Wat zouden jullie betalen voor dit veulen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Wat zouden jullie betalen voor dit veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 22:17

Het gaat om een merrie van 22 maanden,anglo-arabier.
Ze is zes maanden bij de eigenaar van wie ik haar waarschijnlijk ga kopen, tevens kan ik het terrein en stal huren waar ze nu staat.
Toen hij haar kocht was ze erg mager en bang, nu is ze vriendelijk en ziet er beter uit zegt hij.
Ze heeft geen papieren en ze is al een beetje aan een zadel en hoofdstel gewent.
Ook hebben er al kinderen opgezeten.
Graag zou ik jullie mening willen weten hij vraagt 2100, is dit een redelijke vraagprijs.
Hier even een paar fototjes en graag jullie meningen zowel positief als negatief, alles is welkom.
Zelf heb ik ook al enige gedachten en ik wil graag jullie meningen horen, alvast bedankt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Faniek

Re: Wat zouden jullie betalen voor dit veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:28

22 Maanden en dan al zadel+hoofdstel opgehad+kinderen erop?

Dat is 1,8 jaar......

Hoogstwaarschijnlijk is dit paardje dan vroeg "afgeschreven" en ik vind 2100 euro veelste veel!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:31

2100 voor een tweejarige zonder papieren?
De helft is zat.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:46

ehm.. met 1.8 jaar al een zadel en hoofdstel erop en er kinderen opzetten?
damn, ik ben al vroeg met 2.5 jaar inrijden, maar dit is echt veel en veel te jong!
stel je zou haar kopen, dan zou ik haar zeer grondig door een dierenarts laten nakijken of alles nog in orde is.
Verder is 2100 euro echt teveel geld voor een papierloos 2 jarig paardje.
denk dat je er maximaal 800 tot 1000 euro aan kan spenderen, meer echt niet.

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:58

Sluit me aan bij bovenstaande berichten.

€ 2100,- is echt veel te veel!!

Ze ziet er wel vriendelijk uit ik vindt haar best mooi. Al kinderen erop gezeten.... Ik zou een deurtje verder zoeken naar een paard. Als hij al zijn paarden zo behandelt. Ik zou daar niet willen staan. Succes met je beslissing.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 23:08

qua hoofdbouw,is het precies mijn pony Haha!

ik zou er iig zeker niet meer dan 900 voor geven

dehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 07:57

Amai die "mens" is zker niet goed bij zijn hoofd ??? Bloos zoveel voor zo een jong veulen !! maximum € 1000 zou ik er voor geven.

Haha! en lijk in voorgaande berichten laten nakijken door dierenarts

veel suc6 bij je aankoop maar doe de prijs maar wat naar beneden.

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 08:02

al aan zadel en hoofdstel gewend?
oei...dat lijkt me niet zo goed met 1.8 jaar oud!
En ook nog kinderen erop Verdrietig

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 08:08

Ik zou er ook niet meer dan 1000 euro voor geven.
En idd met die leeftijd al zadel en hoofdstel en kinderen erop Scheve mond

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 08:30

Dank jullie wel tot zoverre, dit waren ook mijn eerste gedachten, kan het echt heel veel kwaad dat ze al een zadel en kinderen op haar rug gehad heeft? Hier in Spanje zijn ze allemaal zo vroeg met inrijden. De bedoeling is dat ik recreatief met haar ga rijden. Dus echt zware trainingen hoeft ze niet te ondergaan. Een dierenarts laat ik zeker komen als hij echt dit bedrag wil. Hij beweert dat hij haar een half jaar geleden voor 1200 heeft gekocht. Verder wat mij het meeste dwars zit is dat ze vanaf haar geboorte zeg maar mager was en slecht verzorgt, heeft dit verdere gevolgen? Nogmaals bedankt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 09:02

