Ervaring met de Ariat Crowne Pro Field Boot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ArcesStables

Ervaring met de Ariat Crowne Pro Field Boot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 15:44

Ik ben van plan om deze laars te gaan halen maar zou graag ook wat ervaringen van andere mensen willen horen omdat ze nogal een smak geld kosten.
Hoe bevalt het leer ... en loopt de zool echt zo fijn als ze beweren?

Afbeelding
Advertentie van piaffe:

Ariat kalfslederen rijlaars met rits en veter (SDS53001)

Ariat crowne pro feeld boot.
Een schitterende kalflederen laars voorzien van rits en veter.
Voorzien van de allerbeste en tevens ook de duurste zooltechnologie de Cobalt technologie ( zie hiervoor het rubriekje Ariat op onze site ).
De zool in de laars vormt zich naar de voet.
Deze zool zorgt voor het allerbeste draagcomfort.
Met mooie hogere buitenzijde boog.
Verkrijgbaar in een zeer uitgebreid maten systeem.
De schacht past om het been als een tweede huid dit voor een optimaal gevoel te paard.
De laars word geleverd in een speciale bewaarhoes met verzorgingsset, laarzenspanners en een paar gewone en elastische veters zodat u kunt kiezen wat u het fijnst vind.
De eerste maat is de voetmaat, de tweede de hoogte ( gemeten van knieholte tot aan de grond) en de derde de kuitomvang ( dikste gedeelte gemeten ).
Deze laars is uitermate geschikt voor de veeleisende ruiter of amazone.

ArcesStables

Re: Ervaring met de Ariat Crowne Pro Field Boot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 12:07

* Kick

Zijn er nou zo weinig mensen die deze laarzen hebben?

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:08

Ben wel benieuwd waarom die dingen zo enorm duur zijn.. Vind ze niet eens bijzonder mooi Knipoog

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:51

Ik heb ze gepast voordat ze in nederland verkrijgbaar waren. Dit was om het amerikaanse model aan te passen aan de nederlandse markt. Hele mooie laarzen en ze zaten erg fijn MAAR waarom zoveel geld uitgeven terwijl je voor hetzelfde geld (of minder) op maat en naar zin gemaakt kan hebben?? Ik kies dan toch voor op maat gemaakt.

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:01

jollyjoker schreef:
Ik heb ze gepast voordat ze in nederland verkrijgbaar waren. Dit was om het amerikaanse model aan te passen aan de nederlandse markt. Hele mooie laarzen en ze zaten erg fijn MAAR waarom zoveel geld uitgeven terwijl je voor hetzelfde geld (of minder) op maat en naar zin gemaakt kan hebben?? Ik kies dan toch voor op maat gemaakt.

Ja ik heb nu dus ook al laarzen op maat maar heb ook zo het idee dat die man het niet helemaal snapte ... waren gewoon simpele rundlederen laarzen zonder fratsen en ben er nu wel op uitgekeke ...

Nu wasik eigenlijk voor de derby Goldjumpers aan het kijken maar toen ik die in het echt zag vond ik ze een heel stuk minder mooi.

Nu is er 1 iemand bij ons op school die ze ook heeft en die vind ze dus super.
En omdat ik toch van plan ben om er zat op te lopen lijkt me de zooltechniek super.

En qua maat ... zal er toch ook wel aardig wat aangepast kunnen worden ... moeten toch besteld worden.

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:35

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:37

mdmoiselle schreef:
Misschien zou je even kunnen zoeken in een Amerikaans paardenforum: http://www.chronicleforums.com/

Ja helemaal niet aan gedacht eigenlijk zat alleen op nederlands site's te zoeken en daar was eigenlijk niets op te vinden

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:00

Wat moeten die laarzen dan kosten als ik vragen mag? Tjah, en Ariat staat wel bekend om zijn super schoenen en vooral de zolen. Daar betaal je dan ook voor. Ik heb van de zomer trektocht en ga dan Ariat schoenen en chaps kopen.
Maar ik vind het van deze laarzen wel jammer van de veters. Daar houd ik niet zo van, zijn ze er ook zonder?

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 21:02

Stacey schreef:
Wat moeten die laarzen dan kosten als ik vragen mag? Tjah, en Ariat staat wel bekend om zijn super schoenen en vooral de zolen. Daar betaal je dan ook voor. Ik heb van de zomer trektocht en ga dan Ariat schoenen en chaps kopen.
Maar ik vind het van deze laarzen wel jammer van de veters. Daar houd ik niet zo van, zijn ze er ook zonder?

Deze mogen 550 kosten Clown

ja heel veel op school hebben ook de schoenen met de cobalt techniek en die zijn er super over te spreken.

Ik denk dat ze er wel zonder verkrijgbaar zijn. Maar ik vind juist dat het mooie eraan

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:08

Ik denk dat als jij zegt dat je er veel op gaat lopen, je ze het beste wel kunt nemen. Zeg nou zelf, welke leren laarzen lopen lekker... Ariat kennende zullen ze er flink hun best op hebben gedaan en zal het zijn geld meer dan waard zijn.

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 21:11

Stacey schreef:
Ik denk dat als jij zegt dat je er veel op gaat lopen, je ze het beste wel kunt nemen. Zeg nou zelf, welke leren laarzen lopen lekker... Ariat kennende zullen ze er flink hun best op hebben gedaan en zal het zijn geld meer dan waard zijn.

Ja want qua rijden gaan ze dan nog wel mn gewone laarzen.
Maar als ik ze dus daarbuiten aanhoud dan merk je het echt hoor dat de zool eigenlijk niks voorsteld net als bij me jodphurs.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:41

Ik heb op maat gemaakte kalfsleren petri's en die zitten heerlijk! Zijn natuurlijk geen wandelschoenen maar dat is ook niet verstandig met kalfsleer. De ariat schoenen zitten geweldig!!! Maar ik vind dat ze erg snle stuk gaan. (inmiddels al 2 paar versleten)

ArcesStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 19:45

jollyjoker schreef:
Ik heb op maat gemaakte kalfsleren petri's en die zitten heerlijk! Zijn natuurlijk geen wandelschoenen maar dat is ook niet verstandig met kalfsleer. De ariat schoenen zitten geweldig!!! Maar ik vind dat ze erg snle stuk gaan. (inmiddels al 2 paar versleten)

hoe is jouw ervarng met het kalfsleder?

Gebruik je deze dagelijks en hoelang gaan die mee?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:45

Nou ik weet niet hoor, ze kosten echt veel. Maar goed, rijden ze fijner dat gewoon geprijsde laarzen? Als je er veel op loopt, vraag ik waarom je laarzen moet hebben. Zonde!
Mijn mening is jodhpers van Ariat kopen vind ik een goede koop, want ze zitten heerlijk en je kunt erin rijden, ,maar dit vind ik toch wat overdreven. Zo lang zit je vast niet op paard..

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:38

Ik heb zelf ook kalfslederen laarzen van Petrie. Ik moet zeggen dat ik ze erg stug vindt zitten. Heb ze nu ruim een jaar, maar heb er niet dusdanig veel mee gelopen en gereden, dus nu zitten ze pas een beetje hoe het hoort. Maar echt fijn vind ik ze niet lopen. Rijd er dus ook alleen maar mee.

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 11:58

Nog meer mensen die er wel dagelijks mee rijden?

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 10:45

* kick

Niemand meer want wil ze vandaag namelijk gaan opmeten?