Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kusia schreef:Kan je niet gewoon contact opnemen met de Dierenbescherming?
gwen1222 schreef:Kusia schreef:Kan je niet gewoon contact opnemen met de Dierenbescherming?
dat heb ik al gedaan maar ze willen er nix over zeggen

broertje schreef:Als iemand (bv. een boer) de eigenaar is en er toch niets mee doet kan je toch naar hem gaan en praten over hoe en wat. En als je de dierenbescherming duidelijk laat merken dat het niet goed gaat met dat paard en dat jij de zorg op je wil nemen.
Succes!!
broertje schreef:WOrden de dieren door iemand verwaarloosd of zijn ze helemaal van niemand. Als iemand (bv. een boer) de eigenaar is en er toch niets mee doet kan je toch naar hem gaan en praten over hoe en wat. En als je de dierenbescherming duidelijk laat merken dat het niet goed gaat met dat paard en dat jij de zorg op je wil nemen...... dan kunnen ze toch niet moeilijk doen??!!
Vind het heel dapper van je hoor..... gewoon door blijven zetten! De aanhouder wint!! Succes!!
lowara schreef:maar ze zijn toch nog niet van de dierenbescherming?
ik zou gewoon naar de eigenaar stappen en vragen wat de prijs van dat beest is.
als die beesten in beslag worden genomen, is hij al het geld kwijt.
Nu kan hij er tenminste nog geld aan verdienen.

Citaat:Op deze manier ga je de DB dus dwarsbomen en ik denk niet dat dat de bedoeling is. Ze kondigen van te voren nooit aan of dieren wel of niet in beslag genomen worden, omdat je dan het risico loopt dat de eigenaar zn dieren ergens anders stalt waar ze ook weer verwaarloost worden.
Ze zullen ook niet zeggen wat ze ermee gaan doen, om te voorkomen dat het uitlekt en dat de voormalige eigenaar ze dadelijk alsnog terugneemt.