Ik heb zowel bij Amev als bij Interpolis een verzekering afgesloten voor mijn paarden.
Isa is 15 en voor 2500,- euro uitgebreid verzekerd + uitgebreide ziektekosten, ik betaal voor haar bij Amev 35,- euro per maand. Als je per jaar betaald wordt het iets minder.
Velvet is voor 7000,- euro verzekerd onder soortgelijke voorwaarden als Isa maar dan bij Interpolis en daar betaal ik per kwartaal ca. 200,- euro voor, maar ook hier geldt dat je iets minder kwijt bent als je per jaar betaald.
Wat uitkeren betreft heb ik met zowel Amev als Interpolis goede ervaringen, bij beide heb ik een paard af laten keuren in het verleden.
Amev is wat sneller met accepteren en bij Interpolis duurt het af en toe wat lang voordat die inspecteur langs geweest is. Maar Velvet is pas flink verhoogd in de verzekering en toen was het rapport + foto's van de DA genoeg, geen inspecteur gezien. Ze was op dat moment net geopereerd aan 1 been, dus dat blijft nog tot juli op de oude voorwaarde verzekerd voor de aandoening waar ze aan geholpen is.
Mijn andere merrie is ook net onder behandeling en ik heb toevallig voor beide paarden een factuur gehad vorige week. Deze facturen zijn al naar de verzekering en allebei op dezelfde dag verstuurd, dus ik ben nu wel benieuwd wie er het snelste vergoed
.