Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lailapri schreef:Mijn vriendin kreeg wel alles vergoed zonder cap. Je moet even kijken of het in de voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij staat, vaak staat er alleen rijden met cap, en niet veiligheids cap...
meiske16 schreef:tuurlijk ben je niet verzekerd als je zonder cap rijdt...je rijdt dan namelijk niet met veiligheid...(om het maar kort uit te leggen)
dus! onverzekerd!!!
bitloos mag wel!
shadow0 schreef:Over het algemeen worden de ziektekosten gewoon betaald door je ziektenkostenverzekering. Heb je een ongevallenverzekering dan zul je de polis erop na moeten slaan.
Schade aan anderen heeft met je WA-verzekering te maken, ook daar de polis even naslaan op vervelende details (hierbij is bitloos denk ik het grootste probleem, ik vermoed dat je aan moet kunnen tonen dat je bitloos je paard net zo onder controle hebt als met bit)
Het is in elk geval zeker niet waar dat 'natuurlijk' je verzekering niets dekt.
gijsenkim schreef:Ik denk dat je nu nog wel verzekerd bent, maar zodra er een slimme verzekeringsmeneer is die een zaak aan gaat spannen omdat jij
zonder deugdelijk materiaal op de weg
gaat rijden met een paard en deze zaak wint............. dan denk ik dat de kleine letters zich erg snel aan gaan passen.
Miss_Montana schreef:Mijn oom zit in de verzekeringen en heb het eens gevraagd. Ik rijd gewoon met cap, wel bitloos maar hij zei dat als ik zonder cap rijd en ik val ik geen vergoeding krijg. Maar ze vragen niet of je een cap ophad je moet dus gewoon ervoor zorgen dat ze daar niet achterkomen. Bij bitloos rijden word alles ook vergoed omdat dat nergens staat ofzo.
runningkawa schreef:Hoe kan hij dat nou zeggen als een cap niet eens een wettelijk ding is wat je op moet hebben.
Dus echt onzin, want dat van een vap staat ook nergens
Mensen die door de vooruit vliegen omdat ze geen autogordel droegen krijgen ook gewoon medische hulp betaald.
En dat terwijl dat wel wettelijk verplicht is.
Sugarmiss schreef:gijsenkim schreef:Ik denk dat je nu nog wel verzekerd bent, maar zodra er een slimme verzekeringsmeneer is die een zaak aan gaat spannen omdat jij
zonder deugdelijk materiaal op de weg
gaat rijden met een paard en deze zaak wint............. dan denk ik dat de kleine letters zich erg snel aan gaan passen.
Kunnen we gaan dicussieren wat 'deugdelijk' is![]()
Een leren hoofdstel wat slecht onderhouden wordt en breekt bij een stevige ingreep van de ruiter ?? Een nieuw hoofdstel van zeer slechte kwaliteit wat breekt na een ingreep ??
Mensen die met een hoofdstel rijden wat alleen bestaat uit een enkele riem (western), mensen die rijden zonder hoofdstel maar met een leren bitje ??
En dan het paard: sommige paarden zijn zo bang voor sommige dingen in het verkeer, die zouden beter niet op de weg kunnen komen (maar ja ze moeten het toch ergens leren). Andere paarden zijn 99% verkeersmak, maar ook dat ene procent kan tot een ongeluk leiden.
Ik ben het direkt met je eens dat een verzekeringsmaatschappij zich in zal dekken tegen teveel uitkeringen, maar hier kunnen ze het toch erg moeilijk mee krijgen.