KWPN-er best western kan rijden en met een quarter dressuur... Schofthoogte etc zijn hierbij niet belangrijk en de bouw (veel/weinig bespierd) kan je voor een groot deel beinvloeden met training. Het is naar mijn idee een beetje kort door de bocht om bepaalde eisen op te stellen... Lips are sealed

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:30

Marl1tje schreef:
In principe zou je met een 'dressuurpaard' western kunnen rijden en met een 'westerpaard' dressuur... dat is afhankelijk van de training die het paard krijgt, ik vraag me af wat je nu eigenlijk wilt omschrijven? Verward

Voor alle takken heb je een zogenaamd 'ideaalpaard' maar dat sluit niet uit dat je met een KWPN-er best western kan rijden en met een quarter dressuur... Schofthoogte etc zijn hierbij niet belangrijk en de bouw (veel/weinig bespierd) kan je voor een groot deel beinvloeden met training. Het is naar mijn idee een beetje kort door de bocht om bepaalde eisen op te stellen... Lips are sealed

Okay, ik snap jou reactie aan de ene kant wel maar hier heeft de TS niet zo veel aan. Wat je zegt heb je wel gelijk in maar de TS is gewoon opzoek naar een 'algemene' omschrijving van de verschillende typen paarden.

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:43

carlijn83 schreef:

Okay, ik snap jou reactie aan de ene kant wel maar hier heeft de TS niet zo veel aan. Wat je zegt heb je wel gelijk in maar de TS is gewoon opzoek naar een 'algemene' omschrijving van de verschillende typen paarden.

En ik ben dus van mening dat zo'n algemene omschrijving niet bestaat... Knipoog

Zo heb je in de western al zoveel verschillende soorten typen, een halterpaard is niet te vergelijken met een paard waar hunter mee gereden wordt...

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:56

nancy22 schreef:
Weet er iemand misschien goed en duidelijk uit te leggen
welke eisen er worden gesteld
aan een dressuurpaard , een westernpaard en een springpaard ?

Er worden nergens eisen gesteld. De enige die eisen aan een paard stelt, dat ben jezelf. En dat is per persoon verschillend, ook binnen dezelfde tak van sport.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 18:59

Tja oké Marl1tje je hebt opzich wel gelijk, tuurlijk kun je met een paard, én een sprongetje doen, én een beetje dressuur én western, maar ik bedoel eigenlijk meer om echt een beetje hoog in de sport te (kunnen) komen. Maar als jij *en waarschijnlijk meerdere mensen* het niet logisch vinden om een omschrijving te geven over een 'ideaalpaard' in verschillende sporten, moet ik dit hoofdstuk maar laten. Knipoog Bloos
Groetjes Nancy

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:03

nancy22 schreef:
Tja oké Marl1tje je hebt opzich wel gelijk, tuurlijk kun je met een paard, én een sprongetje doen, én een beetje dressuur én western, maar ik bedoel eigenlijk meer om echt een beetje hoog in de sport te (kunnen) komen. Maar als jij *en waarschijnlijk meerdere mensen* het niet logisch vinden om een omschrijving te geven over een 'ideaalpaard' in verschillende sporten, moet ik dit hoofdstuk maar laten. Knipoog Bloos
Groetjes Nancy

Je hoeft je hele hoofdstuk niet meteen te schrappen... Haha! Maar ik denk wel dat het goed is om na te denken over wat je nu precies wilt weten... Knipoog

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 19:12

Als het goed is heb ik je gepm't Marl1tje.