verwaarloosde hengst nemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

2Morrow

verwaarloosde hengst nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 06:50

hey hier ergens in nederland staan een aantal paarden (velen in 1 box) zijn jaren niet uitgemest en komen nooit buiten.
de dieren bescherming is al een aantal keren langs geweest maar doen er niet veel aan.

zo staat er ook een hengst een paint die helemaal uit amerika komt hij is nu 5 en is al zijn hele leven niet buiten geweest . en daar ben ik helemaal gek op.

als het goed is neemt de dierenbescherming ze inbeslag, maar is het mogelijk om zo'n pony te nemen/ kopen.
en hoe kan je dat dan regelen dat je dat paardje krijgt.
want hijs ontzettend mooi ondanks zijn kale plekken en vele klitten en hij is ontzettend bang.

Kusia

Re: verwaarloosde hengst nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 07:25

Kan je niet gewoon contact opnemen met de Dierenbescherming?

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 07:32

Kusia schreef:

dat heb ik al gedaan maar ze willen er nix over zeggen

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 07:38

gwen1222 schreef:
Kusia schreef:

dat heb ik al gedaan maar ze willen er nix over zeggen

Over wat?
Een paard overnemen of die hengst?

Ik kan me voorstellen dat ze niets over de hengst willen loslaten, aangezien er waarschijnlijk nog ontruimd moet worden. Beetje vervelend voor de eigenaar dat er bij hem ontruimd wordt, maar zijn paarden van tevoren al verkocht zijn Knipoog

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 09:47

WOrden de dieren door iemand verwaarloosd of zijn ze helemaal van niemand. Als iemand (bv. een boer) de eigenaar is en er toch niets mee doet kan je toch naar hem gaan en praten over hoe en wat. En als je de dierenbescherming duidelijk laat merken dat het niet goed gaat met dat paard en dat jij de zorg op je wil nemen...... dan kunnen ze toch niet moeilijk doen??!!
Vind het heel dapper van je hoor..... gewoon door blijven zetten! De aanhouder wint!! Succes!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 09:53

Het gaat je ontzettend veel tijd en moeite kosten, ik heb ook een hengst genomen, laten castreren, opgeknapt en ingereden. Soms dacht ik, waarom koop ik niet een 'normaal' paard. Maar de beloning was des te groter:

Afbeelding

en nu:

Afbeelding

In het begin wilde hij niks, kon niks en deed niks...

Ik zou er gewoon voor gaan! De DB moet die dieren toch ook ergens kwijt lijkt mij.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 10:40

maar ze zijn toch nog niet van de dierenbescherming?
ik zou gewoon naar de eigenaar stappen en vragen wat de prijs van dat beest is.
als die beesten in beslag worden genomen, is hij al het geld kwijt.
Nu kan hij er tenminste nog geld aan verdienen.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 11:13

broertje schreef:
Als iemand (bv. een boer) de eigenaar is en er toch niets mee doet kan je toch naar hem gaan en praten over hoe en wat. En als je de dierenbescherming duidelijk laat merken dat het niet goed gaat met dat paard en dat jij de zorg op je wil nemen.
Succes!!

Dan gaan ze denk ik niet moeilijk doen, dan weten ze dat je om dat beest geeft en dat ie wel een goed tehuis krijgt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 11:54

Op deze manier ga je de DB dus dwarsbomen en ik denk niet dat dat de bedoeling is. Ze kondigen van te voren nooit aan of dieren wel of niet in beslag genomen worden, omdat je dan het risico loopt dat de eigenaar zn dieren ergens anders stalt waar ze ook weer verwaarloost worden.
Ze zullen ook niet zeggen wat ze ermee gaan doen, om te voorkomen dat het uitlekt en dat de voormalige eigenaar ze dadelijk alsnog terugneemt.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 15:36

broertje schreef:
WOrden de dieren door iemand verwaarloosd of zijn ze helemaal van niemand. Als iemand (bv. een boer) de eigenaar is en er toch niets mee doet kan je toch naar hem gaan en praten over hoe en wat. En als je de dierenbescherming duidelijk laat merken dat het niet goed gaat met dat paard en dat jij de zorg op je wil nemen...... dan kunnen ze toch niet moeilijk doen??!!
Vind het heel dapper van je hoor..... gewoon door blijven zetten! De aanhouder wint!! Succes!!

ze zijn van een man er staan velen paarden.

maar de eigenaar verkoopt ze dus niet .

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 15:38

lowara schreef:
maar ze zijn toch nog niet van de dierenbescherming?
ik zou gewoon naar de eigenaar stappen en vragen wat de prijs van dat beest is.
als die beesten in beslag worden genomen, is hij al het geld kwijt.
Nu kan hij er tenminste nog geld aan verdienen.

nee ze zijn niet van de dierenbescherming maar als ze de paarden in beslag nemen zullen ze de paarden weer verkopen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:10

Citaat:
Op deze manier ga je de DB dus dwarsbomen en ik denk niet dat dat de bedoeling is. Ze kondigen van te voren nooit aan of dieren wel of niet in beslag genomen worden, omdat je dan het risico loopt dat de eigenaar zn dieren ergens anders stalt waar ze ook weer verwaarloost worden.
Ze zullen ook niet zeggen wat ze ermee gaan doen, om te voorkomen dat het uitlekt en dat de voormalige eigenaar ze dadelijk alsnog terugneemt.

Hier zit zeker wel wat in.

Dan zou ik het gewoon goed in de gaten houden.

Mocht de DB dan ingrijpen dan ben jij de eerste die het weet en kun je contact opnemen met ze voor die hengst.