Wat is te vergelijken met touwtjes?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KissMeQuick

Wat is te vergelijken met touwtjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 19:58

Ik rijd af en toe met touwtjes, maar ik vind dat zo lastig met vast maken enzo. Welke hulpteugel is te vergelijken met touwtjes??

Quidou

Re: Wat is te vergelijken met touwtjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 20:03

Om mee te rijden??? denk ik dat een slof daarmee te vergelijken is...
maar daar zou ikk niet zomaar mee gaan rijden...

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 20:04

Een slof is toch om meer controle mee uit te oefenen? Ik gebruik die touwtjes om mn paard ontspannen te laten lopen..

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 20:08

Quidou schreef:
Om mee te rijden??? denk ik dat een slof daarmee te vergelijken is...
maar daar zou ikk niet zomaar mee gaan rijden...

Nee, het is anders dan een slof!! Een slof heb je vast in je handen(je regelt zelf de spanning)touwtjes zitten vast aan je zadel!
Misschien kan je zelf iets maken, 2 losse touwtjes met musketons aan beide kanten, waarvan je dan één musketon aan een bitring doet en de andere kant aan het ringetje van je zadel. Andere kant hetzelfde...

Follytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 20:16

een elastiekje (weet niet of dat officieel nog een andere naam heeft) het is iniedergeval een elastieken hulpteugel met aan de bovenkant een soort van schuifje, zodat je hem strakker of losser kan doen...wel moet je iets van lusjes hebben om de haakjes aan te bevestigen (aan je zadel, martingaal of losse lussen aan je singel doen). je kan hem ook op verschillende manieren bevestigen voor lage aanleuning of iets meer opgericht. Deze hulpteugel is als je hem niet strak doet ook heel eerlijk (hij gaat iets mee en hij hangt los zodra je paard de goede houding aan neemt)

natas101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 20:27

>>Maaikelove<< heeft helemaal gelijk Haha!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 20:41

Follytje schreef:
een elastiekje (weet niet of dat officieel nog een andere naam heeft) het is iniedergeval een elastieken hulpteugel met aan de bovenkant een soort van schuifje, zodat je hem strakker of losser kan doen...wel moet je iets van lusjes hebben om de haakjes aan te bevestigen (aan je zadel, martingaal of losse lussen aan je singel doen). je kan hem ook op verschillende manieren bevestigen voor lage aanleuning of iets meer opgericht. Deze hulpteugel is als je hem niet strak doet ook heel eerlijk (hij gaat iets mee en hij hangt los zodra je paard de goede houding aan neemt)

Officieel heet dat geloof ik een halsverlenger, maar ik denk niet dat dat hetzelfde werkt als waarmee je nu rijdt. Dan zou je idd zelf wat moeten maken.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:09

Serendipity1 schreef:

Officieel heet dat geloof ik een halsverlenger, maar ik denk niet dat dat hetzelfde werkt als waarmee je nu rijdt. Dan zou je idd zelf wat moeten maken.

Ik zou niet zomaar zelf iets in elkaar gaan prutsen.
Heb het sowieso al niet zo op hulpteugels, maar als je er weinig vanaf weet, en dan óók nog eens zelf wat in elkaar gaat prutsen Scheve mond