manen trekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

judith_slu

manen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 19:20

hallo,

misscien een beetje domme vraag, maar heb binnenkort weer een wedstrijd op de manege, en wou graag de manen trekken van mijn pony. Knipoog

een klein probleem hoe moet dit? Is dat makkelijk uit te leggen vanachter de pc, of ligt het aan ervaring.
Misschien iemand die dit mij helder uit kan leggen?

alvast bedankt groetjes judith

Lenneke_

Re: manen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 19:23

Ik kan geen manentrekken, maar heb wel iets super handigs bedacht. Ik knip de manen tot de goede lengte en dan knip ik de onderkant met een uitdunschaar. Zo ziet het er net uit alsof het getrokken is, maar het is wel een stuk makkelijker.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 19:27

Het is niet moeilijk uit te leggen vanachter de pc, vraag is of je t dan ook snapt omdat je t niet ziet zeg maar.
Anders misschien toch ff iemand er bij vragen?

Eerst ff goed uitkammen.
Dan ga je plukje voor plukje aan de slag, handig is om dan de overige manen ff vast te zetten met een wasknijper oid.
Je neemt een plukje (niet te dik), je houd het vast onder aan de manen, met een trekkammetje kam je een deel van t plukje omhoog (je voelt vanzelf hoeveel) dan wikkel je het overgebleven plukje, die je nog in je hand vast had, om het trekkammetje heen, leg je duim ofzo er op dat het 'vast' blijft en dan trek je het snel naar beneden eraf.
Met een korte ruk zeg maar. als je er lang aan moet hangen aan zo'n plukje is dat irritant voor t paard. Dan heb je je plukje waaarschijnlijk te dik.
Bepaal van te voren hoe lang je het wil houden, tot die lengte kam je het op.
Sommigen houden handbreedte aan, dit kan bij dikkere manen wat lastig zijn om te vlechten maar dat is dus aan je zelf.

Suc6!

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 19:31

ik kan het ook niet goed uitleggen maar ik ben 13 een ik heb het van lé geleert Haha!

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 19:39

enig idee hoe lang je daar mee bezig bent ?

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 19:44

sorry dat ik zo lastig ben nog een vraagje, een handbreedte is dat dan makkelijk te vlechten, mijn pony is wleshxhackney dus echt dikke manen niet Knipoog

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 19:46

Hoelang t duurt? Durf ik je niet te vertellen, ligt aan de manen van je pony, of je pony er rustig onder is (de meesten wel hoor!) en hoe handig je zelf er in bent/wordt. Neem er voor de 1e x lekker de tijd voor.

Ik hou ze persoonlijk altijd net wat langer dan handbreedte, ik vind t dan net wat te kort.
Als ik jou was zou ik niet te kort beginnen, als je t dan toch te lang vind kun je t er altijd nog weer afhalen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 19:59

hoe lang het duurt ligt er ook maar aan hoe snel jij erover doet en of je pony stil blijft staan.. En ik zou ze ook maar iets langer als een handbreedte houden, dan kan je makkelijker vlechten Ja

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 18:35

nou vandaag begonnen..

het ign goed hoor, had ongeveer 1.5 handbreedte zegmaar, maar ik was zo eigenwijs om het laatste stukje te knippen, dat is totaal mislukt veels te kort, en ben bang dat het moeilijk is om te vlechten. of het meot in 1 week wel heel veel groeien

iig bedankt de volgende x zal ik het gewoon niet het laatste eind knippen, want het ging goed hoor!! Haha!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:37

Mooi dat het grotendeels gelukt is!
Dat laatste stukje krijg je ook wel bij elkaar hoor, dan het vlechtje maar wat minder mooi als je er maar een knotje van kan maken is het prima!

Suc6 alvast volgende week!

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 18:46

carlijn83 schreef:
Mooi dat het grotendeels gelukt is!
Dat laatste stukje krijg je ook wel bij elkaar hoor, dan het vlechtje maar wat minder mooi als je er maar een knotje van kan maken is het prima!

Suc6 alvast volgende week!

poeh, zag het even neit meer zitten, je hebt me even moet ingepraat, als ik er maar wat in kan friemelen Haha!

en bedankt, zal mijn best doen doe 2x mee met een wedstrijd op de manege, met paard en pony Knipoog