blensink schreef:
Dank jullie wel tot zoverre, dit waren ook mijn eerste gedachten, kan het echt heel veel kwaad dat ze al een zadel en kinderen op haar rug gehad heeft? Hier in Spanje zijn ze allemaal zo vroeg met inrijden. De bedoeling is dat ik recreatief met haar ga rijden. Dus echt zware trainingen hoeft ze niet te ondergaan. Een dierenarts laat ik zeker komen als hij echt dit bedrag wil. Hij beweert dat hij haar een half jaar geleden voor 1200 heeft gekocht. Verder wat mij het meeste dwars zit is dat ze vanaf haar geboorte zeg maar mager was en slecht verzorgt, heeft dit verdere gevolgen? Nogmaals bedankt.

Was jij echt van plan er 2100 voor te geven dan?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 09:16

geen flauw idee hoe de prijzen in Spanje zijn voor paarden/pony's

Vanaf de NL markt gezien is zelfs de helft nog te veel en komt 500/600 eerst en dat bedrag zal de eigenaar er ook niet voor betaalt hebben eerder minder.
Dat de vorige eigenaar er 1200 voor betaalt heeft.. hetzij zo, vraag me dan af waarom hij in 6 maand 900 wil winnen aan jou.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 09:16

als jij er echt 2100 euro voor wil geven dan heeft die eigenaar je mooi te pakken! jeetje zeg. Ik zou er nog geen 1000euro voor willen geven.
mager(geweest) en het is nog niet eens 2 jaar oud en dan al beetje bereden door kinderen?
ik zou zeggen,ga op zoek naar een beter beestje. Zijn er genoeg van te vinden,voor zelfs minder dan 2100 euro Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 09:38

blensink schreef:
Dank jullie wel tot zoverre, dit waren ook mijn eerste gedachten, kan het echt heel veel kwaad dat ze al een zadel en kinderen op haar rug gehad heeft? Hier in Spanje zijn ze allemaal zo vroeg met inrijden.

Ja dat kan heel erg veel kwaad.
Omdat tanden nog moeten wisselen en groeien is zo'n bit erg moeilijk voor zo'n paard en vaak zelfs pijnlijk.
Ook gewicht is hij/zij nog niet opgebouwd, omdat hij/zij nog jong is. De botten/spieren/gewrichten zijn nog niet volgroeid dus zal die later daar niet echt lekkerder door gaan lopen. Verder heb je grote kans op een ingezakte rug.
Vanaf 3 jaar inrijden is het verstandigst dan heb je een rijpaard voor je hele leven ipv voor even (bij wijze van spreken)

Ik weet dat er in verschillende landen op verschillende leeftijden word ingereden, maar daar ben ik echt op tegen....

En dat zij vanaf haar geboorte mager is en slecht verzorgt is kan inderdaad nadelig zijn, omdat een veulen goed voer nodig heeft om te groeien.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 09:42

Eerlijk gezegd zou ik me meer zorgen maken over het gebrek aan voeding in haar jeugd dan die paar kinderen.

Ik keur het niet goed (in tegendeel) maar ik denk dat slechte voeding voor een jong paard meer schade kan opleveren dan een paar lichte kinderen die erop gaan zitten.

2100 vind ik erg veel. Als hij daadwerkelijk 1200 heeft betaald dan zou ik hooguit 1500 bieden. Maar eigenlijk is dat al teveel.

Wel goed laten keuren, liefst ook rontgenologisch.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 10:52

leuk paardje maar niet meer dan 1000 euro waard

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 10:57

Zelf had ik maximaal 1700 in mijn gedachten, het zit mij inderdaad ook dwars dat ze ondervoed is geweest. Oh ik zit een beetje in een dilemma. Het punt is namelijk dat de plaats waar ze staat op 15 minuten afstand is van mijn huis. Het zo een goede deal zijn als ik een paardje op die deze afstand kan zetten. Andere mogelijkheden zijn op 45 minuten afstand met de auto. Veelste ver dus. Maarja als ik dan dit paard moet kopen, wat misschien strakjes problemen krijgt voor 2100. Ik maak volgende week eerst een afspraak met de dierenarts en dan zien we wel verder. De prijzen voor twee jarige veulens zonder papieren liggen hier tussen 1000 en 1500.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 11:54

