Hoelang wachten om terug te rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IneV

Hoelang wachten om terug te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 21:58

Mijn merrie heeft een veulen gekregen , maar ik vraag mij af hoelang je nu moet wachten voor je terug begint te rijden? ( Ben het nu nog niet van plan, maar zou het wel willen weten.. )

kimmie261

Re: Hoelang wachten om terug te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:08

ik las laatst een stuk in de hoefslag erover en daarin stond dat je vanaf de eerste dag kan opbouwen het veulen 5 minuten alleen te laten en zo steeds langer en dat je na 2 weken rustig aan kan opbouwen met rijden,dan kan het veulen ondertussen ong een half uurtje alleen,dit gewoon langzaam opbouwen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 06:55

zo deden wij het ook.
2 weken en dan voorzichtig het rijden weer oppakken.

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 08:12

Ik dacht dat het veulen mee moest lopen? Maar je kan dat dus ff alleen laten? Kan dit geen kwaad?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 08:34

nee,kan geen kwaad,maar begin daarom met 5 minuutjes ,het veulen zal roepen en de moeder ook,dus ze moeten echt wennen even zonder elkaar te zijn.
heel belangrijk is wel dat het veulen niet met zijn hoefjes tussen tralies terecht kan komen,dus zorg wel dat waar je hem in achter laat dat dat veilig is.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 09:11

IneV schreef:
Ik dacht dat het veulen mee moest lopen? Maar je kan dat dus ff alleen laten? Kan dit geen kwaad?

haha tuurlijk kan dat geen kwaad je veulen even alleen laten, juist als je het veulen meelaat lopen tijdens het rijden worden ze enorm aanhankelijk. En dus is het beter m gewoon het veulen even op stal te laten!! Knipoog