880 km met de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

matou

880 km met de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 13:49

Ik wil mijn paard deze zomer meenemen na FR en 5 weken blijven Knipoog . Ik heb nu eindelijk een trailer en ben aan het oefenen ,in en uitstappen en gewoon rijden. Het zijn 88o km rijden Gaaaap . Als ik alles in een keer doe ben ik zeker 12 uur onderweg.
Ik wil zeker een keer overnachten ergens ,maar dan nog is het lang rijden . Waarop moet ik letten als ik met mijn paard zo ver rij. Ik ben namelijk beginner wat trailer rijden betreft. Knipoog

Jeannette

Re: 880 km met de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:04

Ik ben jaren geleden naar Zuid Frankrijk geweest in de Ardeche met paard.
Wij zijn in een keer doorgereden, alleen gestopt om water te geven en na de nacht een keer om uit te laden en een stuk benen te strekken.
Die van ons plaste gewoon tijdens het rijden, had een lekker hooinet gooed gevuld. Na het lossen in de Ardeche kwam hij zo fris als een hoentje van de trailer.Dat is natuurlijk wel per paard verschillend.

Goede reis en veel plezier!!!

Kalimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:05

Ik ben van Antwerpen naar Lissabon gereden. Ook een lange rit Haha! .
Ik had mijn paarden een kalmeringsmiddel gegeven . Ik wou geen dolle toestanden in de trailer!
Kleine hoeveelheden voeding, en vooral veel natte zemelen en hooi.
Deken op en goede beenbescherming.
Ik ben maar 1x gestopt in Spanje (moest echt wel wat slapen).

Maar tijdens de rit, maakte ik elke 2u een pauze. De constante trilling van de trailer tijdens rijden , is vrij belastend voor de benen (vooral als het een lange rit is).
Dus elke 2u alles nakijken, water geven, temp. paard nagaan, etc etc. Van de trailer halen heb ik niet gedaan, vind ik niet aan te radennabij autostrades Clown
Rij zover als je kan, zoek een goede tussenstop ergens in het midden van de rit (vraag dan bij toeristische dienst op voorhand een folder zodat je een overnachting bij manege kan boeken!!).
Bereid de rit voor: locatie manège's, dierenkliniek of dierenarts i.d. buurt van je traject, garage (panne bij wagen of trailer.....).
Deze voorbereiding vraagt een dagje opzoekwerk maar is zo handig als je vertrekt!
hopelijk heb je een leuke vakantie!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:11

Ik zou maar eens flink gaan oefenen als je nu nog een 'beginner qua trailerrijden' bent. Je zult veel vreemde en moeilijke situaties tegenkomen en dan is het toch wel fijn als je ervaring hebt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:22

ik zou in 1 keer doorrijden, niet overnachten, dan hebben de paarden namelijk 2 nare dagen op de trailer, als je in 1 keer doorrijdt maar 1.

Wij hebben veel paarden uit Oostenrijk gehaald en ook veel weer teruggebracht en wij reden altijd in 1 keer door, alleen stoppen om te tanken en dan de parden checken en water aanbieden, maar dat wilden ze bijna nooit.

Persoonlijk zou ik voor 5 weken mijn paard dit niet aan doen, maar dat is een andere discussie

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:34

ik zou ook een paar keer een stop maken... om de 4 uur ofzo..

12 uur lang in een trailer vind ik zielig.. en de benen worden extreemstijf..
jij wilt ook niet zo lang in de zelfde houding zitten en ik zou ook je paard dit zkr niet aan doen..

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:34

wij zijn ook wel iedere 2 uur gestopt om te wisselen met rijden.
Ik heb die van mij voor 2 weken meegenomen naar Zuid Frankrijk.
De sgw paarden bij ons op stal gaan vaak voor een veel kortere tijd ook naar het buitenland.