mijn pony blijft mager:(...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

natas101

mijn pony blijft mager:(...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 19:03

hay hay bokkers ik had even een vraagje...mijn pony is de laatste tijd nog al mager geworden...de dierenarts is er ook al bij geweest en die heeft toen een babytand die er al lang niet meer hoorde te zitten verwijderd zodat hij geen pijn meer had met het eten want we d8en dat dat het probleem was maar nu is het al zo'n 2 maanden geleden en hij is nog steeds niet dikker geworden:S...het kan niet zo zijn dat hij te weinig eten krijgt want er staat nog een pony bij in het weiland en die krijgt evenveel eten enz. en die is niet mager...nu heb ik ook gehoord dat het probleem kan zijn omdat hij nog maar 3 is....(bijna 4) maar dat heb ik ook maar gehoord....heeft iemand mischien tips die weet wat ik hier mee moet doen of heeft iemand dit ook met zijn pony....

ellepel

Re: mijn pony blijft mager:(...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:07

allereerst:

wat voor voer krijgt je paard en hoeveel?
hoeveelheid hooi gewoon naar onbeperkt brengen, aangezien de arts al geweest is, zal ontwormen etc wel overbodig zijn.
paardje van 3 zit nog in de groei, dus wat extra krachtvoer kan geen kwaad( niet teveel want dat is juist wel weer fout)

tip vanuit een ander topic:
een kuurtje sand-clear geven tegen eventueel zand in de darmen( kunnen ze ook mager van worden)

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 07:44

Die van mij heeft een periode gehad dat ze alleen maar omhoog ging en ze dus vrij dun was. Ik heb haar toen een maand of 4 maismeel gevoerd, gewoon een kilo per dag, aangemaakt met water en bix. Na een maand zag ik al duidelijk een verschil. En idd, gewoon onbeperkt ruwvoer voeren.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 08:12

Is hij gewoon goed ontwormt?
Dan kan dat het probleem niet zijn.
En als de DA er al bij is geweest is het dus niets medisch.
Dan gewoon goed veel hooi geven. (eigenlijk is dat allemaal al gezegd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 08:39

als je echt twijfelt zou ik de diernarts gewoon eens bellen om te vragen wat je het beste kan doen om haar wat dikker te krijgen en of je nu al vooruitgang had moeten zien!

verder ga ik met eerder genoemde dingen mee.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 10:47

Onze 3 jarige was ook nooit dik, alleen een maand terug viel ie opeens heel erg in. Wij de DA erbij, die heeft toen wat melktanden getrokken. Verder bleek hij bloedarmoede te hebben, en een wormeninfectie. En dat terwijl we hem toch regelmatig ontwormd hadden. Blijkt dus dat sommige wormen zo hardnekkig zijn dat een pasta er niet tegen bestand is. De DA heeft toen ivermectine (oid) in zn bloed gespoten, zodat hij helemaal opgeschoond werd van binnen. Binnen een week zag je resultaat. Hij begin weer te glimmen, wou weer eten en was weer vrolijker. De bloedarmoede kwam ook door die wormen en daar hoefde hij niets voor.
Ondertussen is hij er weer bovenop en groeit ie met de dag. Nog steeds issie niet op zn streefgewicht, maar het komt goed!
Dus als je het niet vertrouwd met je pony zou ik nogmaals de DA laten komen... Wie weet is er toch nog wat anders aan de hand. Een vitaminepasta zou misschien ook kunnen helpen.