Paard verzekeren, welke verzekering is de beste????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alie21

Paard verzekeren, welke verzekering is de beste????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 15:08

Ik heb net een nieuw paard gekocht en wil deze graag laten verzekeren. Wie heeft dit ook met zijn paard / pony gedaan en weet hier wat meer vanaf... Bijvoorbeeld welke verzekering is goed en wat houdt het precies in??
Groetjes van Alie

missnynke

Re: Paard verzekeren, welke verzekering is de beste????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:14

heey alie,
veel plezier met Nicky, ik vind haar echt super!!!!
ik denk dat de andere bokkers je met deze vraag beter kunnen helpen dan ik;-)

groetjes nynke

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:32

bij interpolis zit je rond de 25 euro per maand heb ik uitgerekend.....
hoe staat de interpolis bekend?

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:49

interpolis staat bekend als een hele goede verzekering waar men verstand heeft van paarden rassen en ze op waarde weet te schatten.
een verzekerig waar ik slechte ervaringen mee heb is de friese onderlinge. die hebben zich dus niet verder verdiept in de paarden rassen dan alleen friese en kwpn paarden en de rest is ponie of schillenhit Boos! voor ze

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:24

Ik heb mijn jaarling gewoon een basis verzekering gegeven. Mocht ze op 1 of andere manier komen te overlijden, krijg ik mijn centen terug. (Dacht ik dan toch) Ik betaal per jaar zo'n 80 euro. Deze verzekering heb ik afgesloten bij Interpolis. De vorige eigenaresse had haar verzekerd bij Interpolis en deze heb ik zo mee overgenomen. Tot nu toe heb ik er nog niets mee te maken gehad eigenlijk, en dat wil ik ook zo houden.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:52

interpolis staat bij mij bekend als een verzekering die nogal moeilijk doet als je paard niet perfect is en je wilt hem de verzekering in krijgen.
heb trouwens ook al verhalen gehoord over dat ze niet zo graag uitbetalen als je paard niet meer geschikt is voor de sport, maarja dat zijn verhalen....
ik heb mijn paard nu bij amev-hippo verzekerd, uitgebreid + ziektekosten. ben over de 500 euro per jaar kwijt, (hij is voor 4500 uitgebreid verzekert en voor 5000 voor diefstal/brand/enz)

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:56

Ik heb mijn paard bij AMEV hippo paardenverzekering

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:08

Ik heb mijn paarden bij Interpolis verzekerd. Voor mijn ene paard heb ik een basis verzekering afgesloten ( ik geloof iets van 200 E per jaar en hij is verzekerd voor 3500 E)
Dat paard is helaas niet meer geschikt voor de sport, maar ik kreeg niks terug ( beengebreken van binnenuit waren niet meeverzekerd)
Mijn andere paard heeft de hoogste polis (ik neem geen risico's meer Haha! )
Voor hem betaal ik iets meer dan 600 E per jaar geloof ik, en dan is ie voor 8500 verzekerd. Ik krijg dan 100% uitgekeerd als hij niet meer geschikt is voor de sport ( door gebrek of door een ongeval)
( ik kan me vergissen hoor met de jaarpremie, ik heb de polis nog niet zo lang gelden afgesloten en er is nog niets afgeschreven....)

Wat ik van interpolis goed vind is dat ze geen kleine lettertjes hebben. Je krijgt gewoon op een a4 wat wel en niet onder je verzekering valt.
Ze zijn ook heel realistisch over wat je paard waard is. Zeker als je een hoge polis af wilt sluiten. ( mijn paard moest tot twee keer toe rontgenologisch gekeurd omdat ze de kwaliteit van de foto's niet goed genoeg vonden)

En je kan ook je paard verzekeren zonder keuring. Ik heb mijn shetten ook verzekerd maar die heb ik niet laten keuren. Ik betaal 50 E per jaar geloof ik.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 07:02

Ik heb zowel bij Amev als bij Interpolis een verzekering afgesloten voor mijn paarden.

Isa is 15 en voor 2500,- euro uitgebreid verzekerd + uitgebreide ziektekosten, ik betaal voor haar bij Amev 35,- euro per maand. Als je per jaar betaald wordt het iets minder.

Velvet is voor 7000,- euro verzekerd onder soortgelijke voorwaarden als Isa maar dan bij Interpolis en daar betaal ik per kwartaal ca. 200,- euro voor, maar ook hier geldt dat je iets minder kwijt bent als je per jaar betaald.

Wat uitkeren betreft heb ik met zowel Amev als Interpolis goede ervaringen, bij beide heb ik een paard af laten keuren in het verleden.
Amev is wat sneller met accepteren en bij Interpolis duurt het af en toe wat lang voordat die inspecteur langs geweest is. Maar Velvet is pas flink verhoogd in de verzekering en toen was het rapport + foto's van de DA genoeg, geen inspecteur gezien. Ze was op dat moment net geopereerd aan 1 been, dus dat blijft nog tot juli op de oude voorwaarde verzekerd voor de aandoening waar ze aan geholpen is.

Mijn andere merrie is ook net onder behandeling en ik heb toevallig voor beide paarden een factuur gehad vorige week. Deze facturen zijn al naar de verzekering en allebei op dezelfde dag verstuurd, dus ik ben nu wel benieuwd wie er het snelste vergoed Knipoog .

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:13

Mijn paard is uitgebreid verzekerd (+ziektekosten) bij Interpolis. Ik ben erg tevreden over Interpolis. Ik heb in 1,5 jaar tijd helaas al diverse keren moeten claimen, mijn claims zijn iedere keer snel en zonder problemen afgewikkeld.

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:45

Is er toevallig iemand die verzekerd is bij fairmout bv?

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:53

Ik ben verzekerd bij EFO, gelukkig heb ik er tot nu toe nog geen gebruik van hoeven maken. Ik ben ongeveer 200 euro per jaar kwijt.