Verkopen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lautje25

Verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 11:18

Ik heb mijn paard nu 5 jaar en het is echt een superpaard! Maar hij is zo groot en sterk dat die me maar een keer hoeft te trekken en k lig op de grond:S Als khem naar de wei breng lig k alleen maar op de grond een paar maanden heb k zelfs me arm gebroken omdat ik viel door hem. Zo gaat het nu al een paar jaar en hij word steeds sterker ik kan hem gewoon niet meer houden...veel mensen zeggen dat ik hem weg moet doen omdat het te gevaarlijk word. Wat vinden jullie?

cobiie

Re: Verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 11:30

Goed opvoeden, dat hij niet meer gaat trekken als je hem aan de hand hebt, wil waarschijnlijk ook een stuk helpen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 11:38

En dan?
Een nieuw paard kopen waarmee je uiteindelijk in het zelfde stramien beland?

Dit ligt echt helemaal aan jezelf, misschien zijn wat cursusje NH oid wat voor je?

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 11:40

ik sluit me aan bij de vorige posters (poststers? Haha! )
Maarre, gaat dit al 5 jaar zo of is het langzaam maar zeker tot dit niveau gedaald?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 11:42

ik kan uit je verhaal niet opmaken hoe gek je met je paardje bent, en hoe je zelf tegenover verkopen staat. maar ik ga er maar vanuit dat je hem (omdat je hem al 5 jaar hebt) graag wilt houden.

en ik zou dus ook zeggen, zoek iemand die je kan helpen met grondwerk. roundpenn werk en NH. als ik je verhaal zo lees zeg ik je paard neemt een loopje met je.

naar de wei, ja ik ga naar m'n vriendjes en die mug die aan m'n touw hangt daar merk ik toch niets van Knipoog ik denk dat je moet gaan werken aan het feit dat jij de leider bent en hij zich op jou gaat richten. het grondwerk is daar erg goed voor.

ik zou zeggen ga eens kijken op uit het zadel, daar vind je genoeg bokkers die met grondwerk bezig zijn, en wie weet is daar wel 1 die je kan helpen.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:18

Ik denk niet dat je je paard moet verkopen, omdat hij de leiding over jou neemt.
Probeer met (professionele ) hulp eerst eens te kijken om van die probleem af te komen. Je zegt zelf al dat je het een super paard vind, alleen dat dit een 'probleempje' is.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 18:20

Inderdaad ik ga met Fredt mee, zoek professionele hulp, kijk hoe het dan gaat. Met geduld kun je zoveel voor elkaar krijgen. Ik zou eerst dat proberen voordat je besluit hem te verkopen. Heel veel sterkte.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 20:58

Sjuimpje schreef:
En dan?
Een nieuw paard kopen waarmee je uiteindelijk in het zelfde stramien beland?

Dit ligt echt helemaal aan jezelf, misschien zijn wat cursusje NH oid wat voor je?

Jaa idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 21:45

Ik denk dat je beter iemand in kunt schakelen die je kan helpen met hoe je je paard op moet voeden. Verder lijk je immers blij te zijn met je paard en aan ieder paard kleeft ergens wel een nadeel.

Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:10

Zoals hierboven al: Zoek hulp of curcus..
Denk er eerst goed overna als je hem bijv. wilt verkopen.
Misschien is het beter om hem te verkopen en een goed/al opgevoed paardje te kopen (is misschien ook beter voor jezelf).
Volg je hart, praat erover met je ouders/vriendinnen die kunnen de situatie beter inzien als wij, en neem een wijs besluit.
Succes ermee! Lachen

Lautje25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 18:13

Ik heb hem een tijdje aan iemand "geleend" die ging kijken wat die er mee kon doen,,, dat was een hele grote sterke man. Daar deed die het ook,, wel iets mindern omdat hij sterker was. Maar k weet echt neit wat ik er aan kan doen. Het word ook steeds gevaarlijker voor mij.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:59

Lautje25 schreef:
Ik heb hem een tijdje aan iemand "geleend" die ging kijken wat die er mee kon doen,,, dat was een hele grote sterke man. Daar deed die het ook,, wel iets mindern omdat hij sterker was. Maar k weet echt neit wat ik er aan kan doen. Het word ook steeds gevaarlijker voor mij.

Het lijkt me niet de oplossing, om dit probleem met kracht op te lossen. Als het op kracht aankomt, wint het paard toch wel van de mens.