Lengte singel koudbloed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mare

Lengte singel koudbloed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 14:42

Ik vroeg me wat de meeste lekker ronde koudbloeden voor singel lengte nodig hebben (zowel veelzijdigheid als dressuur). Let me know..

Mare

Re: Lengte singel koudbloed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 09:22

Is er helemaal niemand die kan vertellen hoe lang een singel moet zijn voor een volwassen koudbloed??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 09:33

De lengte van de singel kun je het beste zelf opmeten. Gewoon de buik meten en daar de lengte van het zadel aftrekken.
Dan moet je wel rekening houden ermee dat je nog moet aansingelen, dus koop je singel niet te lang.
Geen enkel paard is hetzelfde en dat geldt ook voor koudbloeden. Een tinker is over het algemeen dunner dan een shire en een belg is nog dikker...
Mijn tinker heeft een dressuur singel van 55 cm dacht ik.

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 12:13

Ik heb nu een 135 cm gekocht, maar omdat die van mij nog maar 2 zijn kan het dat die buikjes nog veel gaan groeien. Dus dan maar hopen dat het over 2 jaar nog steeds past..

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:30

mijn enorme belgische verzorgpony Tong uitsteken heeft een singel van 140 cm, maar ik moet wel zeggen dat ze momenteel iets aan de forse kant is, anders gaat de iets kortere er weer aan

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:52

Mijn verzorgpaard ( een belg) heeft een dressuursingel van 55 cm geloof ik. maar zou nog korter kunnen, 50 cm zou ook goed zijn.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:27

Mijn vorige tinker had een vzh singel van 110cm.
Mijn huidige (zwaardere) eentje van 120cm.
Maar soms mag die wel wat langer zijn....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:40

keb hier een vzh singel liggen komt van een bels af van 150 met elastiek Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:50

ik heb een Noriker met een Torsion zadel daarbij heb ik een dressuursingel van 90- cm nodig.

Ik heb in het verleden veel Norikers gereden met een Wintec VZ zadel en ik heb in de schuur singels tot 1.55 liggen......

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 19:29

hmm, die van mij zijn ook norikers, grote kans dus dat 135 cm te kort zal zijn als ze uitgegroeid zijn. Weet jij trouwens tot welke leeftijd ze door blijven groeien? Ik vraag me dat ook af als ik naar hun halsters kijk. Bij de oudste zit full nu al vrij krap..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:58

Ik heb al gezien welke Norikers jij hebt, ik denk dat je meer problemen met hoofdstellen gaat krijgen dan met singels, ik weet een adres in Duitsland waar je de ideale Noriker hoofdstellen kan kopen als ze in de extra full niet meer passen.....

Maar *uh* jouw heren zijn nog in geen 3 jaar aan een zadel met singel toe hoor, ze groeien door tot ze een jaar of 6 zijn!
Norikers zijn echt laatbloeiers

De mijne is nu 6 die rijd ik nog maar hooguit 2 x per week heel eventjes alleen op rechte lijnen in de polder.

Als je problemen met zadels krijgt heb ik ook nog wel tips voor je....

Mijn Noriker komt uit Oostenrijk en heeft 3 jaar smei in het wild op de alm geleefd, dus die is ontzettend goed uitgezwaard, die van jou zijn in Nederland geboren en opgegroeid, die zullen niet zo zwaar worden, tenzij je ze nog 2 jaar naar Oostenrijk brengt nu.....

www.moritz.nl.nu kan je die van mij zien

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 20:15

[quote="smurf"]Ik heb al gezien welke Norikers jij hebt, ik denk dat je meer problemen met hoofdstellen gaat krijgen dan met singels, ik weet een adres in Duitsland waar je de ideale Noriker hoofdstellen kan kopen als ze in de extra full niet meer passen.....

Maar *uh* jouw heren zijn nog in geen 3 jaar aan een zadel met singel toe hoor, ze groeien door tot ze een jaar of 6 zijn!
Norikers zijn echt laatbloeiers

O jee, gaan die hoofdjes nog zoveel groeien dan?? Maar van die oostrijkse hoodfstellen is wel heel leuk..

Ik heb een paar weken geleden voor het eerst een zadel opgelegd bij ze. Ze waren al wel "shabrak-mak", en dat zadel vonden ze prima. Alleen had ik nog geen singel, dus das de volgende stap. Ik ga sowieso met inrijden wachten tot ze 4 ofzo zijn. Maar tis wel leuk om met ze bezig te zijn en ze te laten wennen aan zadels & tuig..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:19

Die hoofden gaan enorm groeien vooral die sjabraktiger, let maar eens op

ik heb halsters maat 4 nodig (Ex FULL van Kieffer past nog net)
Ik heb 1 Oostenrijks hoofdtstel maar die draagt ie alleen op evenementen, normaal heb ik hoofdstellen van de koudbloedafdeling van www.loesdau.de

Bereid je maar voor, Morrie heeft bit maat 17,5 cm! Clown

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 20:29

Eigenlijk maf als die hoofden zo groot zouden worden, want die moeder hebben niet zulke grote koppies..

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:29

Margriet heeft de grootste maat vzh-singel met singelverlenger en dat gaat nét Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:45

Mare schreef:
Eigenlijk maf als die hoofden zo groot zouden worden, want die moeder hebben niet zulke grote koppies..

ahum, ik krijg Mary niet opgetuigd met een gewoon hoofdstelletje hoor, die reden we altijd met Oostnerijks hoofdstel!

je kan vz singels kopen tot 2 meter als je zou willen! je kan ze zelfs zo lang laten maken als je wilt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:24

mijn verzorg belgje heeft een singel van 125 met elastiek. niet zo groot dus... en de bitmaat ook nog niet eens zo groot geloof ik...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:41

als je zadel problemen hebt , is een soft saddle miss wel wat
een bareback pad met zit kussen en beugels die niet schuift speciaal voor bolle brede rassen