Ik sta voor een voor mij moeilijke keuze, dus ik kan jullie advies wel gebruiken...
Ik zal bij het begin beginnen.
Bij ons op de manege staat een paard dat een nogal moeilijk karakter heeft.
Hij kwam zo'n 2 jaar geleden bij ons, toen was hij een eigen paard en
rond de 5 jaar.
De dochter ging het beestje wel eventjes inrijden.
De eigenaars hebben na een tijd geen stalgeld meer betaald, zijn erna gewoon verhuisd waardoor het paard dus gewoon voor zijn eten moest werken .. in de manegelessen dus.
Het is echt een prachtig dier, zwart met een druipkolletje en zijn gangwerk is super. Alleen hij is dus verkeerd ingereden waardoor hij ongevoelig is voor de zweep, het bit niet aanpakt en "door je been rent"
( reageert dus niet op je benen )
Dit is dus verschrikkelijk zonde van dit beestje...
Alsof dit niet erg genoeg is heeft hij een nieuwe tic; als hij geen zin meer heeft, of je doet iets wat hem niet zint gaat hij liggen!
Omdat de eigenaresse van de stal de wanhoop nabij is heeft ze mij gevraagd of ik dit paard niet een tijdje wilde rijden om te kijken of hij met een iemand op zijn rug, die hem flink laat werken enigzins berijdbaar wordt.
Ik weet niet of ik hier wel aan moet beginnen.
Aan de tijd ligt het niet, op dezelfde stal rijdt ik nog een paardje bij dus opzich is dat te doen.
Mijn bezwaar is dat gaan liggen!
Ik heb hem net gereden en hij is 5 x door zijn voorbenen gezakt.
Doodeng gewoon. Als je er niet optijd van af komt en hij rolt om...
Verder heb ik alle hoeken van de bak van dichtbij gezien
Ten 2e is er een grote kans dat dit paard uiteindelijk verkocht wordt.
Aangezien ik me erg ga hechten aan de paarden waar ik veel tijd aan besteed kan het zijn dat dit uiteindelijk moeilijk zal worden..
Er hangt gewoon veel vanaf, weet niet of ik de verantwoordelijkheid wil en kan nemen.
Sorry voor het lange verhaal, hoop dat jullie het beetje snappen
Wat zouden jullie doen?