welke bit kan een stang en trens het beste vervangen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_Nimbus

welke bit kan een stang en trens het beste vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 09:14

mijn paard loopt het lekkerst op stang en trens
maar helaas mag ik daar nog niet mee starten in de M1

nu wil ik graag van jullie weten of iemand weet welk bit je ter vervanging van de stang en trens kan nemen tijdens de wedtrijden,
dus waar wel mee gestart mag worden

de reden dat ik hem met stang en trens rij is een lang verhaal en doet er verder ook niet toe, ik wil alleen graag advies over het vervangende bit omdat ik in mijn wedstrijden ook graag controle wil houden enzo

marianne

patos

Re: welke bit kan een stang en trens het beste vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 09:20

Heb nog nooit met S&T gereden met mijn paard, ben op een watertrens naar het Z1 gereden maar dan merk je dat je hem voor de oprichting soms toch wel nodig hebt. Sinds ik ben overgestapt op een nep-mylerbit (zie ook topic op rijtechnische problemen) loopt ze beter en constanter bovenin. Maar of het in jouw geval ook werkt, heb geen idee..

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 09:32

een NEP-mylerbit, wat moet ik me daarbij voorstellen
heb je geen plaatje

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 09:46

Kijk even in het genoemde topic, daar kun je info en plaatjes vinden. Ook kun je even naar www.rubyswesternstore.nl, onder bitten, billy allen dee snaffle, dat is het bit dat ik heb.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 22:37

Volgens mij is dit zo persoonlijk dat een advies moeilijk te geven is. Mijn merrie, nu M1+1, reed ik toen ik nog B reed al af en toe met stang en trens thuis. Nogal uitzonderlijk denk ik (wel onder deskundige begeleiding). En nu doe ik het nog heel af en toe, meestal om puntjes op de i te zetten in de training. Verder gewoon jarenlang prima met bustrensje gereden, nu toevallig sinds kort bit gewisseld, weer een dubbel gebroken argentaan, waar ze nu veel beter op reageert dan de laatste weken op de bustrens. Dubbelgebroken en stang en trens, bij ons zit er niets tussen... Ik zou zeggen: probeer wat uit, je merkt snel genoeg wat het beste voelt: te licht, te zwaar, fijne aanleuning, voorwaarts, weglopen of terughoudend. Ik vind het verbazingwekkend hoe een ander bit een ander gevoel en resultaat kan geven: bustrens, watertrens, d-trens, ongebroken, dubbelgebroken.

Succes!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 23:18

Ik rijd zelf met een correctiebit, sinds een paar maanden en dat bevalt me best goed! Sid loopt er echt heel goed op..
En anders zou je misschien een africhtings/scholingsbit kunnen gebruiken.. Op deze site staat van beiden een plaatje met uitleg http://www.stareclipse.com/paarden/uitrusting_bit.htm