Het weer wordt weer beter, de paarden zweten sneller...
Ik heb laatst mijn dikke wollen omgewisseld in een wat dunnere fleece deken. echter, met het warme weer, heeft het op doen van die deken op stal een wat averechtse werking. Mevrouw lijkt eerst alleen maar warmer en natter eronder te worden... Dat is heel anders dan als ik een vliegendekentje met een laagje stro op leg of helemaal nits...
Nu was het vandaag redelijk flink afgekoeld, maar ondanks dat was ze behoorlijk bezweet. Flink uitgestapt, maar ze kwam toch nog redelijk nat haar stal in. Heb een fleece deken even opgehad, maar weer hetzelfde; het leek eronder flink warm te worden... Ik weet dat dat redelijk normaal is, eerst warmer voordat ze droog wordt... Maar heb ondanks dat het wat kouder was dan afgelopen dagen (dan heb ik geen dekentje meer op), heb ik vandaag het deken afgelaten (wel deuren dicht). Ik weet niet of dat het juiste was, heb er zelf niet echt een goed gevoel over achteraf, maar daarnaast; ik ben vrij snel bezorgd

Maar nu is mijn vraag, wat is het beste voro het diertje? Is het erg dat ze eerst wat warmer en natter eronder lijkt te worden, en gewoon de deken op te laten (die dan later in de avond af wordt gehaald door de eigenaar als ze droog is). Of kan het helemaal geen kwaad dat ik haar zonder heb laten staan met dit weer...
Ik ben benieuwd naar jullie inzichten en methoden.
En ik denk ook niet dat het geen kwaad kan als ie niet oplag, omdat het niet tochtte, en het niet echt koud is nu.