Als er geen papieren bij zitten zou ik er niet meer dan 700 euro voor geven. Beestje is al vroeg afgeschreven als ze er echt al op hebben gereden (belachelijk met 22 maanden Verdrietig ) Hebben ze er alleen maar even opgezeten zou het niet veel kwaad kunnen. Maar het eerst jaar, anderhalf jaar misschien wel aan de pony te zien kan je er niks mee en heb je alleen maar kosten. Als er nou goede papieren bijzaten zou je haar voor de fok kunnen gebruiken en dan zou ze wel meer waard zijn maar nog geen 2100 euro hoor.
Voor 2100 euro kan je ook een volwassen D of E pony met papieren kopen die al beleerd is en waarvan je ook al weet hoe hij is als hij uitgegroeid is. Ik denk dat de eigenaar niet veel verstand heeft van paarden, als je ten eerste een jaarling gaat berijden en er vervolgens meer dan 2000 euro voor vraagt Clown

Kalimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 12:27

Ik zou het beestje zeker niet afschrijven!
Zo, ze is mager gewéést! En dan? De eigenaar is er eerlijk over, bij andere paarden had je de geschiedenis van het paardje waarschijnlijk nooit te weten gekomen. Nu ziet ze er beter uit, kan alleen maar verbeteren.
Tja, en al "zadelmak". Dat betekent toch niet dat jij er op moet rijden nu?! Gewoon nog een jaar goed bijvoederen en wachten.
Komt het diertje enkel ten goede.
Prijs is aan de dure kant, maar de locatie is dan weer makkelijk voor je!
Laat ze eerst volledig keuren, als alles ok is , wil enkel zeggen dat ze niet aan ondervoeding heeft geleden!
Ik vind ze wel mooi hoor OK dan!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 15:38

Kalimba schreef:
Ik zou het beestje zeker niet afschrijven!
Zo, ze is mager gewéést! En dan? De eigenaar is er eerlijk over, bij andere paarden had je de geschiedenis van het paardje waarschijnlijk nooit te weten gekomen. Nu ziet ze er beter uit, kan alleen maar verbeteren.
Tja, en al "zadelmak". Dat betekent toch niet dat jij er op moet rijden nu?! Gewoon nog een jaar goed bijvoederen en wachten.
Komt het diertje enkel ten goede.
Prijs is aan de dure kant, maar de locatie is dan weer makkelijk voor je!
Laat ze eerst volledig keuren, als alles ok is , wil enkel zeggen dat ze niet aan ondervoeding heeft geleden!
Ik vind ze wel mooi hoor OK dan!

Dank je wel dit helpt ook, waarschijnlijk gaan we haar kopen. Volgende week gaan we haar laten keuren. Mijn vriend, die helemaal niets met paarden heeft, is helemaal verliefd op haar. Kijken of we iets van haar vraagprijs af kunnen krijgen. Het terrein is groot genoeg voor twee paarden, dus als Flasch (zo heet ze), problemen krijgt kan ze rustig oud op het land worden. En dan zoeken we eventueel naar een ander paardje. Nou ik hou jullie op de hoogte, in ieder geval bedamkt voor jullie berichtjes.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:57

ik zou zeker proberen om wat van de prijs af te krijgen, dit vindt ik echt teveel!
Laatst bijgewerkt door Elles op 15-04-05 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: (nu verbodige) Reactie op verwijderde post verwijderd (kun je me nog volgen? :P)

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:49

Ik heb EXACT hetzelfde paardje. Echt twee druppels water. Ook geen papieren. Ze is 6 jaar, in aug. 7 en ik heb bereden op B niveau met 2 wp 1500 voor haar betaald. Het bedraf wat jij moet betalen is dus te hoog of dat van mij (eindelijk eens) te laag.