sturen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

giogio

sturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 13:36

Hey,

Ik rij al een tijd op het zelfde paard op de manege.
Nu heb ik gister voor t eerst op een ander gereden, maar ik merkte dat het sturen heel anders is. Bij D. hoefde ik alleen met mn teugels te sturen, maar bij B. moet ik ook met mn benen sturen. Eigenlijk heel logisch, maar ik was dit niet gewend.
Hoe hard moet je been bijgeven bij het sturen? en moet dit constant of moet ik steeds een klein btje doen, zoals bij aansporen?

Liefs Donny

elmiran

Re: sturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:13

wel een beetje raar.....al m'n paarden reageren goed op t bit als ik wil sturen, ik hoef er niet extra been voor te geven, natuurlijk wel om ze voorwaarts te houden.Bij mijn driejarige moest ik in het begin wel m'n buitenbeen eraan houden omdat ze als ik b.v een volte wilde rijden eigenwijs was en gewoon rechtdoor wilde lopen, je moet gewoon aansporen zoals je normaal doet...als ie niet reageert heel iets harder, dat hoef je natuurlijk niet de hele tijd te doen, alleen als ie niet op t bit reageert.

giogio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 14:15

Thanx, ik ga t proberen .. Pling

giogio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 14:26

t is alleen dat B. niet goed reageert op alleen de teugels. dat is even raar. Want met D. reed ik bij wijze van spreke de sterren van de hemel, vergeleken bij B.
Mja ik zal proberen wat je gezegt hebt .. Knipoog

Donny

Sesamlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:28

Ik vind dat je (zker als je wat gevorderder bent) moet proberen je tuegels zo veel mogelijk stil te houden. Je benen flink gebruiken mag best. Daar krijgt je paard echt niets van. Hij kan je er alleen maar beter van gaan begrijpen. Oefen veel wendingen als je even vrijheid hebt in de les!

veel succes

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:08

Het is juist belangrijk om veel met je been/ gewichts hulpen te sturen.
Dus niet alleen door aan je teugels te 'trekken'.
Alleen zul je merken dat je bij het ene paard wat meer met je been in moet werken dan bij het andere paard.