Da's op zich ook geen probleem, want ze moeten niet eens een straat over als ze dat niet willen.
Maaaarrr:
Het is lente. Overal groeit lekker fris groen gras. En mijn haf staat noch op de winterpaddock en wil dus heel (lees: HEEEEEEL) graag van dat gras eten!

Omdat mijn verzorgersters nog niet zo'n stille hand hebben moeten ze van mij met sidepull (bitloos en in dit geval zachte inwerking, daar gevoerde neusriem) rijden. Zodat ze hem niet per ongeluk in de mond rukken.
Nu is het bij mijn vreetzakje erg moeilijk om hem van dat eten af te houden, want hij buit elke kans die hij krijgt uit en als hij er geen krijgt neemt hij ze wel
Ikzelf heb het redelijk onder controle, maar je moet er echt alert voor zijn. En als die kop eenmaal beneden is is het moeilijk om hem weer naar boven te krijgen, zeker met die sidepull.
Dus zoek ik nu een oplossing waardoor hij met zijn kop (net) niet tot op de grond kan, waardoor ik al een boel problemen kan voorkomen. Dit enkel voor als zij rijden, zodat ze het niet meer zo moeilijk met hem hebben en er plezier in blijven houden.
Een bijzet zou bijvoorbeeld al werken, maar ik heb altijd gehoord dat je geen bijzet op buitenritten mag gebruiken. Want als het paard dan struikelt of zo -en de grond is bij ons niet erg gelijk- heeft hij zijn hals nodig om zijn evenwicht weer te vinden en daar komen dus vaak ongelukken van.
Klinkt logisch
Maar wie heeft er dan een betere oplossing om hem van het vreten af te houden? }> Sorry, lang verhaal, maar nu weten jullie exact wat het probleem dus is.