zadeltassen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jolien494

zadeltassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 19:30

hoihoi,

ik ben van plan om zadeltassen te kopen, voor als ik een keer een lange rit ga maken. Nu vroeg ik me af of ik het beste een zadeltas kan kopen voor vóór het zadel of achter het zadel.
Heeft iemand nog tips voor wat voor soort stof, sluiting etc. etc. je het beste kan kopen... Lachen

doei,
jolien

ikke

Re: zadeltassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:39

Kleintjes voor voorop en grotere achter. Het ligt aan je eigen wensen. Persoonlijk ga ik voor tassen achter, voorop zit me in de weg. Ik ken echter ook mensen die erbij zweren, tja.......
Koop in ieder geval niet van die standaarddingen die met een lap aan elkaar zitten. Dat gaat schuren op de ruggegraat, zeker als het warm is.
Voor voorop zijn munitietasjes van de legerdump een aanrader. Ze zijn stevig, veel ringetjes en lipjes om vast te zetten en er gaat een hoop in. Voor westernzadels zijn tassjes te koop die als een setje over de knop hangen, die schijnen ook prettig te werken (geen persoonlijke ervaring)
Achterop lopen de meningen sterk uiteen. Ik heb zelf een set van twee verbouwde rugzakken. Werkt best goed maar is een behoorlijke klus om te maken. Ik ken ook mensen die gaan voor legerpukkels, evenals Orlib tassen en de originele set die bij de Prestige Trekker hoort (Duur!!!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 20:24

Ik heb veel zadeltassen Haha! Teveel...

Ik heb vorig jaar een trektocht van een week gemaakt, met bepakking mee, zo ongeveer 20 kg. Hiervoor had ik twee zadeltassen van Cornelie --> www.justwestern.nl nl die groene en de pommeltas.

* Grote zadeltassen voor achter het zadel, geschikt voor western, engels en boomloos. Heb zelf het eerste, een nicht het tweede die ze na mij geleend heeft, en de laatste is het zadel van m'n vriendin waarmee ik samen op trektocht was. Van www.justwestern.nl dus Deze zijn oer stevig, aan de dure kant, maar een super investering, in het echt zijn ze iets anders, en veel mooier dan op het plaatje Haha! Ding ligt gewoon goed en fijn. Zijn erg groot, dus gebruik ze nu enkel nog voor appels halen, en niet voor kleine tochten Lachen
Afbeelding

* Voor om mijn knop heb ik deze, ook goed vast te maken, en die bidons krijg je erbij, en kan je met een elastiek vastmaken. Het tasje aan de andere kant oogt niet zo stevig, maar blijkt het juist wel te zijn. Ook een fijn ding Lachen
Afbeelding

* Stowaways, die heb ik sinds kort, zelf nog niet gebruikt, maar weet zeker dat ze me super gaan bevallen. Heb ze nl een tijd terug geleend van iemand anders. Supervast te bevestigen, twee fijne bidons, en kan lekker veel in. Ik heb de kleur Royal Blue. (bij www.goedhard.nl en www.equestriannomads.nl te krijgen)

Afbeelding
* De achterste hiervan. Op zich wel aardig, niet superstevig maar wel redelijk, goed te bevestigen, en kan best wel wat in Lachen (ik heb 'm van een winkel, maar is ook bij www.divoza.nl te krijgen)
Afbeelding

Voor jou hangt het dus af van wat je wilt. Die Stowaways zijn ook in andere soorten voor engels en westernzadels te krijgen. Voor dagtochten zou ik zelf die pommeltas meenemen, en mijn regenjas oid bind ik dan achter mijn zadel met touwtjes. Anders zou ik die stowaways pakken, of de kleine zadeltas van Divoza. Die groene tassen zijn echt voor als je een trektocht gaat maken imo Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 21:40

Afbeelding

Voor mijn wintecje heb ik vóór zadeltassen je kan er mee galopperen Haha!. Achtertassen kan helaas niet met een wintec. Da's wel jammer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 21:46

Arabesk, die stowaways en die groene kunnen wel aan een Wintec Lachen Heb nl zelf een Wintec 2000... Er zitten mssn geen ringetjes aan, aan weerskanten maar voor elke zadels zijn van die hulpstukken daarvoor te kopen. En anders maak je ze aan de singelstoten vast Lachen Ga die even zoeken... heb ze nog gezien.

Zie tweede of derde bericht van Tanja --> viewtopic.php?f=66&t=393583

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:02

Interessant topic!! Grappig, want ik was vandaag ook al op zoek geweest naar de mogelijkheden.
Maya schreef:
* Voor om mijn knop heb ik deze, ook goed vast te maken, en die bidons krijg je erbij, en kan je met een elastiek vastmaken. Het tasje aan de andere kant oogt niet zo stevig, maar blijkt het juist wel te zijn. Ook een fijn ding Lachen
http://www.justwestern.nl/easyshopmaker/e1_8.jpg[/img]

Hier viel mijn oog idd ook op, maar wat ik me dan afvraag. Zitten er dan nog bevestigingsmogelijkheden aan die pommeltas? Want alleen over die knop heen hangen werkt natuurlijk niet.
En is die een beetje waterdicht? (kan hij een buitje hebben zeg maar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:12

@ Ranja, onderaan zit aan beide kanten nog een ringetje, zeg maar aan de voorkant vanonderen van wat je op de foto ziet. Geloof ik... Moet ik even precies nakijken aan welke kant. Dus daar haal ik een pakketouwtje door, en maak het aan mijn singelringen vast Lachen Zit stevig genoeg, blijft stil liggen, en het schuurt of irriteert niet. Was ik eerst wel wat bangig voor, het is nl geen superklein tasje, en met die bidons (samen 1 l) best zwaar voor voor het zadel.

En ik heb midden in de zomer gereden, en maar 1 dag gehele dag miezerbuien gehad, en dat heeft ie goed overleefd. Echte regenbui niet, dan rijd ik zelf ook niet Clown

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 08:22

Maya schreef:
Arabesk, die stowaways en die groene kunnen wel aan een Wintec Lachen Heb nl zelf een Wintec 2000... Er zitten mssn geen ringetjes aan, aan weerskanten maar voor elke zadels zijn van die hulpstukken daarvoor te kopen. En anders maak je ze aan de singelstoten vast Lachen Ga die even zoeken... heb ze nog gezien.

Zie tweede of derde bericht van Tanja --> viewtopic.php?f=66&t=393583

Naar aanleiding van dat topic krijg ik ineens zoveel vragen binnen dat ik er maar een apart topic voor heb geopend op EA: viewtopic.php?f=69&t=395016
Daar vind je alle info over de Tie-one-on én over de Trailkit Haha!